Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

trui Les Sports - info gevraagd

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    trui Les Sports - info gevraagd

    Over deze trui/club/ploeg weet ik eigenlijk niets. Iemand met enige input?

    Jaartal?
    Regio?
    Renners?

    Bedankt!
    Toegevoegde bestanden

    #2
    werd die trui niet toegekend aan de leider in de Ronde van België, voor onafhankelijken denk ik, jaren 55 ?

    Opmerking


      #3
      Misschien is de weergave bedrieglijk, maar kan dit niet die fameuze roze trui van de onafhankelijken zijn?
      Patrick

      Opmerking


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven
        Misschien is de weergave bedrieglijk, maar kan dit niet die fameuze roze trui van de onafhankelijken zijn?
        De trui is, als het kan helpen, inderdaad niet echt wit maar heeft een roze schijn! Nogal moeilijk op foto vast te leggen.

        Vanwaar "fameus", als ik vragen mag?

        Na de reactie van Jan ben ik op zoek gegaan naar de leiderstrui van de Ronde Van België voor Onafhankelijken en ik kwam onder meer bij Maurits Baele uit, die deze won in 1954. Echter verschilt de trui met de horizontale driekleur die over de borst loopt.
        Toegevoegde bestanden

        Opmerking


          #5
          Destijds was er een regelmatigheidscriterium voor onafhnakleijken, georganiseerd door Les Sports, met een puntenklassement over de belangrijkste wedstrijden in de categorie, variabel van jaar tot jaar, ergens tussen de 10 en 20 wedstrijden, dubbele punten voor klassiekers en NK.

          De leider kreeg een roze trui. Voor wie die heeft, kijk eens in Velo 58, pagina 119. Ik denk trouwens dat 1957 het laatste jaar was dat die trui uitgereikt werd.

          Van Russel kan op die foto natuurlijk ook de leiderstrui uit de Ronde van Belgie dragen, maar die werd in 1957 volgens mij niet georganiseerd en hij dreig wel gedurende een zevental proeven de roze trui van het regelmatigheidscriterium.
          Laatst bewerkt door patfey; 17.04.2017, 21:11.
          Patrick

          Opmerking


            #6
            correct. de trui van de Ronde van België voor onafhankelijken was gekleurd met een Belgische band, met opdruk van Les Sports, en werd gedragen in 1953 (Wyckstand), 54 (Baele) en Messelis (55). van 56 tot en met 58 werd geen Ronde van België georganiseerd voor onafhankelijken.
            het is dus niet de trui van de Ronde van België maar dus eventueel wel van een regelmatigheidscriterium. Ik lees in Velo 59 (Velo 58 heb ik niet) dat "de klassieke competitie om de Roze Trui voor onafhankelijken niet werd ingericht in 1958".
            dus de trui van de leider (winnaar ?) van dit regelmatigheidscriterium in 1957 ?

            Opmerking


              #7
              Uitsluitsel: de trui is de roze winnaarstrui van het Regelmatigheidscriterium voor Onafhankelijken uit 1957 en behoorde toe aan René Muylle.

              (de trui van West-Vlaams Kampioen bij de Onafhankelijken 1960 ontving ik namelijk samen met deze, en die behoort toe aan René Muylle. Zie ander topic.)
              Toegevoegde bestanden
              Laatst bewerkt door Bonzo; 18.04.2017, 22:31.

              Opmerking


                #8
                Ik bevestig: roze trui regelmatigheidscriterium onafhankelijken

                Opmerking


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bonzo Bericht weergeven
                  Uitsluitsel: de trui is de roze winnaarstrui van het Regelmatigheidscriterium voor Onafhankelijken uit 1957 en behoorde toe aan André Muylle.

                  (de trui van West-Vlaams Kampioen bij de Onafhankelijken 1960 ontving ik namelijk samen met deze, en die behoort toe aan André Muylle. Zie ander topic.)
                  Het is René Muylle

                  Opmerking


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Flupke Bericht weergeven
                    Het is René Muylle
                    Uiteraard, om de een of andere reden al de hele tijd aan 't missen

                    Opmerking

                    Bezig...
                    X