Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Archiefhulp

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Archiefhulp

    De voorbije twee jaar heb ik meermaals - meestal per e-mail- een beroep gedaan op buitenlandse wielerarchivarissen ( privé of bij de wielerbonden). Mijn ervaringen lopen erg uiteen, van zeer behulpzaam tot zelfs geen antwoord!

    Hierbij, uiteraard een subjectief, want het kan zijn dat ik tot nu toe niet de juiste aanspreekpersoon vond, klassement ( van 1 , top, tot 11, flop):
    1. veruit The Hall of Fame: Luxemburg
    2. Groot- Brittanië
    3. Usa, Spanje en Duitsland
    6. Tsjechië/Slowakije
    7. Zwitserland, Australië, Denemarken en Italië
    10. The Hall of Shame: België , Nederland en Frankrijk

    #2
    Diva,

    ik heb kontakt gehad met de Servische Wielerbond om de juiste namen van hun deelnemers aan het WK 2008 te krijgen. Ik had binnen de dag de juiste namen bij mijn foto's plus een foto (weliswaar klein formaat) van de ontbrekende renners.

    Dit is meer dan een 10.

    De betreffende persoon (Petar) was verheugd dat wielerliefhebbers uit 'grote' wielerlanden interesse hadden voor de kleinere landen.

    Misschien een voorbeeld voor de BWB of zijn deze te zeer verdeeld in Vlaamse ne Waalse tegenstanden.

    harrie

    Opmerking


      #3
      Archiefhulp

      Zoals ik al zei is het vaak een kwestie om bij de juiste persoon te geraken maar enige hulp bij de nationale wielerbond is dan wel vereist om je door te verwijzen naar die persoon!

      Via de website van de UCI ben ik zo bij een aantal nationale bonden terechtgekomen maar een heleboel van die al dan niet "exoten" hebben mij nooit geantwoord: Nieuw Zeeland, Marokko, Algerie, Polen, Rusland, Bulgarije.

      Opmerking

      Bezig...
      X