WielerArchieven  

Ga terug   WielerArchieven > Overige > Baggerbox

Reageren

Discussietools
Oud 24 oktober 2017, 21:35   #361
patfey
Kampioen

patfey's schermafbeelding

Leeftijd: 63
Standaard

Oud 27 november 2017, 09:54   #362
Steponas
Een winnaar

Standaard

http://www.cyclingnews.com/blogs/aut...-racing-worse/

Marc Madiot spreekt de waarheid
Steponas is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2017, 12:12   #363
Ronny De Schepper
Een winnaar

Ronny De Schepper's schermafbeelding

Leeftijd: 66
Standaard

"The concept of the same eighteen teams racing each other all year has led to a cycling that is stereotyped, asepticized, locked, calibrated and dependant on watts and technology." Hier ben ik het volkomen mee eens!!!

Maar...

"The WorldTour has become so boring that it forces race organizers to look for authenticity again, sending riders to gravel roads and putting together a real cobblestone stage of the kind that hadn’t been seen for ages at the Tour de France. The racing itself must belong to the riders again." Dat is een ingewikkelder materie. Madiot lijkt het hiermee niet eens te zijn. Het is waar dat het een reactie is tegen de verveling in "normale" koersen en daarom past het in zijn betoog natuurlijk, maar tegelijk lijkt hij deze wedstrijden wel te verwerpen en daarmee ben ik het absoluut niet eens. De Strade Bianche is al enkele jaren mijn lievelingskoers en de erbij gekomen lookalike wedstrijden in Vlaanderen, Nederland en Frankrijk vind ik ook fantastisch. Akkoord, het moet ook geen regel worden, maar zo één koers per land moet toch kunnen, vind ik.
Ronny De Schepper is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2017, 16:31   #364
BVB
Elite

BVB's schermafbeelding

Leeftijd: 48
Standaard

Dirt roads of niet, da's maar de verpakking en daarover heeft iedereen wel een gefundeerde mening.

Het belangrijke zinnetje in deze passage is "The racing itself must belong to the riders again." Daar gaat het over de organisatiewijze. Ik begrijp: "Weg met de oortjes".
BVB is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2017, 16:34   #365
Jan De Smet
Super Moderator

Jan De Smet's schermafbeelding

Leeftijd: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BVB Bekijk bericht
Ik begrijp: "Weg met de oortjes".
Jan De Smet is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2017, 21:35   #366
Steponas
Een winnaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ronny De Schepper Bekijk bericht
"The concept of the same eighteen teams racing each other all year has led to a cycling that is stereotyped, asepticized, locked, calibrated and dependant on watts and technology." Hier ben ik het volkomen mee eens!!!

Maar...

"The WorldTour has become so boring that it forces race organizers to look for authenticity again, sending riders to gravel roads and putting together a real cobblestone stage of the kind that hadn’t been seen for ages at the Tour de France. The racing itself must belong to the riders again." Dat is een ingewikkelder materie. Madiot lijkt het hiermee niet eens te zijn. Het is waar dat het een reactie is tegen de verveling in "normale" koersen en daarom past het in zijn betoog natuurlijk, maar tegelijk lijkt hij deze wedstrijden wel te verwerpen en daarmee ben ik het absoluut niet eens. De Strade Bianche is al enkele jaren mijn lievelingskoers en de erbij gekomen lookalike wedstrijden in Vlaanderen, Nederland en Frankrijk vind ik ook fantastisch. Akkoord, het moet ook geen regel worden, maar zo één koers per land moet toch kunnen, vind ik.
Ik weet niet of MM die " grint - koersen " eigenlijk verwerpt , ik heb het niet zo verstaan , hij zegt alleen dat die koersen het gevolg zijn van die saaie , over-gecontroleerde koersen die het publiek niet graag ziet.
ik geloof dat MM begrijpt dat die " gravel-koersen " wel een plaats in het huidige wielrennen hebben , alhoewel het ook een negatieve reactie is tegen het saaie van die WT koersen.
Ik ben ook een fan van dit soort koersen , maar het moet ook niet overdreven worden , maar het kan ook zijn dat de nieuwe generatie van wielerliefhebbers veel meer van dit soort koersen wil zien.
Oud 27 november 2017, 21:56   #367
Steponas
Een winnaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BVB Bekijk bericht
Dirt roads of niet, da's maar de verpakking en daarover heeft iedereen wel een gefundeerde mening.

Het belangrijke zinnetje in deze passage is "The racing itself must belong to the riders again." Daar gaat het over de organisatiewijze. Ik begrijp: "Weg met de oortjes".
Ik weet het echt niet , maar het zou kunnen dat het koersen zonder oortjes wel saaier zou zijn , zeker in de koersen waaraan enkel die 18 WT ploegen deelnemen want de renners zijn zo bang " fouten " ( dwz beslissingen zelf nemen die geen goede afloop kennen ) te maken dat dat eventueel zou leiden tot nog saaier koersen , zeker onder die ploegen die aan elkaar gewaagd zijn.
Oud 29 november 2017, 18:34   #368
vanwinjp
Een winnaar

Standaard

Ik weet niet of oortjes en gesloten het WT verveelsysteem de oorzaak zijn dat er steeds spectaculairdere dingen gezocht worden.
Ik denk eerder dat we in een tijd leven waarin nieuwigheden uitbrengen via communicatieve positioneringsdrang, gewoon aandacht brengt en vips en sponsors kan aanbrengen. Hippe wedstrijden die men weken van tevoren nog harder kan opkloppen dan normaal, met filmpjes en commentaren en polemieken in de pers.
Of daarna de koers spannender, sportiever en opener verloopt, daar liggen wij misschien van wakker, de uitvinders en inrichters niet noodzakelijk. Velen willen gewoon onderdeel van de show zijn, dat was vroeger al zo en nu nog veel nadrukkelijker.
vanwinjp is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten