WielerArchieven  

Ga terug   WielerArchieven > Overige > Baggerbox

Reageren

Discussietools
Oud 23 juli 2017, 13:12   #1
Gerrit Stevens
Een winnaar

Leeftijd: 59
Standaard Bardet/Landa

Er wordt gediscussiëerd of het opportuun is of Landa niet moet proberen die seconde niet proberen die ene seconde goed te maken.
Er wordt dan gezegd dat het eigenlijk niet hoort omdat het min of meer een ereronde is. Vergeten wordt dat het eerder is gebeurd. Vinokourov in 2005 en Hinault/Zoetemelk in 1979 zoals gisteravond in Vive Le Velo werd geïllustreerd.
Gerrit Stevens is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2017, 13:55   #2
patfey
Kampioen

patfey's schermafbeelding

Leeftijd: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bekijk bericht
Er wordt gediscussiëerd of het opportuun is of Landa niet moet proberen die seconde niet proberen die ene seconde goed te maken.
Er wordt dan gezegd dat het eigenlijk niet hoort omdat het min of meer een ereronde is. Vergeten wordt dat het eerder is gebeurd. Vinokourov in 2005 en Hinault/Zoetemelk in 1979 zoals gisteravond in Vive Le Velo werd geïllustreerd.
Gerrit,
Het wordt echt vermoeiend met die hele ongeschreven codex van wat kan en mag. Natuurlijk moet Landa proberen die seconde in te lopen (en natuurlijk zal hij het niet doen).

Dat is weer onzin van de laatste jaren, een rit die een ereronde is en niet meer zou mogen meetellen (voor het eindklassement, want voor de groene trui is het dan weer geen ereronde).

Zever en onzin in de hoogste graad. Waarom denk je dat ik nog amper kijk en alvast niet naar die slotrit?

Laatst gewijzigd door patfey; 23 juli 2017 om 14:02
patfey is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2017, 17:30   #3
Steponas
Een winnaar

Standaard

Citaat:
Maar , zoals Patfey zegt , wie beslist dat de laatste rit een ereronde is , de ASO ?

Als ik geen tijdwinst kan/mag pakken in de laatste rit dan kan/mag ik ook geen tijd verliezen tijdens de laatste rit , als dat het geval is dan moet de ASO gewoon zeggen dat de Tour afgelopen is na afloop van de voorlaatste rit.

Heeft Kuiper ook niet geprobeerd tijd goed te maken op Thevenet in 1977 ?
En ik weet dat Rumsas Beloki heeft proberen verschalken tijdens de laatste rit in 2002 om de tweede plaats te veroveren , wat niet lukte.
Steponas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2017, 20:00   #4
Steponas
Een winnaar

Standaard

Citaat:
Stel dat het om de zege ging en niet de derde plaats ?

Zou die tweede geklasseerde renner de leider niet mogen aanvallen in de laatste rit om de Tour proberen te winnen ?

Te gek om waar te zijn
Steponas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2017, 20:04   #5
patfey
Kampioen

patfey's schermafbeelding

Leeftijd: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bekijk bericht
Stel dat het om de zege ging en niet de derde plaats ?

Zou die tweede geklasseerde renner de leider niet mogen aanvallen in de laatste rit om de Tour proberen te winnen ?

Te gek om waar te zijn
Inderdaad, want dat zou nog minder mogen, doodzonde volgens de nieuwe idioten-code!
Oud 24 juli 2017, 00:57   #6
Gerrit Stevens
Een winnaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bekijk bericht
Maar , zoals Patfey zegt , wie beslist dat de laatste rit een ereronde is , de ASO ?

Als ik geen tijdwinst kan/mag pakken in de laatste rit dan kan/mag ik ook geen tijd verliezen tijdens de laatste rit , als dat het geval is dan moet de ASO gewoon zeggen dat de Tour afgelopen is na afloop van de voorlaatste rit.

Heeft Kuiper ook niet geprobeerd tijd goed te maken op Thevenet in 1977 ?
En ik weet dat Rumsas Beloki heeft proberen verschalken tijdens de laatste rit in 2002 om de tweede plaats te veroveren , wat niet lukte.
Vinokourov lukte het wel in 2005 (van 6 naar 5, gevolg hij staat nu in de vélo boekjes in de 5e kolom, ik weet niet eens meer wie hij toen gepasseerd is).

Volgens mij is het nooit een ongeschreven wet geweest om in de laatste etappe niet aan te vallen.

Ook wat materiaalpech was er volgens mij geen ongeschreven regel. Contador trok zich daar niets van aan toen Andy Schleck schakelproblemen kende en waarom zou hij.
De ongeschreven regel zou hoogstens bij sanitaire stops of valpartijen en bij de ravitaillering gelden maar ook die gevallen zijn al `overtreden`vraag het Charly Gaul of Tom Dumoulin maar.
Oud 24 juli 2017, 01:09   #7
Bart den Blanken
Elite

Bart den Blanken's schermafbeelding

Leeftijd: 29
Standaard

Citaat:
Vinokourov lukte het wel in 2005 (van 6 naar 5, gevolg hij staat nu in de vélo boekjes in de 5e kolom, ik weet niet eens meer wie hij toen gepasseerd is).

Volgens mij is het nooit een ongeschreven wet geweest om in de laatste etappe niet aan te vallen.

Ook wat materiaalpech was er volgens mij geen ongeschreven regel. Contador trok zich daar niets van aan toen Andy Schleck schakelproblemen kende en waarom zou hij.
De ongeschreven regel zou hoogstens bij sanitaire stops of valpartijen en bij de ravitaillering gelden maar ook die gevallen zijn al `overtreden`vraag het Charly Gaul of Tom Dumoulin maar.
Vinokourov passeerde Leipheimer, die nu niet meer in de boeken staat...
Bart den Blanken is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2017, 13:59   #8
Gerrit Stevens
Een winnaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart den Blanken Bekijk bericht
Vinokourov passeerde Leipheimer, die nu niet meer in de boeken staat...
Leipheimer staat nog wel degelijk in de boeken op de zesde plaats. Kijk maar op de site van Memoire du Cyclisme. Armstrong en Ullrich zijn daar geschrapt (Ulrich niet bij de Vélo boekjes) maar zonder opschuiving van de volgende plekken. Vino blijft gewoon vijfde.
Oud 26 juli 2017, 01:29   #9
vanwinjp
Een winnaar

Standaard

Absurd is het zeker, maar ze beslissen het nu toch al jaren zelf, de renners of de het ploegmanagement, dat laat ik in het midden.
vanwinjp is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2017, 00:05   #10
Bart den Blanken
Elite

Bart den Blanken's schermafbeelding

Leeftijd: 29
Standaard

Citaat:
Leipheimer staat nog wel degelijk in de boeken op de zesde plaats. Kijk maar op de site van Memoire du Cyclisme. Armstrong en Ullrich zijn daar geschrapt (Ulrich niet bij de Vélo boekjes) maar zonder opschuiving van de volgende plekken. Vino blijft gewoon vijfde.
Ik heb mijn info hiervandaan: http://d3epuodzu3wuis.cloudfront.net...f+Sanction.pdf

Diskwalificatie van 1 juni 1999 tot 30 juli 2006 en 7 juli 2007 tot 29 juli 2007. En dit is door Leipheimer zelf ondertekend.
Bart den Blanken is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten