WielerArchieven  

Ga terug   WielerArchieven > Overige > Baggerbox

Reageren

Discussietools
Oud 3 oktober 2017, 13:47   #11
vanwinjp
Een winnaar

Standaard

Ik heb een vermoeden dat Gilbert en co. daar nooit zullen toegelaten worden omdat ze +22 jaar zijn , maar ik begrijp je punt.

Een profcontract als scheidingslijn lijkt mij een beetje een verouderd concept. Het is maar een contractuele arbeid status.
Je zou wel perfect kunnen zeggen dat iedereen die in een PT zit en dus de facto prof is, dat is namelijk een voorwaarde voor alle PT teams bij werving, zijn status van U23 verliest.
Je kan dat ook uitbreiden naar de PCT teamleden, want ook daar hebben alle aangeworven renners een prof status.

Als je alle "profs" wil uitsluiten, moet je tenslotte ook de CT leden uitsluiten van de status U23. Daarmee sluit je dan alle bij de UCI internationaal geregistreerde teams uit. Dat gaat dan erg ver, want dat type team werd destijds opgericht om de overgang van vooral U23 renners naar de grotere wedstrijden te vergemakkelijken, hen vaker dan op een WK tegen elkaar te laten rijden en uit hun respectievelijke nationale circuits te halen.

Het kan wel een optie zijn, om finaal alleen een jongeren WK U23 in te richten voor diegenen die op dat moment nog in de nationale circuits zitten, bij clubteams. Neveneffect is zeker dan sommigen dan weg gaan blijven uit de CT teams om toch kans te maken op een WK prestatie. Maar mijn vrees is veel groter dat vele huidige CT structuren dan geen UCI status meer gaan aanvragen en als clubteam verder zullen gaan. Op zich is dat niet echt erg, wel krijg je dan ploegstructuren die opnieuw veel meer op de eigen grenzen zullen terugvallen. Grootste handicap zal zijn dat die verkapte CT's dan in hun respectievelijke landen opnieuw de bescheiden regionale clubteams elk weekend gaan verpletteren.

Ik zou zeggen : wie tot PT of PCT toetreed, geeft zijn U23 status vrijwillig op, omdat het ene het andere uitsluit.
vanwinjp is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2017, 12:23   #12
Ronny De Schepper
Een winnaar

Ronny De Schepper's schermafbeelding

Leeftijd: 66
Standaard

De discussie is nu wel ver afgeweken van mijn oorspronkelijke vraag. Toch is er een overeenkomst: met U21 i.p.v. U23 doet het probleem van al dan niet prof te zijn U23 zich al bijna niet meer voor (je moet al Frank Vandenbroucke of Eric Vanderaerden heten vooraleer het probleem zich voordoet). Voor de rest is ondertussen wel duidelijk dat er géén "wetenschappelijke" basis is om de grens op 23 te leggen.
Ronny De Schepper is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten