Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Banania

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Banania

    Weet iemand hoeveel kaarten er destijds zijn uitgegeven in de Banania-serie "Les geants du Tour de France 1947-1980) en welke renners dit waren?

    Dit zijn gele spotprenten van Pellos op ansichtkaartformaat, uitgegeven begin jaren '80.

    Bij voorbaat dank,

    William van Peer.

    #2
    William,

    Dit lijkt mij beter thuis te horen in de rubriek foto's. Bij deze dan ook daarheen verplaatst.

    Kristof

    Opmerking


      #3
      Ongelooflijk maar waar: er bestaat een site van Banania-filen: http://bananiaphile.free.fr/menu.htm .

      Daar weten ze wellicht het antwoord op je vraag.

      Groeten
      BVB

      Opmerking


        #4
        Ik heb contact gezocht met de "Banania-fielen" en die wisten mij te vertellen dat er destijds 19 kaarten zijn uitgegeven, te weten:

        -Federico Bahamontes
        -Raphael Geminiani
        -Jacques Anquetil
        -Lucien van Impe
        -Roger Pingeon
        -Jan Janssen
        -Ferdi Kübler
        -Louison Bobet
        -Joop Zoetemelk
        -Jean Robic
        -Bernard Thevenet
        -Eddy Merckx
        -Gastone Nencini
        -Raymond Poulidor
        -Hugo Koblet
        -Lucien Aimar
        -Gino Bartali
        -Luis Ocana
        -Felice Gimondi

        Eigenlijk wel opvallend dat bijvoorbeeld oud-tourwinaar en fenomeen Fausto Coppi (heeft wel een hoofd dat geschikt is voor een karikatuur) niet bijzit en wel bijvoorbeeld Raphael Geminiani.

        William van Peer.

        Opmerking


          #5
          Heeft er iemand een scan van een van deze?

          Opmerking


            #6
            hier is Thevenet
            Toegevoegde bestanden

            Opmerking


              #7
              Dank je Jan. Dan zoek ik er nog 13.

              Opmerking


                #8
                Koos,

                ik heb nog Nencini en Aimar.

                mvg
                Bart

                Opmerking


                  #9
                  Banania - Charly Gaul?

                  Weet er iemand meer over deze kaart?
                  Dunner dan de andere kaarten uit deze serie, ook achterkant is bedrukt.

                  Luxemburgs maakwerk?
                  Toegevoegde bestanden

                  Opmerking


                    #10
                    Heb je info over publiciteitsmateriaal van de ploegen deel die met je medeverzamelaars, hier op WA of stuur ze naar : wielervelo@hotmail.com

                    Opmerking


                      #11
                      Heb je info over publiciteitsmateriaal van de ploegen deel die met je medeverzamelaars, hier op WA of stuur ze naar : wielervelo@hotmail.com

                      Opmerking


                        #12
                        Heb je info over publiciteitsmateriaal van de ploegen deel die met je medeverzamelaars, hier op WA of stuur ze naar : wielervelo@hotmail.com

                        Opmerking


                          #13
                          Heb je info over publiciteitsmateriaal van de ploegen deel die met je medeverzamelaars, hier op WA of stuur ze naar : wielervelo@hotmail.com

                          Opmerking


                            #14
                            Veloro,
                            Op mijn vraag over de kaart van Gaul reageer je steeds (het lijkt wel automatisch) met een afbeelding van een Banania-kaart.

                            Weet je wellicht wel meer over mijn Gaul-kaart?

                            bvd,
                            gr.

                            Jos van Nierop

                            Opmerking


                              #15
                              Charly Gaul

                              Dag Jos,

                              Ik heb van de Banania-fielen nooit melding gekregen van een kaart van Charly Gaul. Maar klaarblijkelijk bestaat deze wel.

                              Jij zegt dat deze dunner is dan de andere kaarten. Zijn de afmetingen even groot?
                              Waarom ik dit vraag: een aantal jaren geleden is er een boek verschenen over de Tour de France (volgens mij ter ere van het 100-jarig bestaan). In dit boek waren hoekjes en vakjes gecreëerd waarin documenten gestopt waren (bijvoorbeeld contracten, reclame, etc.). Ook waren er een aantal Banania-kaarten bijgevoegd. Deze waren echter (volgens mij) dunner en kleiner dan de oorspronkelijke kaarten uit de jaren '80. Misschien dat deze kaart uit dat boek afkomstig is.

                              William van Peer.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X