Los bericht bekijken
Oud 8 september 2009, 18:33   #1
Pie.er
Elite zn Contract

Leeftijd: 38
Standaard Bron gezocht voor Tour-reglementen

Hallo,

Ik ben geÔnteresseerd in de details van het puntenklassement in de Tour de France. Dus echt hoeveel punten er in elke etappe te verdienen waren.

Voor de jaren na 1975 en voor 1964 is dit redelijk goed te reconstrueren uit wedstrijdresultaten die te vinden zijn op diverse locaties op internet.
Maar tussen die jaren in mis ik nogal wat details.
Het probleem is dat hooguit de top tien van het puntenklassement gegeven wordt, en als die renners toevallig niet hoog in de etappeuitslag zaten, kan ik niet nagaan hoeveel punten er vergeven werden.

Nu zoek ik nieuwe bronnen die meer licht op deze zaak kunnen schijnen.
Voordat ik moeite ga doen om ze te krijgen, zet ik ze hier neer, misschien kan iemand me adviseren welke bronnen wel of niet handig zijn.
  • OfficiŽle Tourreglementen. Vraag: Zijn deze van voor pakweg 2000 nog ergens te vinden?
  • l'Equipe. Vraag: Staat hier ook de volledige uitslag van de nevenklassementen na elke etappe in?
  • Boeken. Bijvoorbeeld: "De bijbel van de Tour de France" van Jean Nelissen. De omschrijving suggereert dat het erin kan staan, maar is dat ook echt zo? Of is er een ander boek waarin dit te vinden is?

Disclaimer: De informatie die ik nu vraag, kŠn verwerkt worden in een boek, zie deze thread. Als je dit niet wil, geef mij dan geen informatie.
Pie.er is offline   Met citaat reageren