Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Quota bereikt - En wat nu ?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Quota bereikt - En wat nu ?

    Blijkbaar kan ik sinds vandaag geen bijlagen (lees foto's) meer aan mijn bijdragen van dit Forum onder de diverse Items meer toevoegen omdat ik mijn Quota voor bijlagen als Forum member zou hebben bereikt.

    Als ik een bijlage wil toevoegen krijg ik bovenaan een totaal rode balk (heb hier voorheen nooit enige balk met kleuren gezien) met deze vermelding :

    Bijlagenstatistieken
    Je gebruikt momenteel 33,30 MB om 510 geüploade bijlagen te bewaren.


    Ik had als Forum member nog wel wat intressante bijdragen te vragen of melden over onze sport de volgende maanden.
    Moet ik de voorheen geposte foto's onder de diverse Items en Threads terug "deleten" om terug plaats te maken zodat ik opnieuw andere foto's en bijdragen kan posten ??
    Maar dan zijn de voorheen geposte bijdragen (zonder die foto's) niet meer volledig en compleet in het archief, en het noemt toch "Wielerarchieven".

    EN WAT NU ?
    Moet ik een nieuwe account openen om toch nog bijdrages te kunnen blijven postten onder een andere naam ???? Daar voel ik dus niets voor !!
    Dus gewoon opnieuw terug aanmelden als een nieuw lid op dit Forum onder een andere naam of pseudoniem.
    Of gewoon stoppen als Forum member met bijdrages te leveren en regelmatig nogeens de site te bezoeken als "slapend" Forum lid ???

    Dus als "te aktief" en ijverig Forum lid word ik door dat maximale Quota nu gestraft en kan ik nu daardoor geen foto's (bijlages) meer postten.
    Dit terwijl er ook tientallen Forum members zijn welke nooit bijlages postten, sommigen omdat zij niet eens weten hoe men dat moet doen.
    Laatst bewerkt door Stayer; 26.03.2008, 22:28.

    #2
    beste stayer,
    niemand zou het leuk vinden indien je zou "slapen" of "inactief" zou gaan worden.
    maar misschien opnieuw inloggen onder Stayer 2 of Stayer* of Stayerbis.

    Opmerking


      #3
      Alleen Stefaan kan hier op antwoorden. Even wachten dus op zijn reactie.

      Kristof
      Flupke
      Super Moderator
      Laatst bewerkt door Flupke; 28.03.2008, 00:26.

      Opmerking


        #4
        Dit zat er eigenlijk aan te komen hé

        foto's uploaden naar het forum (33 mb!!) is nogal een aanslag op het forum en de server.
        Wat kun je hier aan doen?

        Nou, je kunt bv foto's die je plaatst uploaden naar een speciale site zoals http://www.imageshack.us/

        Daar krijg je dan een "direct link to image" en die link plaats je dan hier op deze manier:

        [img]hier het adres dat je gekregen hebt[/img]

        Dan staat de foto er ook en kost het op de server geen extra ruimte.
        De server hoeft dan niet vergroot te worden en blijft lekker snel

        Probeer het maar eens

        Opmerking


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Willem D Bericht weergeven
          Dit zat er eigenlijk aan te komen hé

          foto's uploaden naar het forum (33 mb!!) is nogal een aanslag op het forum en de server.
          Wat kun je hier aan doen?

          Nou, je kunt bv foto's die je plaatst uploaden naar een speciale site zoals http://www.imageshack.us/

          Daar krijg je dan een "direct link to image" en die link plaats je dan hier op deze manier:

          [img]hier het adres dat je gekregen hebt[/img]

          Probeer het maar eens
          Bedankt voor de tip, maar

          Die foto's plaatsen op een extern fotoalbum - buiten het Forum- zie ik niet zitten.
          De bedoeling is -was - met die bijgevoegde foto's niet alleen zelf antwoord te krijgen op een aantal vragen, maar ook wat bijdragen te leveren aan het Forum zelf, als antwoord of verduidelijking en of bewijs op vragen van andere Forum members bv. over dit of dat onderwerp.
          (Dikwijls zelfs veel extra werk, om die oude foto's in albums of in oude magazines te gaan opzoeken, inscannen, bij het betreffende artikel plaatsen enz.)

          Ik had zodus nog wel wat ingescande - oudere - foto's liggen voor latere vragen en of bijdragen, maar zoals gezegd kan ik deze niet meer opladen om bij het betreffende artikel te plaatsen !
          En om reeds eerder geplaatste foto's van eerdere - door mij geposte - bijdragen te gaan weghalen (deleten) om terug wat ruimte te krijgen voor nieuwere, maakt dat de eerdere geposte bijdragen dan in de meeste gevallen niet meer volledig zijn, en dat ga ik dan ook niet doen.
          Ik ga mezelf ook geen nieuwe account maken (terug lid worden met een andere naam of pseudoniem) om terug te kunnen startten met bijdragen.

          Zodus,
          Of ik moet vanaf nu bijdragen en vragen stellen zonder het opladen van foto's of andere scan's, of slapend member worden en regelmatig eens een bezoekje brengen om de bijdragen van de andere Forum leden te bekijken.

          Opmerking


            #6
            niet gehinderd door veel technische kennis denk ik dat alle "aktieve" leden die regelmatig een foto plaatsen vroeg of laat zullen geconfronteerd worden met het probleem van Stayer. zijn er werkelijk geen andere oplossingen ? kunnen de geplaatste foto's na een bepaalde tijd niet opgenomen worden in een archief of globaal naar die imageshack overgebracht worden ?
            aan de andere kant heb ik wel begrip voor het feit dat deze foto's veel ruimte innemen op de server
            hoe dan ook : de gepubliceerde foto's blijven toch één van de attracties van het forum.

            Opmerking


              #7
              Ik ga akkoord met de beide voorgaande bijdragen, en vroeg mij trouwens al af wat er ging gebeuren wanneer ik mijn quota zou bereiken. Nu weet ik dat dus, maar het is niet erg bevredigend. Het idee van Jan lijkt mij goed, maar is het uitvoerbaar?
              Patrick

              Opmerking


                #8
                Het voorstel van Willem D is toch bruikbaar? Als ik mij niet vergis zie je de foto verschijnen in je bericht.

                Zoals dit hier

                Opmerking


                  #9
                  Ik heb dus de handleiding van Willem gebruikt en dat was het resultaat. Enige minpunt is misschien de grootte. Maar ik heb nog niet geëxperimenteerd met de mogelijkheden.

                  Opmerking


                    #10
                    verder te onderzoeken dus, want als dat de grootte zou zijn, zijn we niet veel verder...
                    Patrick

                    Opmerking


                      #11
                      Hallo,

                      even klikken op de foto en je kan hem bekijken(groter formaat) en ook op inzoomen.




                      Filip.

                      Opmerking


                        #12
                        Het kan toch niet de bedoeling zijn om personen die echte archieven met ons willen delen, af te remmen !

                        Opmerking


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Siriki Bericht weergeven
                          Hallo,

                          even klikken op de foto en je kan hem bekijken(groter formaat) en ook op inzoomen.




                          Filip.

                          Klopt helemaal.

                          Kijk je dan onder de foto zie je allemaal linken staan waarvan de onderste "direct" heet.

                          Dat adres tussen [img] en [/img] geeft dit resultaat:

                          Ik kan niet snappen wat daar verkeerd aan is??
                          De foto blijft eeuwig staan op imageshack en dus ook hier + het kost op de server geen plaats.


                          Opmerking


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Willem D Bericht weergeven
                            Ik kan niet snappen wat daar verkeerd aan is??
                            De foto blijft eeuwig staan op imageshack en dus ook hier + het kost op de server geen plaats.
                            Ik ben een sceptisch iemand met een slecht karakter, dus hierbij toch enige vragen, omdat het te mooi om waar te zijn lijkt (gratis en zonder nadelen bestaat in mijn denkwereld niet) :
                            1. Wat is de logica achter een dergelijke site?
                            2. Hoe "eeuwig" is die "eeuwig", want wat als de site opeens verdwijnt?

                            Patrick
                            Patrick

                            Opmerking


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven
                              Ik ben een sceptisch iemand met een slecht karakter, dus hierbij toch enige vragen, omdat het te mooi om waar te zijn lijkt (gratis en zonder nadelen bestaat in mijn denkwereld niet) :
                              1. Wat is de logica achter een dergelijke site?
                              2. Hoe "eeuwig" is die "eeuwig", want wat als de site opeens verdwijnt?

                              Patrick

                              De site daar zal waarschijnlijk door die reclame die er op staat betaald worden.
                              Wat de logica is? Geen idee, mensen doen soms rare dingen.

                              Over hoelang dat de site nog bestaat kan niemand iets zinnigs zeggen, ik kan alleen zeggen dat hij er al sinds 2003 is. Net zoals dat niemand kan zeggen hoelang dit forum nog zal bestaan.

                              Ik heb zelf ook een forum gehad (www.wielerpool.eu) en om m'n server te sparen gingen daar ook alle foto's op die site en dat doen ze nog steeds.
                              Ik heb geen problemen gehad.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X