Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Database

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Database

    Heeft iemand een sjabloon wat ik kan gebruiken, het liefst in Filemaker-pro of access om "stamkaarten met fotos ,ploegen en resultaten" bij te houden.
    Ben er niet zo handig in en als het wiel al eens is uitgevonden...

    bedankt alvast
    Alex

    #2
    vervolg

    Is het een domme vraag?
    Of is iedereen op vakantie?

    Hoop op een reactie,


    groetjes
    Alex

    Opmerking


      #3
      reacties

      Ik vind dit forum echt geweldig, Hulde...
      Helaas is dit onderwerp bijna 300 keer bekeken zonder ook maar 1 reactie
      Jammer maar helaas!

      gr
      Alex

      Opmerking


        #4
        Geen nood. We zijn terug uit vakantie.

        Opmerking


          #5
          Ik denk niet dat je sjabloon bestaat.

          Er zijn er die uitslagen bewaren, er zijn er die ploegensamenstellingen bewaren en er zijn er die foto's bewaren in een database.

          Het ideale zou natuurlijk de complete database zijn. Maar daarvoor ontbreekt het ons allemaal aan één ding .............. tijd.

          Opmerking


            #6
            Bedankt voor je reactie Jan!

            Opmerking


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Idzznew Bericht weergeven
              Ik vind dit forum echt geweldig, Hulde...
              Helaas is dit onderwerp bijna 300 keer bekeken zonder ook maar 1 reactie
              Jammer maar helaas!

              gr
              Alex

              We lezen het wel, en mocht ik een antwoord hebben voor je had je die ook wel gekregen. Maar die heb ik niet en ik denk dat dat voor de meesten geld.

              Nu kunnen we wel allemaal zeggen dat we het niet weten, maar das alleen forumvulling. Beter dat alleen iemand antwoord die het weet.

              Van mij staan er ook vragen open waar ik wss geen antwoord op zal krijgen, betekent gewoon dat de mensen het niet weten, tenminste de mensen die het gelezen hebben.

              Opmerking


                #8
                Dat klopt Willem, we zitten niet te wachten op forumvulling.
                Maar kan me niet aan de indruk ontrekken dat hier veel leden
                een dergelijke database gebruiken maar dat wellicht niet graag willen delen?
                En dat bedoel ik niet negatief maar kan t me zo voorstellen...
                Blijf een happy forumlid hoor!

                Opmerking


                  #9
                  Idzznew,


                  Een database is meestal het resultaat van maandenlang, soms jarenlang werk. En dit dan zomaar te grabbel gooien is dan natuurlijk niet evident.

                  Deze morgen hadden we het er in Gent op de wielerbeurs ook over (een aantal gerespecteerde leden van het forum). Gegevens van een database zijn evengoed ruilartikelen als een ander. En zoals ik in een vroegere mail (in een ander onderwerp) schreef moet men soms "investeren" om iets te krijgen.
                  Sommigen zien dit forum als een instrument om gemakkelijk en zonder moeite aan gegevens te geraken (database gegevens maar ook foto's (die we dan tegen woekerprijzen op de beurzen terugvinden)). Sommige leden hebben het daar moeilijk mee.

                  Maar na verloop van tijd zal dit wel lukken. Eenmaal er gezien wordt dat de vrager ook effectief een donor is krijg je gemakkelijker het een en het ander los.

                  Opmerking


                    #10
                    Prima weergegeven Jan.

                    Opmerking


                      #11
                      Dank voor je reactie Jan,

                      Helemaal mee eens inhoudelijk, alleen: Ik vraag niet om gegevens die heb ik door jaren en jaren verzamelen EN ruilen in overvloed. Ik vraag slechts om een sjabloon om alles te gaan digitaliseren aangezien ik maar beperkt onderlegd ben op de computer.
                      Het ligt dus iets anders, maar mijn vermoeden klopt dus wel een beetje, wat ik betreur.

                      Nogmaals: verder niets dan lof

                      Opmerking


                        #12
                        Ik hoop voor sommige personen dat de puntjes op de i staan??

                        Groeten
                        Francky

                        Opmerking


                          #13
                          Idzznew,


                          Zelfs een sjabloon is zo goed als niet te doen. De mannen die een database hebben, hebben slechts een deel van het gevraagde (b.v. uitslagen of foto's of ploegen). De ene is in Excel, de ander in Access, nog een ander in ik weet niet wat.
                          Daarbij leert mijn ervaring dat een gekregen sjabloon of database niet eenvoudig te ontcijferen is. De meesten van ons hebben die database niet volgens de regels van de kunst opgesteld (eerder met vallen en opstaan) waardoor een externe dit zeer moeilijk kan ontcijferen en er gebruik van maken.

                          De enige raad die ik je kan geven (want ik juich het initiatief voor de opbouw van een algemene database toe) is er eerst heel goed over na te denken over :

                          -) Ga je het doen? Je weet waar je aan begint maar je weet misschien niet welk immens werk het is.
                          -) Hoe bouw ik de database op. Wat stop ik er in, hoe stop ik het er in, hoe hou ik hem up to date, ...

                          Eenmaal je daar uit bent en er eventueel mee begonnen bent waardoor er resultaten naar voor komen denk ik dat er hier verschillende mensen bereid zullen zijn gegevens aan te brengen (in een soort partnership).
                          Ik denk dat alle databaseeigenaars hier op het forum zo begonnen zijn (maar misschien allen toch te weinig over de structuur nagedacht, ik toch). Eerst de eigen beschikbare gegevens invoeren en dan van anderen toelevering krijgen of verwijzingen naar bruikbare bronnen.

                          Aanzie dit alles niet als kwade wil of boycot. Maar op dit forum zijn er al verschillende "gegevensrovers" geweest (ik zeg dus niet dat jij zo iemand bent! Maar we worden voorzichtig) die achteraf met de pluimen gaan lopen. En we zijn allemaal een klein beetje ijdel en hebben graag dat er een bronvermelding is van de gegevens.

                          Opmerking


                            #14
                            Nogmaals bedankt voor de uitgebreide reactie Jan.
                            En nee ik ben geeen gegevensrover want ik vraag niet om gegevens.
                            Helaas heb ik wel uitgebreide ideeen hoe de database op te zetten maar niet de technische kennis. Tijd is voor een ieder het grootste bezwaar maar waar een wil is en inderdaad samenwerkend kom je het verst. Daarom had ik idd gehoopt dat iemand hier me verder kon helpen.
                            Ik zet mijn zoektocht voort!

                            groeten
                            Alex

                            Opmerking


                              #15
                              Alex,



                              OP technisch gebied kunnen we misschien helpen (al vrees ik dat het eerder is met een opsomming van fouten die we zelf met onze database gemaakt hebben).

                              Je kan mij altijd mailen (via privébrichten) i.v.m. mijn database (ploegen, geboorte en overlijdensdata).
                              De andere leden moeten zich maar zelf kenbaar maken als zij je willen helpen.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X