Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Milan-Sanremo

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Milan-Sanremo

    HLN vandaag weer sterk bezig : 7 overwinningen voor Zabel in MSR en 15 overwinningen voor een sprinter in de voorbije 21 edities
    Patrick

    #2
    15 sprinters in de laatste 21 edities ?:

    4 x Zabel
    3 x Freire
    1 x Cipollini
    1 x Petacchi
    1 x Cavendish
    1 x Démare

    Dat zijn er 11 van toch voor mij duidelijke sprinters.

    Hangt er natuurlijk van af hoe je Goss, Gerrans, Degenkolb en Kristoff definieert. het zijn alleszins geen pannenkoeken in een sprint.

    Cancellara (2x), Kwiatowski (1 x), Tchmil (1 x), Pozzato (1 x) en Bettini (1x) zijn duidelijk geen sprinters.

    De 7 overwinningen van Zabel is natuurlijk onvergeeflijk. Maar ja, Zabel en Merckx het klinkt bijna hetzelfde zeker?

    Een rechtzetting zit er niet in zeker?

    Is hetzelfde als wat er deze week op het nieuws kwam nl. dat het vooral bio-ingenieurs waren die als ingenieur geen werk vinden.

    Deze uitspraak werd gecontroleerd door de faculteiten van UGent en KULeuven. Blijkt dat 30% van de werkloze ingenieurs (en dat zijn er in totaal niet veel) burgerlijk ingenieurs te zijn, 30 % bio-ingenieurs en 40% industrieel ingenieurs. Maar de VRT weigert een rechtzetting.

    Opmerking


      #3
      Het punt dat ze wilden maken was de grote zegekransen voor een pure sprinter (Groenweg). Zij telden Degenkolb en Kristof mee, ik neem aan omdat die de sprint van een omvangrijke groep wonnen, in tegenstelling tot Goss en Gerrans. Daarmee (als je er 7 van Zabel telt) kwam je eigenlijk aan 16 zeges. Eth hoog niveau weer.
      Patrick

      Opmerking


        #4
        Vandaag in Het Nieuwsblad:
        De vier broers Pettersson werden tweemaal wereldkampioen ploegentijdrit!!! Eventjes opzoeken en je weet dat het driemaal is

        En het kakenestje Gösta was de beste volgens de journalist!!!!

        Kakenestje = jongstgeborene. De geboortejaren staan een lijn erboven in de tekst.
        Meneer de journalist, als iemand in 1940 geboren is en iemand in 1947, dan is die van 1940 de oudste!!!! Dat is gewoon basiskennis lager onderwijs.

        Wie neemt er de opleiding (sport)journalistiek eens onder handen?

        Opmerking


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bericht weergeven
          Vandaag in Het Nieuwsblad:
          De vier broers Pettersson werden tweemaal wereldkampioen ploegentijdrit!!! Eventjes opzoeken en je weet dat het driemaal is

          En het kakenestje Gösta was de beste volgens de journalist!!!!

          Kakenestje = jongstgeborene. De geboortejaren staan een lijn erboven in de tekst.
          Meneer de journalist, als iemand in 1940 geboren is en iemand in 1947, dan is die van 1940 de oudste!!!! Dat is gewoon basiskennis lager onderwijs.

          Wie neemt er de opleiding (sport)journalistiek eens onder handen?
          Opzoeken en verifiëren wordt in de huidige opleiding streng verboden.
          Patrick

          Opmerking


            #6
            Maar waarom zijn die wielerjournalisten zo laks ?

            Opmerking


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bericht weergeven
              Vandaag in Het Nieuwsblad:
              De vier broers Pettersson werden tweemaal wereldkampioen ploegentijdrit!!! Eventjes opzoeken en je weet dat het driemaal is

              En het kakenestje Gösta was de beste volgens de journalist!!!!

              Kakenestje = jongstgeborene. De geboortejaren staan een lijn erboven in de tekst.
              Meneer de journalist, als iemand in 1940 geboren is en iemand in 1947, dan is die van 1940 de oudste!!!! Dat is gewoon basiskennis lager onderwijs.

              Wie neemt er de opleiding (sport)journalistiek eens onder handen?
              Maar Gosta was wel de beste.
              In 1968 bij de OS verslagen door de Nederlanders.

              Opmerking


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bericht weergeven
                Maar waarom zijn die wielerjournalisten zo laks ?
                Er zijn geen wielerjournalisten meer.

                Opmerking


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven
                  Het punt dat ze wilden maken was de grote zegekransen voor een pure sprinter (Groenweg). Zij telden Degenkolb en Kristof mee, ik neem aan omdat die de sprint van een omvangrijke groep wonnen, in tegenstelling tot Goss en Gerrans. Daarmee (als je er 7 van Zabel telt) kwam je eigenlijk aan 16 zeges. Eth hoog niveau weer.
                  euh ... 'Groenweg'?

                  Opmerking


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door joe v Bericht weergeven
                    euh ... 'Groenweg'?
                    Beetje afgekort. Dylan Groenewegen dus.

                    Als ik te snel schrijf, verwar ik al eens met Dick Groeneweg uit mijn jonge tijd .
                    Patrick

                    Opmerking


                      #11
                      Nu, ik zou er ook niet van wakker liggen hoor; sportjournalisten zijn niet slechter dan andere journalisten; ook in andere andere onderwerpen kom je een hoop gebrek aan kennis of verkeerde info tegen.

                      Opmerking


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door joe v Bericht weergeven
                        Nu, ik zou er ook niet van wakker liggen hoor; sportjournalisten zijn niet slechter dan andere journalisten; ook in andere andere onderwerpen kom je een hoop gebrek aan kennis of verkeerde info tegen.
                        En dat vind ik even erg, of nog erger. Journalisten hebben een informatieplicht, en schieten daarin inderdaad regelmatig schromelijk te kort.
                        Patrick

                        Opmerking


                          #13
                          Nibali heeft met Milano-San Remo zijn Italiaanse Grand Slam (Giro, MSR, GdL en TA) rond en treed daarmee in de voetsporen van Giuseppe Saronni en Francesco Moser.
                          Bartali en Coppi kenden indertijd geen Tirreno echter wel Roma-Napoli-Roma (Bartali in mindere mate).

                          Opmerking


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bericht weergeven
                            Nibali heeft met Milano-San Remo zijn Italiaanse Grand Slam (Giro, MSR, GdL en TA) rond en treed daarmee in de voetsporen van Giuseppe Saronni en Francesco Moser.
                            Bartali en Coppi kenden indertijd geen Tirreno echter wel Roma-Napoli-Roma (Bartali in mindere mate).
                            Palmares van VN om U tegen te zeggen

                            Opmerking


                              #15
                              Ik ben toch wel blij dat een ronderenner bewezen heeft dat die ook klassiekers kan winnen. Zelfs Milano-Sanremo, die toch niet echt een typische koers is voor ronderenners.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X