Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

kalender 2009

Samenvouwen
Dit is een vastgepinde discussie.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    kalender 2009

    omloop het volk
    milaan-san remo

    e3 prijs vlaanderen
    ronde van vlaanderen
    gent-wevelgem
    parijs-roubaix

    amstel gold race
    waalse pijl

    luik-bastenaken-luik
    clasica san sebastian
    wereldkampioenschap
    parijs-tours
    ronde van lombardije

    reglement
    we spelen telkens met 10 renners ze moeten niet in volgorde staan de punten telling gebeurt als volgt de 1ste renner 10 punten de 2de 9 en zo tot en met de 10de van de uitslag
    iedereen mag max per pronostiek 1 keer meedoen
    ieder renner die men zet in de top 10 en die behaalt ook deze positie in de uitlsag krijg je 1 punt extra bijv contador inde tour 1ste op mijn pronostiek ook 1ste =1 extra punt

    ----------------------------------------------------

    de tour vuelta en giro telkens de top 10 en voor die 3 wordt een appart klassement gemaakt




    datums volgen later en tot hoe laat je telkens mag spelen ook

    speciaal veldritpronostiek

    - wk hoogerheide
    - bk ruddervoorde
    - nk(nederlands) ........


    telke male de eerste drie in volgorde en de nummers 4 en 5 niet in volgorde







    ik had graag gehad dat dit in de rubriek pronostiek onder belangrijk word gepost stefaan-kristof of jan of nog iemand anders die ik vergeten ben ik dank u dat u dit wilt doen
    Laatst bewerkt door dimi; 07.10.2009, 19:24.

    #2
    is dit goedgekeurt

    Opmerking


      #3
      goedkeuring

      voor de drie grote rondes en het veldrijden wil ik me liever niets van aantrekken ( zelf pronostieken zal wel nog lukken). over de klassiekers heb ik een vraagteken; kuurne brussel kuurne. ben zelf dan wel van de streek en vindt het uiteraard een mooie koers, maar deze komt toch net na de dag van de omloop (die hoger aangeschreven is) en ik vindt het dus wat krap om 2 prono's op 2 dagen te maken. en als kuurne er wel op staat waarom dan de E3 niet?

      Voor de rest kan ik me zeer goed vinden met de puntentelling die eenvoudig bleef. al zou een extra punt per top tien renner die op de exacte plaats stond voor iets extra kunnen zorgen

      Opmerking


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door venne Bericht weergeven
        voor de drie grote rondes en het veldrijden wil ik me liever niets van aantrekken ( zelf pronostieken zal wel nog lukken). over de klassiekers heb ik een vraagteken; kuurne brussel kuurne. ben zelf dan wel van de streek en vindt het uiteraard een mooie koers, maar deze komt toch net na de dag van de omloop (die hoger aangeschreven is) en ik vindt het dus wat krap om 2 prono's op 2 dagen te maken. en als kuurne er wel op staat waarom dan de E3 niet?

        Voor de rest kan ik me zeer goed vinden met de puntentelling die eenvoudig bleef. al zou een extra punt per top tien renner die op de exacte plaats stond voor iets extra kunnen zorgen

        wel venne als jij dat zo vindt verander ik hem speciaal voor jou my friend
        kuurne word vervangen door e3 prijs

        een goed idee waar ikzelf nog niet aan had gedacht
        om iedere juist renner in de topp 10 op de juiste plaats een extra punt te geven

        wordt verandert in de kalender

        Opmerking


          #5
          Ik vind dat Kuurne en de E-3 er niet in thuis horen.
          m.b.t. de Tour etc. zijn er genoeg pronostieken, dus dat hoeft voor mij niet.
          Veldrijden mag er voor mij helemaal uit.

          De grote eendagskoersen vind ik leuk en daar kan evt. een algemeen klassement aangehangen worden.

          Fer

          Opmerking


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Fer Schroeders Bericht weergeven
            Ik vind dat Kuurne en de E-3 er niet in thuis horen.
            m.b.t. de Tour etc. zijn er genoeg pronostieken, dus dat hoeft voor mij niet.
            Veldrijden mag er voor mij helemaal uit.

            De grote eendagskoersen vind ik leuk en daar kan evt. een algemeen klassement aangehangen worden.

            Fer
            e e3 prijs is de minnie ronde van vlaanderen een pracht koers
            dus waarom zou ik hem er niet insteken

            Opmerking


              #7
              de giro van 9 mei tot 31 mei
              Laatst bewerkt door dimi; 26.04.2009, 21:27.

              Opmerking


                #8
                Ik heb zelf jaren een pool forum gehad, ik heb er de tijd niet meer voor, maar ik ben er nog steeds moderator.

                Even een kleine gedachtengang van mij over de grote rondes.

                Allereerst, waarom pas in rit 2 beginnen? Zodat we alvast weten wie er goed zijn? Dat klopt gewoon niet.
                Laat de mensen 1 of 2 reserves opgeven en als er dan 1 niet start valt er een reserve in.

                Verder de puntentelling, in de etappes: 1 t.m 10 krijgen 100,90, 80 enz tot 10.
                Standen eerste 3 = 100, 70 en 50
                Eindklassement eerste 10 = 1000 ==> 100

                Je wilt het simpel houden zeg je.
                Haal dan overal eens een 0 af, dat scheelt al veel.
                Verder zou ik dus 10 etappes moeten winnen als ik de eindwinnaar niet heb.
                Dat is heel erg veel. Ook de truien worden net zo zwaar gewogen als een etappewinnaar. Ook dat klopt niet.

                Het gedoe dat een ploeg maar een aantal punten mag kosten + renners op de juiste plaats maakt het ook niet simpeler. Zowel voor de inzender als voor de verwerker.

                Ik heb er samen met de andere mensen van WP 3 jaar over gedaan om een goed en eerlijk systeem te bedenken, het resultaat zie je hier: http://www.wielerpool.eu/wielrennen/...hp?soort=grond


                Zoals ik zei was dit enkel mijn gedachtegang, doe ermee wat je wilt.

                Opmerking


                  #9
                  -
                  Laatst bewerkt door dimi; 14.12.2008, 19:22.

                  Opmerking


                    #10
                    pffffffffftttttt ik heb eigenlijk al niet veel meer goesting omdat te doen

                    ik doe dit al jaren onder vrienden en familie
                    de renners worden de dag voordien s'avonds laat maar bekent gemaakt en de dag ernaa s'middags starten ze al du sveel tijd heeft men niet

                    Opmerking


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door dimi Bericht weergeven
                      pffffffffftttttt ik heb eigenlijk al niet veel meer goesting omdat te doen

                      ik doe dit al jaren onder vrienden en familie
                      de renners worden de dag voordien s'avonds laat maar bekent gemaakt en de dag ernaa s'middags starten ze al du sveel tijd heeft men niet

                      3 tot 4 dagen voor de start is 98% van het deelnemersveld bekent.
                      Ook ik pool al jaren

                      Zoals ik zei: doe met mijn kritiek wat je wilt.
                      Ga gerust door met je eigen regels + punten, het was alleen mijn mening.

                      Opmerking


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Willem D Bericht weergeven
                        3 tot 4 dagen voor de start is 98% van het deelnemersveld bekent.
                        Ook ik pool al jaren

                        Zoals ik zei: doe met mijn kritiek wat je wilt.
                        Ga gerust door met je eigen regels + punten, het was alleen mijn mening.
                        ik zeg niet dat je mening niet telt maar dat zal waarschijnlijk komen omdat ikdit gewend ben en jij het jouwe
                        misschien moeten we ze alle twee(het jouwe en het mijne ) samenvoegen en komt er een top reglement uit de bus
                        we praten daar zeker nog verder over

                        Opmerking


                          #13
                          Hallo,

                          Ik ben niet geïnteresseerd in de grote rondes. Daar kan men overal op poolen. De rondes samen met de klassiekers tot een gezond klassement te vormen is onmogelijk. Dat heeft men in het echte wielrennen ook al geprobeerd met de Desgrange-Colombo. Beperk dit zaakje tot de ware klassiekers dus zonder de E-3-Prijs. Dan doe ik mee. Overigens zie je tijdens de grote rondes veel mensen met vakantie gaan. Tijdens de vakantie is poolen voor velen geen optie. Die doen dan veel liever één grote ronde als ze thuis zijn. Tja, Dimi het is geen familiepool meer. Je zit op Wielerarchieven met vele kenners !!

                          Fer

                          Opmerking


                            #14
                            ja fer misschien heb je gelijk

                            nieuw voorstel de klassiekers met eindklassement
                            en een apparte de tour die daarvoor niet meetelt

                            Opmerking


                              #15
                              Zal er dit jaar no een pronostiek zien?
                              Want al paar koersen gemist!

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X