Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

3 Grote Ronden - 3 Verschillende winnaars uit hetzelfde land

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    3 Grote Ronden - 3 Verschillende winnaars uit hetzelfde land

    Waarschijnlijk gaat Yates de Vuelta winnen , gaat dat daadwerkelijk gebeuren , hebben we drie verschillende Briten ( Froome , Thomas en Yates ) die elk een grote ronde hebben gewonnen in hetzelfde jaar.

    Mijn vraag: is dat al eerder gebeurd , dwz de 3 grote ronden in hetzelfde jaar door drie verschillende winnaars uit hetzelfde land gewonnen ?

    #2
    Tenzij ik me heel erg vergis, neen, nooit.
    Patrick

    Opmerking


      #3
      1964 : 3x Frankrijk ?
      Wel geen 3 verschillende namen

      Opmerking


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door vanwinjp Bericht weergeven
        1964 : 3x Frankrijk ?
        Wel geen 3 verschillende namen
        En 2008 driemaal Spanje, en eigenlijk in 1950 driemaal Zwitserland, want toen was de Tour de Suisse toch wel de derde belangrijkste rittenkoers (ook in DC opgenomen). Maar dat telt dus allemaal niet echt, het moesten drie verschillende renners zijn.
        Patrick

        Opmerking


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven
          En 2008 driemaal Spanje, en eigenlijk in 1950 driemaal Zwitserland, want toen was de Tour de Suisse toch wel de derde belangrijkste rittenkoers (ook in DC opgenomen). Maar dat telt dus allemaal niet echt, het moesten drie verschillende renners zijn.
          Het is binnen een jaar wel ooit gebeurd.
          Tour 1976: Lucien Van Impe
          Vuelta 1977: Freddy Maertens
          Giro 1977: Michel Pollentier

          Opmerking


            #6
            Ja, maar nooit binnen hetzelfde jaar, en dat was de vraag.

            Opmerking


              #7
              Maar is Froome nou echt een Brit of een Keniaan?
              Geboren in Kenia, reed de Tour 2008 als Keniaan en heeft zich daarna laten omdopen tot Brit.

              Thomas komt uit Wales, Yates uit Engeland. Echt helemaal hetzelfde land is dat niet.

              Opmerking


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Johan Devos Bericht weergeven
                Maar is Froome nou echt een Brit of een Keniaan?
                Geboren in Kenia, reed de Tour 2008 als Keniaan en heeft zich daarna laten omdopen tot Brit.

                Thomas komt uit Wales, Yates uit Engeland. Echt helemaal hetzelfde land is dat niet.
                Heb mij ook afgevraagd wat Froome betreft , maar volgens de UCI is hij een Brit, Thomas en Yates zijn zeker Britten (Schotten , Engelsen en Welshmen zijn allemaal Britten).
                Alle 3 rijden ook met BC (British Cycling) vergunningen.
                Laatst bewerkt door Steponas; 27.09.2018, 18:44.

                Opmerking


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door hans Bericht weergeven
                  Ja, maar nooit binnen hetzelfde jaar, en dat was de vraag.
                  Weet ik maar het is wel zo aardig om te weten dat het in de huidige volgorde is. Overigens Merckx wist ook alle drie de ronden achter elkaar te winnen. Giro en Tour 1972 en Vuelta 1973. Een zogenaamd Serena Slam.

                  Opmerking

                  Bezig...
                  X