Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Van der Poel/De Vlaeminck

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Van der Poel/De Vlaeminck

    Van der Poel maakt het veldrijden kapot aldus Roger De Vlaeminck. Ten minste dat lees ik in Nederlandse kranten.
    Sorry, ik had veel respect voor RdV maar dit slaat nergens op. VdP is een zegen voor het veldrijden anders wonnen de Belgen alles.
    Het is zeker leuk voor de Belgen als er bij de eerste tien 8 Belgen zitten.
    Maar nu Van der Poel een beetje aan de hegemonie van de Belgen tornt is de wereld ineens te klein.
    Werd er indertijd ook gezegd dat Merckx het wielrennen kapot maakte.

    Ik heb het veldrijden altijd een beetje vergeleken met het lange baan schaatsen. Een Belgische overheersing en een Nederlandse overheersing.
    Alleen zijn de Nederlands lang niet zo jaloers als er serieuze buitenlandse concurrenten opduiken. Die worden in Thialf of vorig seizoen in het Olympisch stadion toen Nana Takagi wereldkampïoen werd en Ireen Wùst aftroefde net zo hard toegejuichd als de Nederlanders. Eric Heiden en Johan Olav Koss zijn nog steeds grote helden in Nederland.

    #2
    De belgen zijn niet jaloers, we hebben veel respect voor Van Der Poel, hij is gewoon de beste en zal het zeker maken in de klassiekers, dit is gewoon een uitspraak van Roger De Vlaeminck en dit komt soms verkeerd over

    groetjes
    van een wielerfan
    Eddy

    Opmerking


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Bericht weergeven
      De belgen zijn niet jaloers, we hebben veel respect voor Van Der Poel, hij is gewoon de beste en zal het zeker maken in de klassiekers, dit is gewoon een uitspraak van Roger De Vlaeminck en dit komt soms verkeerd over

      groetjes
      van een wielerfan
      Eddy
      Deze uitspraak is niet mis te verstaan. Overigens herinner ik me scenes waarbij Richard Groenendaal op zijn zachtst gezegd onvriendelijk werd bejegend. Respect was ver te zoeken.

      Opmerking


        #4
        Vanuit het perspectief van de toeschouwer, niet dat van de (ex-)topsporter, begrijp ik de opmerking van De Vlaeminck wel. De wedstrijden missen elke spankracht. Ik zoek achteraf alleen even op internet op of Van der Poel heeft gewonnen en, zo ja, met hoeveel. Bovendien heeft De Vlaeminck ook kritiek op de trainingswijze van Wout van Aert. Dus de opmekring van De Vlaeminck is niet te vergelijken met de onheuse bejegening die Groenendaal tijdens de cross in België ten deel viel.
        Laatst bewerkt door imanse; 22.11.2018, 18:47.

        Opmerking


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bericht weergeven
          Deze uitspraak is niet mis te verstaan. Overigens herinner ik me scenes waarbij Richard Groenendaal op zijn zachtst gezegd onvriendelijk werd bejegend. Respect was ver te zoeken.
          Omgekeerd natuurlijk ook. Roland Liboton is nog altijd niet te spreken over het onsportieve gedrag (vuistslagen) van de Nederlandse supporters tijdens het WK in Oss (1984).

          Wil ik maar zeggen dat er altijd onnozelaars op de wereld zullen rondlopen.

          Opmerking


            #6
            Waar gaat dat nu toch over ... Krantenpraat om de blz. te vullen. Jullie weten dat ik het niet zo heb met de mens RdV. Alsof hij destijds ooit gewacht heeft om de cross spannend te maken? Misschien wel eens op z'n broer ... of omgekeerd, maar zeker niet op Van Damme. Logisch, want die deed dat op zijn beurt ook niet.

            Liboton, Nijs, ... nooit zien wachten, soms in functie van latere doelen enkele ronden langer zien wachten om er van weg te rijden en alzo geen uur voluit te moeten gaan, dat wel.

            Dat was puur in functie van hun persoon en programma, niet om de inrichters, media en toeschouwers te plezieren. Zo zit een topper niet in elkaar. Nijs begon enkel in zijn laatste seizoenen tactisch wat anders te crossen, omdat het noodzakelijk werd om nog te kunnen winnen.

            De cross was lange tijd leuk. Het handelsmerk was dat het spanning over 1 uur was, krachtig en gebald, zoals men nu ook alle weg koersen wil.
            Dat kwam door een samenloop van omstandigheden, maar men moet er toch geen vast commercieel concept van maken, als de renners er toevallig vandaag niet mee matchen. O.m. de zesdaagsen, zijn o.m. daaraan ten onder gegaan.

            Opmerking


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bericht weergeven
              .
              Werd er indertijd ook gezegd dat Merckx het wielrennen kapot maakte.
              Euh, ja, zowat overal buiten Belgie. Zelfs vandaag zijn er nog die denken dat zijn dominantie Italiaanse wielerploegen deed afhaken (terwijl de feiten het omgekeerde tonen).
              Patrick

              Opmerking


                #8
                In de athletiek op de lange afstandsnummersheb ik ook een onprettig gevoel,maar wat is er aan te doen?Ethiopiers en Kenianen kan je ook de start niet weigeren,Europese kampioenschappen dan maar en wie wint? Juist genaturaliseerde Kenianen en Ethiopiers

                Opmerking

                Bezig...
                X