Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Quota bereikt - En wat nu ?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Het is misschien beter om tinypic te gebruiken want imageshack is vaak zeer traag en ook zeer regelmatig onbereikbaar.

    Kristof
    Flupke
    Super Moderator
    Laatst bewerkt door Flupke; 28.03.2008, 21:27. Reden: Woord vergeten

    Opmerking


      #17
      Vooreerst het is zeker niet mijn bedoeling om hier ook maar iemand te straffen.

      Het instellen van de quota is destijds ingevoerd met de verhuis naar het nieuwe
      forumscript. De reden hiervoor is om mezelf toch ietwat in te dekken. Momenteel
      heeft WielerArchieven de beschikking over 2 GB aan ruimte. Dat lijkt veel maar
      vergis je niet, het gaat snel. We zitten nu al dik over de helft hiervan en ooit
      zal het op zijn.

      2 GB is betaalbaar en dankzij de bijdragen ook voor mij eigenlijk +/- een nul-
      operatie. Maar als ik moet overstappen op een ander hostingplan dan kan ik dat,
      zelfs met hulp van het steunfonds, niet meer ophoesten.

      Vandaar dus de invoering van een quota.


      Nu ik heb deze quota verhoogd naar 50 MB ipv 30 MB. Dit is enkel zo voor donateurs.
      Gewone geregistreerde leden beschikken over 15 MB voor bijlagen.


      Er zijn hier trouwens ook alternatieven aangereikt zoals ImageShack. En nee
      Patrick er zijn geen addertjes onder het gras. ImageShack leeft volgens mij
      grotendeels van reclameinkomsten en is trouwens in eigendom van GoDaddy, één van
      de grootste hosting providers in de US en die hebben uiteraard ruimte en bandbreedte
      zat.


      Ook wat betreft het plaatsen van foto's kan je een aantal regeltjes hanteren om de
      grootte te beperken. JPG op 100% kwaliteit is echt niet nodig, bewaren op 60% is in
      het merendeel van de gevallen ruim voldoende en het scheelt een flink op de Kilobyte
      borrel.
      En ook de afmetingen van de foto kan je gerust wat verkleinen zodat toch nog alles
      goed zichtbaar is.
      Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

      Opmerking


        #18
        Quota bijlagen

        Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan Bericht weergeven
        Vooreerst het is zeker niet mijn bedoeling om hier ook maar iemand te straffen.


        Nu ik heb deze quota verhoogd naar 50 MB ipv 30 MB. Dit is enkel zo voor donateurs.
        Gewone geregistreerde leden beschikken over 15 MB voor bijlagen.
        Vraagje,
        Die Quota limiet van 30 MB voor bijlagen is deze recent ingesteld ?, want ik heb voordien bij mijn "beheer bijlagen" nooit enige limietbalk gezien of opgemerkt, evenmin als enige waarschuwing dat ik de max. limiet bijna had bereikt ?
        Als de Max. limiet 30 MB is voor bijlagen, hoe komt dan dat ik reeds voor 33,19 MB reeds heb kunnen plaatsen.
        Bij mijn account staat "Totaal van alle bijlagen van Stayer: 33,19 MB"

        Of stond mijn limiet mogelijk op 50 MB en is deze recent gewijzigd in 30 MB ?
        Zoals ik het van de beheerder Stefaan begrijp krijgen geregistreerde Forum leden nu 15 MB (ipv 30 MB) om hun bijlagen te plaatsen, en donateur Forum members 50 MB (ipv 30 MB).
        Hoe word je dan donateur, wat houd dat in ?

        Ik heb enkele maanden geleden een rek.nr gevraagd om een vrijwillige bijdrage te kunnen overmaken maar heb hierop nooit een antwoord gehad.

        Zie hierbij deze posting : 30 december 2007, 20:24 Hr
        http://www.wielerarchieven.be/forum/...0807#post40807
        Laatst bewerkt door Stayer; 28.03.2008, 22:16.

        Opmerking


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan Bericht weergeven
          Er zijn hier trouwens ook alternatieven aangereikt zoals ImageShack. En nee
          Patrick er zijn geen addertjes onder het gras. ImageShack leeft volgens mij
          grotendeels van reclameinkomsten en is trouwens in eigendom van GoDaddy, één van
          de grootste hosting providers in de US en die hebben uiteraard ruimte en bandbreedte
          zat.
          OK Stefaan, allemaal duidelijk en interessante oplossingen. Enkel, raad je ImageShack aan of tinypic, Kristof is blijkbaar niet zo enthousiast over de kwaliteit van ImageShack?

          Patrick
          Patrick

          Opmerking


            #20
            @Stayer, het is zo dat Jan De Smet altijd de afhandeling doet van de bijdragen
            voor het steunfonds. Maar anders zend je maar een emailtje naar mij en dan
            geef ik je het rekeningnummer door.
            Ik kan me niet herinneren dat ik recent iets veranderd heb aan de limieten.
            Het is dan ook vreemd dat jij bijvoorbeeld al +30 MB aan bijlagen hebt kunnen
            plaatsen. Vermoedelijk is dit een bug in het forumscript, moet ik eens onder-
            zoeken.

            @Patfey, tinypic ken ik niet zo. Maar ImageShack heeft inderdaad de neiging
            van soms niet zo goed bereikbaar te zijn. Er zijn nog andere spelers op de
            markt van image hosting zoals ze dat zo mooi heten, o.a. Photobucket en ook
            Flickr (onderdeel van Yahoo) is er eentje.
            Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

            Opmerking


              #21
              Heb reeds een privébericht naar Stayer gestuurd (dacht dat ik dat al eerder ook gedaan had maar zal mij vergist hebben).

              Opmerking

              Bezig...
              X