Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

wk cyclo-cross in 57 of 58

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    wk cyclo-cross in 57 of 58

    heeft er iemand foto's van het wk cyclo cross in 57 of 58. het was in frankrijk. mijn vader,raf dieleman, heeft daar meegedaan maar is niet aangekomen. gebroken wiel of zo iets. heeft er iemand meer info over dit wk. dank

    #2
    Dat was in 1958 in Limoges. ik ga op zoek naar foto's

    Opmerking


      #3
      Sorry maar ik vond enkel deze twee artikels in het BVL

      Opmerking


        #4

        Opmerking


          #5
          dank u voor de reactie. mijn vader zou ook eens geschitterd hebben in de ronde van polen voor onafhankelijken. maar jaren of uitslagen zijn mij onbekend. ik ben van '70 en ik heb hem nooit in actie gezien. het is nu dat mijn kinderen beginnen te crossen ik hen wil laten zien wat hun peter heeft verwezenlijkt.

          Opmerking


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door daan0707 Bericht weergeven
            dank u voor de reactie. mijn vader zou ook eens geschitterd hebben in de ronde van polen voor onafhankelijken. maar jaren of uitslagen zijn mij onbekend. ik ben van '70 en ik heb hem nooit in actie gezien. het is nu dat mijn kinderen beginnen te crossen ik hen wil laten zien wat hun peter heeft verwezenlijkt.

            Daan
            Ik heb je een mailtje gestuurd

            Opmerking


              #7
              Raf Dieleman op WK Veldrijden

              Raf Dieleman werd aangeduid als eerste reserve voor het WK Veldrijden te Limoges dat plaats vond op 23 februari 1958. Roger De Clercq was ten val gekomen op het BK de week voordien, waarbij hij zijn knie had bezeerd en diende forfait te geven voor het WK. Hierdoor werd Dieleman vooralsnog geselecteerd.

              Dit schreef Jerome Stevens in zijn voorbeschouwingen over Dieleman (Het Volk, 23 februari 1958):
              " Stoere telg uit een noest ras van grote boeren. Het zwaarste labeur gaat hem spelenderwijs af en hij kent geen versagen. De gewezen Hammenaar
              ( wijk Hoolgat), sedert ettelijke jaren gevestigd in de Meetjeslandse grenszone, kwam pas verleden zomer vrij van legerdienst. Hij is stevig thuis op alle wielermarkten en al wat men van hem mag verbeiden heet vermoedelijk nog veel verbeteren. Willems en Dieleman verpersoonlijken de drieste, jonge garde. "

              In het WK zelf kwam hij reeds in de eerste ronde ten val waarbij zijn derailleur werd ontregeld en enkele spaken braken. Daarop moest hij vijfhonderd meter lopen om de materiaalpost te bereiken. Op het einde van de tweede ronde telde hij al een achterstand van 3'50. In de vierde ronde kwam hij, door het instorten van een bruggetje, opnieuw ten val en moest hij opgeven.

              Raf Dieleman nam slechts eenmaal deel aan het WK Veldrijden.

              Opmerking


                #8
                Raf Dieleman op WK Veldrijden

                Ik heb dat citaat van Jerome Stevens letterlijk overgenomen en daar is sprake van de wijk Hoolgat. In de vergeelde tekst is moeilijk te zien of het nu Hoolgat dan wel Hooigat is. Het gaat dus wel degelijk om het Hooigat, een klein gehuchtje tussen Hamme -Sint Anna en Hamme -Zogge waar de familie Dieleman blijkbaar een hoeve bezat.

                Opmerking


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door daan0707 Bericht weergeven
                  dank u voor de reactie. mijn vader zou ook eens geschitterd hebben in de ronde van polen voor onafhankelijken. maar jaren of uitslagen zijn mij onbekend. ik ben van '70 en ik heb hem nooit in actie gezien. het is nu dat mijn kinderen beginnen te crossen ik hen wil laten zien wat hun peter heeft verwezenlijkt.
                  Uw vader komt niet voor in de rituitslagen ( top 10 ) en de klassementen ( top 20 , bij sommige jaartalen top 50 ) van de Ronde van Polen in de jaren 1955 tot en met 1970.
                  Enkele Belgen hebben inderdaad geschitterd in de R van P , het zou kunnen dat uw vader zijn Belgische ploegmaten aan ritzeges en klassementoverwinningen geholpen heeft.

                  Opmerking

                  Bezig...
                  X