WielerArchieven  

Ga terug   WielerArchieven > Verzamelaars > Renners en Ploegen

Reageren

Discussietools
Oud 13 november 2019, 11:04   #1
odul
Elite zn Contract

Leeftijd: 66
Standaard Raymond Poulidor

De eeuwige 2 de , die veel wedstrijden won is overleden.
odul is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2019, 11:58   #2
Jan De Smet
Super Moderator

Jan De Smet's schermafbeelding

Leeftijd: 60
Standaard

Jammer. Een van die renners die het wielrennen mooi maakte.
Jan De Smet is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2019, 12:39   #3
Martin De Clercq
Junior

Martin De Clercq's schermafbeelding

Leeftijd: 72

Hier een foto van ´´Poupou´´ genomen aan de start van de Van Vlaanderen , toen nog in hartje Gent.RPoulidor.jpg
Martin De Clercq is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2019, 12:41   #4
patfey
Kampioen

patfey's schermafbeelding

Leeftijd: 65
Standaard Eeuwige tweede

Jammer, inderdaad, weer een legende die verdwijnt. het wordt stilaan eenzaam rond Rik Van Looy, weinig sterren uit de periode 1955-65 blijven nog over.

Met dit overlijden komt weer de bijnaam “eeuwige tweede” ten boven, en wordt daarbij verwezen naar zijn vele overwinningen, meer dan tweede plaatsen.

Hierbij ontbreekt, zoals gewoonlijk, historische kennis en inzicht. Poulidor kreeg die bijnaam volledig ten rechte. Immers, na een mooie, zelfs indrukwekkende carrière start, met in de periode 1961-3 zeges in MSR, FK, FW, GP des Nations, Lugano, liep het vanaf zijn zege in de Vuelta 1964 fout. In een periode van zowat 15 maanden werd hij achtereenvolgens 2de in de Dauphiné 64, de Tour 64, Criterium National 65, Vuelta 65, Dauphiné 65, Tour 65, FK 65, een aantal keren achter Anquetil, maar niet altijd. Het was vooral na de Tour 65, toen bleek dat hij zelfs bij afwezigheid van Anquetil niet kon winnen tegen een (toen) vrij onbekende neofiet genaamd Gimondi, dat die bijnaam er kwam en bleef plakken.
Oud 14 november 2019, 12:41   #5
Martin De Clercq
Junior

Martin De Clercq's schermafbeelding

Leeftijd: 72

Poulidor.jpg
Martin De Clercq is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2019, 13:38   #6
Jan De Smet
Super Moderator

Jan De Smet's schermafbeelding

Leeftijd: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bekijk bericht
Jammer, inderdaad, weer een legende die verdwijnt. het wordt stilaan eenzaam rond Rik Van Looy, weinig sterren uit de periode 1955-65 blijven nog over.

Met dit overlijden komt weer de bijnaam “eeuwige tweede” ten boven, en wordt daarbij verwezen naar zijn vele overwinningen, meer dan tweede plaatsen.

Hierbij ontbreekt, zoals gewoonlijk, historische kennis en inzicht. Poulidor kreeg die bijnaam volledig ten rechte. Immers, na een mooie, zelfs indrukwekkende carrière start, met in de periode 1961-3 zeges in MSR, FK, FW, GP des Nations, Lugano, liep het vanaf zijn zege in de Vuelta 1964 fout. In een periode van zowat 15 maanden werd hij achtereenvolgens 2de in de Dauphiné 64, de Tour 64, Criterium National 65, Vuelta 65, Dauphiné 65, Tour 65, FK 65, een aantal keren achter Anquetil, maar niet altijd. Het was vooral na de Tour 65, toen bleek dat hij zelfs bij afwezigheid van Anquetil niet kon winnen tegen een (toen) vrij onbekende neofiet genaamd Gimondi, dat die bijnaam er kwam en bleef plakken.
Ik merk toch dat je ook probeert de waarheid zijn recht te geven. Tevergeefs Patrick. Ik wil niet opsommen wat ik vandaag in de krant weer allemaal las. Het strafste: 8 x 2de in de TdF!!! Zoetemelk geraakte maar aan zes keer
Jan De Smet is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2019, 13:55   #7
patfey
Kampioen

patfey's schermafbeelding

Leeftijd: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bekijk bericht
Ik merk toch dat je ook probeert de waarheid zijn recht te geven. Tevergeefs Patrick. Ik wil niet opsommen wat ik vandaag in de krant weer allemaal las. Het strafste: 8 x 2de in de TdF!!! Zoetemelk geraakte maar aan zes keer
Je kent me Jan.

HLN was vandaag wel vrij goed, zelfs Camps pende niet al te veel onzin neer. Zij hadden zijn palmares juist (8 podiumplaatsen, niemand deed beter, al heeft Joop er ook 8 dacht T ik), maar moeste toch ook weer eens oprakelen dat hij meer 1ste dan 2de plaatsen behaalde. Dit is uiteraard juist, maar het was echt de periode 1964-66 die rampzalig was, want we hebben ook nog een 2de plaats in MSR 64, een 3de in P-N 65, in de Nations 65, in het WK 64 en 66, in de Tour 66... Als je daartegen als enige belangrijke zeges de Vuelta 64, de Dauphine 66 en het Criterium National 64 en 66 hebt, krijg je gemakkelijk het etiket van een loser opgeplakt, en door al die tweede plaatsen wordt het dan eeuwige tweede. Trouwens ook in de volgende jaren blijven de grote zeges schaars, CN in 196!, Dauphiné 1969, het zal duren tot 1971-73 voor een serieuze heropflakkering.
Oud 15 november 2019, 18:54   #8
Wannesto
Elite zn Contract

Leeftijd: 64
Standaard

Hallo
Graag indien mogelijk het jaartal van deze foto ?
Wannesto is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2019, 17:29   #9
Marc
Elite

Leeftijd: 58
Standaard

Hallo

1962-63-64-65 of 1966 gezien de aanwezigheid van een Groene Leeuw naast hem. Helemaal links iemand van Libertas?
Marc is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2019, 18:35   #10
hans
Kampioen

hans's schermafbeelding

Leeftijd: 63
Standaard

Ik zie geen foto!
hans is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten