Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Chris Froome

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    #76
    Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bericht weergeven
    David Walsh heeft zeker gelijk gehad wat Armstrong betreft , en Paul Kimmage ook , misschien gaat DW ook gelijk hebben wat Sky betreft , hier heb ik geen probleem mee , maar ik mag DW niet omdat ik geen respekt heb voor gelijk welke wielerjournalist die zich enkel voor doping interesseert
    Misschien omdat behoudens de Duitse journalistiek niemand daarover wil schrijven.
    Hoeveel kritiek is er geweest op de uitnodiging van de Ronde aan LA.

    Opmerking


      #77
      Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bericht weergeven
      Misschien omdat behoudens de Duitse journalistiek niemand daarover wil schrijven.
      Hoeveel kritiek is er geweest op de uitnodiging van de Ronde aan LA.
      Wederom de wielersport in diskrediet
      Een dag na de verklaring van de ASO dat Froome niet mee mag doen aan de Tour komt de UCI ineens met vrijspraak voor Froome.
      Petacchi en Ulissi en zijn indertijd voor lagere hoeveelheiden wel geschorst.
      Dit lijkt op klassejustititie.

      Opmerking


        #78
        Als je iets op de verboden lijst zet, toelaat met attest, geen intraveneus gebruik toestaat en er dan vervolgens toch maximum waarden op kleeft via 1 meetstaal op precies momentum en dat dan strafbaar maakt, dan heb je bij ventolin-achtigen een probleem. Ik heb het mij in 5 minuten laten uitleggen door een dokter. De medici bij de UCI weten dat dus verdomd goed, alleen de regeling blijft bestaat. Dan heb je wat ik al eerder vertelde een regeling die niet sluit. Leg je totaal verbod op voor ventolin en co. dan heb je een probleem met de arbeidsregels. Zo simpel is het. Ik bedoel ... zo complex is de samenleving geworden.

        De reden waarom er nu er nu wel plots een uitspraak is, is de zet van ASO. Die doen niet mee aan het dopingverhaal en die sluiten als je goed luistert, eigenlijk Froome niet uit, ook al is het zo in de pers gekomen.

        ASO zegt heel eenvoudig; UCI jullie doen geen uitspraak versus jullie eigen vaststellingen en laten bij sporters (in deze Froome) een vermoeden van schuld bestaan, die het aanzien en vooral de waarden van ons event aantast. Vooral dat laatste. De labeling van de Tour binnen de UCI kalender, moet garanties geven aan de inrichter en al zeker over sportiviteitsstandaarden.

        Nu moet je mij niet uitleggen dat ook ASO een bedrijf is en dat ze zeer zeker hun eigen logica hebben en liever opnieuw eens een ander soort wedstrijd zouden willen zien dan deze van de Sky-trein. Doch de opstap die ze als inrichter met gewicht doen, is blijkbaar het enige dat helpt.

        Als er in het wielrennen 1 boutade overeind blijft dan is het die van ASO en haar voorgangers: de Tour heeft de renners niet nodig, andersom wel.
        In dat opzicht is de Tour een merk dat 1000x sterker is dan de UCI en alle andere wedstrijden waar de wereldbond voor staat.
        Dat weten ze in Parijs zeer goed uit te spelen.

        Opmerking


          #79
          Als je iets op de verboden lijst zet, toelaat met attest, geen intraveneus gebruik toestaat en er dan vervolgens toch maximum waarden op kleeft via 1 meetstaal op precies momentum en dat dan strafbaar maakt, dan heb je bij ventolin-achtigen een probleem. Ik heb het mij in 5 minuten laten uitleggen door een dokter. De medici bij de UCI weten dat dus verdomd goed, alleen de regeling blijft bestaat. Dan heb je wat ik al eerder vertelde een regeling die niet sluit. Leg je totaal verbod op voor ventolin en co. dan heb je een probleem met de arbeidsregels. Zo simpel is het. Ik bedoel ... zo complex is de samenleving geworden.

          De reden waarom er nu er nu wel plots een uitspraak is, is de zet van ASO. Die doen niet mee aan het dopingverhaal en die sluiten als je goed luistert, eigenlijk Froome niet uit, ook al is het zo in de pers gekomen.

          ASO zegt heel eenvoudig; UCI jullie doen geen uitspraak versus jullie eigen vaststellingen en laten bij sporters (in deze Froome) een vermoeden van schuld bestaan, die het aanzien en vooral de waarden van ons event aantast. Vooral dat laatste. De labeling van de Tour binnen de UCI kalender, moet garanties geven aan de inrichter en al zeker over sportiviteitsstandaarden.

          Nu moet je mij niet uitleggen dat ook ASO een bedrijf is en dat ze zeer zeker hun eigen logica hebben en liever opnieuw eens een ander soort wedstrijd zouden willen zien dan deze van de Sky-trein. Doch de opstap die ze als inrichter met gewicht doen, is blijkbaar het enige dat helpt.

          Als er in het wielrennen 1 boutade overeind blijft dan is het die van ASO en haar voorgangers: de Tour heeft de renners niet nodig, andersom wel.
          In dat opzicht is de Tour een merk dat 1000x sterker is dan de UCI en alle andere wedstrijden waar de wereldbond voor staat.
          Dat weten ze in Parijs zeer goed uit te spelen.

          Opmerking


            #80
            https://www.hln.be/sport/wielrennen/...-weg~a973ea17/

            Opmerking


              #81
              Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bericht weergeven
              Gaat niet gebeuren want de UCI is bang voor Sky en zijn leger advocaten.
              Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven
              Maar dan maken ze zich wel grenzeloos belachelijk.
              Profetische woorden zo lijkt nu een aantal maanden later.
              Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

              Opmerking


                #82
                Froome is vrijgesproken , punt uit . Ben fan van Froome omdat hij er
                enorm veel voor doet en voor leeft . En na al die beledigingen en verwijten
                nog steeds presteren , moet wel zeker zijn van zij stuk . Ik zou het jammer
                vinden dat hij de Tourzege moet laten uit schrik van de toeschouwers .
                In ieder geval de fransen zijn een goed voorbeeld met hun renners wat
                doping betreft . En vooral Hinault die erop aandrong om Froome niet te
                laten starten !!!! Mijnheer Hinault die doping controles weigerde !!!! En waarvoor hij boetes betaalde !!!!

                Opmerking


                  #83
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wannesto Bericht weergeven
                  Mijnheer Hinault die doping controles weigerde !!!! En waarvoor hij boetes betaalde !!!!
                  Heb je daarvan ook bewijzen 9serieuze bronnen/referentie)? Want dat lijkt me redelijk onwaarschijnlijk, daarop stond geen boete maar een schorsing.
                  Patrick

                  Opmerking


                    #84
                    27 juli 1982: Hinault (en Vallet, Bernaudeau, Clerc en Le Bigaut) werden na een criterium in Callac opgeroepen voor dopingcontrole, en weigerden.
                    De Franse bond gaf ze een boete van 3300 Ffr, en schorste ze voor een maand.

                    In september 1982 werd de boete en de schorsing teruggetrokken. Hij is dus 'vrijgesproken'.

                    De aanleiding was iets politieks: de dopingcontroles na criteria werden door de Franse overheid uitgevoerd, en Hinault vond dat dit door de wielerbond moest gebeuren. Of zoiets, ik vond de uitleg een beetje vaag.

                    Opmerking


                      #85
                      Bedankt Pie.er. Dit heeft blijkbaar destijds weinig ruchtbaarheid gehad, ik herinner het mij niet.
                      Patrick

                      Opmerking


                        #86
                        Oorspronkelijk geplaatst door Wannesto Bericht weergeven
                        Froome is vrijgesproken , punt uit . Ben fan van Froome omdat hij er
                        enorm veel voor doet en voor leeft . En na al die beledigingen en verwijten
                        nog steeds presteren , moet wel zeker zijn van zij stuk . Ik zou het jammer
                        vinden dat hij de Tourzege moet laten uit schrik van de toeschouwers .
                        In ieder geval de fransen zijn een goed voorbeeld met hun renners wat
                        doping betreft . En vooral Hinault die erop aandrong om Froome niet te
                        laten starten !!!! Mijnheer Hinault die doping controles weigerde !!!! En waarvoor hij boetes betaalde !!!!
                        Volgens mij is hij absoluut niet vrijgesproken en de uitleg van de UCI is ook discutabel.
                        Sky heeft geprobeerd aan te tonen dat de "overtreding" te wijten was aan buitengewone omstandigheden. Echter dat is hun niet gelukt, ergo hoe kan de UCI dan beweren dat er geen voldoende bewijs is. Ook heel verdacht dat de UCI ineens na de ban van de ASO met een verklaring kwam die duidelijk in elkaar is geflanst.

                        Rasmussen is destijds alleen op een getuigenverklaring van Cassani uit de de Tour genomen. Die getuigenverklaring is voetstoots aangenomen als waar. Misschien loog Cassani wel.

                        Opmerking


                          #87
                          Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bericht weergeven
                          Volgens mij is hij absoluut niet vrijgesproken [...]
                          Tja, dat is toch echt gewoon een feit hoor... Je kan van mening zijn dat hij onterecht vrijgesproken is, maar dat hij vrijgesproken is, is gewoon na te gaan, hier bijvoorbeeld.

                          Opmerking


                            #88
                            Zouden ze niet beter stoppen met die controles . De wielersport is al
                            sterk aan het achteruit gaan . De toeschouwers gaan kijken voor de ambiance
                            maar niet meer voor de sport . Alle groten zijn al positief bevonden ( uitgezonderd Roger de Vlaeminck) En na Froome vallen er nieuwe slachtoffers .
                            Ik heb geprobeerd mijn zoon een beetje naar de wielersport toe te groeien ,
                            maar is al een tijdje afgehaakt , hij zegt tis allemaal doping in de topsport !!!

                            Opmerking


                              #89
                              Oorspronkelijk geplaatst door Wannesto Bericht weergeven
                              Ik heb geprobeerd mijn zoon een beetje naar de wielersport toe te groeien ,
                              maar is al een tijdje afgehaakt , hij zegt tis allemaal doping in de topsport !!!
                              Dus je zoontje interesseert zich aan geen enkele sport, als dat zijn norm is?
                              Patrick

                              Opmerking


                                #90
                                We kijken graag naar darten

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X