Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Die Continentale 1996 (&1995?)

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Die Continentale 1996 (&1995?)

    Met referentie naar de bijgevoegde link:

    https://wielerarchieven.be/forum/sho...e+continentale

    lijkt het er op dat er eventueel twee series zijn van Die Continentale. Een serie met "bossage" op de achtergrond en een andere serie met een wielerbaan op de achtergrond. De renners in de verschilende series hebben verschillende shirts aan. Is dit inderdaad één serie of zijn er wellicht twee series waarvan wellicht 1 uit een eerder jaar? In de bijgevoegde foto's voorbeelden. Wie weet hier meer van? Alvast bedankt voor de hulp.
    Toegevoegde bestanden

    #2
    Volgens mij zijn ze allemaal van 1996, in totaal heb ik 20 foto's. Met ploegleider Braun en de ploegfoto daarbij gerekend.

    Opmerking


      #3
      Willem, zou je de ploegfoto kunnen inscannen? Zou wellicht een heel eind helpen. Alvast bedankt.

      Opmerking


        #4
        Nu ik er beter naar kijk denk ik dat de foto's met de bomen/planten in de achtergrond wel eens van 95 kunnen zijn. De truien zijn ook anders dan die met een baan op de achtergrond.
        Toegevoegde bestanden

        Opmerking


          #5
          Het blijkt dat deze discussie al eens eerder is gevoerd hier op wielerarchieven:

          https://wielerarchieven.be/forum/sho...tinentale+1995

          Er was derhalve geen duidelijke conclusie. Zelf ben ik geneigd te zeggen dat de kaarten met de bossage op de achtergrond uit 1995 zijn, wat overeenstemt met dat Obree alleen in 1995 voor Die Continentale reed.
          Dan denk ik dat alleen de nieuwe renners in 1996 een fotokaart met de wielerbaan op de achtergrond hebben.
          Het bovenstaande zou ook in overeenstemming zijn met de observatie van Willem.
          Graag zou ik nog een scan zien van een kaart van Mark Claussmeyer, die hoogstwaarschijnlijk een kaart met bossage-achtergrond heeft, om dit verhaal te bevestigen.
          Heeft iemand wellicht ook nog een ploegfoto die bij de kaarten met de bossage-achtergrond hoort? Dit zou het geheel nog verder kunnen verhelderen.
          Alvast bedankt.

          Opmerking


            #6
            Die heb ik Bert.
            Toegevoegde bestanden

            Opmerking


              #7
              Willem, ik bedoel zijn broer Mark Claussmeyer. Heb jij daar ook de kaart van?

              Opmerking


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Bert Doldersum Bericht weergeven
                Willem, ik bedoel zijn broer Mark Claussmeyer. Heb jij daar ook de kaart van?

                Sorry, te vlug gelezen.
                Nee die heb ik niet.

                Opmerking


                  #9
                  Ik heb van 1995 (met bos op achtergrond) 16 kaarten: Gregor Braun (PL), Rafeal Chyla, Mark Claussmeyer, Sven Clausmeyer, Christian Hirsch, Ronny Lauke, Jörg Ludewig, Grischa Niermann, Graeme Obree, Jörg Paffrath, Carsten Podlesch, Uwe Preissler, Torsten Schmidt, Jens Veggerby, Christian Wegmann en Sascha Wirba.
                  Van 1996 op wielerbaan heb ik 5 kaarten, de andere van dat jaar zijn de zelfde als in 1995.
                  De ploegfoto hier vertoond moet denk ik van 1996 zijn.
                  Heeft iemand deze ploegfoto nog dubbel.

                  Opmerking


                    #10
                    https://wielerarchieven.be/forum/att...1&d=1601113059
                    Toegevoegde bestanden

                    Opmerking

                    Bezig...
                    X