Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Interview met Pierrot De Wit, verzorger

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Interview met Pierrot De Wit, verzorger

    http://www.veloveritas.co.uk/2020/01...-de-wit-jan20/

    Enkele prachtige foto's

    #2
    Sympathieke man. Heb hem ooit eens bezocht.

    Opmerking


      #3
      De schitterendste anekdote die ik hem ooit hoorde vertellen was over zijn debuut als verzorger.

      Pierrot was een verdienstelijk amateur op de piste, maar toen hij even gekwetst aan de kant stond en in de velodroom van Schaarbeek rond hing, bleek de gecontracteerde verzorger voor Koblet-Von Buren enkele uren voor een ploegkoers, niet op te dagen. Ze vroegen hem om in te springen en de Zwitsers zo goed en kwaad als het kon te begeleiden en wegwijs te maken in de velodroom. Ik deed wat ik anderen had zien doen, vertelde De Wit, haalde handdoeken en drinken en eten en prutste wat ...

      Na afloop bleken de Zwitsers tevreden. Koblet vroeg wat het moest kosten. Wist ik veel vertelde Pierrot ... 't Zelfde als anders, was het enige dat hij ter plekke kon verzinnen en hij geloofde zijn ogen niet, toen Koblet een erg groot bankbriefje boven haalde. Het was een bedrag dat hij zelfs bij winst in een koers nog nooit had ontvangen. Helemaal van zijn melk bedankte hij Koblet en toen hij wou weggaan, keek schone Hugo naar ploegmaat Von Buren en maande deze in een onbegrijpelijk dialect aan. Ook Von Buren haalde zo'n groot bankbriefje boven en bedankte Pierrot op zijn buurt.

      Toen, vertelde De Wit, ... toen heb ik besloten verzorger te worden, want ik had daar op een avond evenveel verdiend als tijdens een half winterseizoen als onnozele amateur.
      Jan De Smet
      Super Moderator
      Laatst bewerkt door Jan De Smet; 28.01.2020, 10:28.

      Opmerking

      Bezig...
      X