Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Reacties: Imp. Du Pharo

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Reacties: Imp. Du Pharo

    Hier kan gereageerd worden op de prentenreeks Imp. du Pharo
    Laatst bewerkt door Stefaan; 05.06.2022, 10:14.

    #2
    in die reeks zijn er nog volgens mij Walkowiak, Privat en Bauvin. Ook op die fotos's staat telkens een dezelfde begeleider (bijna geheel of gedeeltelijk) naast de renner met soms leesbaar op de trui Chewing Gum en daaronder Bell.
    Aan de omgeving te zien en bij sommige foto's aan de wegbedekking zijn die foto's allen op ongeveer dezelfde plaats genomen. Ook de familienaam staat in vette drukletters in de rechterhoek onderaan.
    Sorry deze opmerking moet zijn voor IMP.DU PHOTO en niet voor IMP.DU PHARO. Mijn verontschuldigingen.
    andreas
    Elite zn Contract
    Laatst bewerkt door andreas; 13.02.2013, 09:32.

    Opmerking


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door andreas Bericht weergeven
      Sorry deze opmerking moet zijn voor IMP.DU PHOTO en niet voor IMP.DU PHARO. Mijn verontschuldigingen.
      IMP DU PHOTO is volgens mij geen reeks, maar gewoon een vroegere foute benaming voor de reeks Imp du Pharo. Eigenlijk wordt het bihorend draadje beter gewoon verwijderd.
      Patrick

      Opmerking


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door andreas Bericht weergeven
        in die reeks zijn er nog volgens mij Walkowiak, Privat en Bauvin. Ook op die fotos's staat telkens een dezelfde begeleider (bijna geheel of gedeeltelijk) naast de renner met soms leesbaar op de trui Chewing Gum en daaronder Bell.
        Aan de omgeving te zien en bij sommige foto's aan de wegbedekking zijn die foto's allen op ongeveer dezelfde plaats genomen. Ook de familienaam staat in vette drukletters in de rechterhoek onderaan.
        [[/U][/B].
        De foto's kunnen best op dezelfde plaats genomen zijn en allen tot een zelfde foto reeks behoren, maar bij deze drie is er bij min weten geen vermelding Imp du Pharo op de kaart, in tegenstelling tot de 6 andere. Voor minstens 5 van de 6 Imp du Pharo (Elena weet ik niet), bestaat een versie met en zonder Imp du Pharo. ik heb dan ook die 5 + 3 kaarten in mijn collectie toegevoegd aan een reeks zonder naam (misschien ten onrechte, de andere kaarten lijken me eerder Italiaans van oorsprong en zijn op lichter papier).
        Patrick

        Opmerking


          #5
          U hebt waarschijnlijk gelijk . Bij één van die foto's (Hassenforder) staat links de vermelding Imp.du Pharao en bij Walkowiak , Forestier , Bauvin, Privat en Gemeniani niet. Voor het overige zijn ze identiek en ik heb er geen gedacht van hoeveel foto's er zijn. Maar anderzijds moet u wel de lijn doortrekken want dan behoort de foto van Jean Bobet die als voorbeeld staat voor de serie Imp.du Pharo ook niet tot die reeks omdat daar ook de vermelding Imp.du Pharo niet vermeld staat. Waarschijnlijk bestaat die foto , zoals u vermeldde, ook met die vermelding maar die foto die op wielerarchieven staat niet.
          Groeten

          Opmerking


            #6
            Andreas,

            Volledig akkoord, ik probeer eerstdaags aan te laten passen.
            Patrick

            Opmerking


              #7
              Jan,

              wat denk je, zouden we er geen drie reeksen van maken (naast uiteraard St Anne en de Miroir Sprint clichés) :
              • Imp du Pharo
              • Zonder naam soepel
              • zonder naam clichés als Imp du Pharo


              en dan uiteraard met de juiste foto erbij?
              Patrick

              Opmerking


                #8
                Van zodra ik wat tijd heb zal ik mij er eens mee bezig houden.



                Jan

                Opmerking

                Bezig...
                X