Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

vive le vélo 2018

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    vive le vélo 2018

    Vanavond de eerste uitzending van Vive le Vélo 2018 gevolgd. Karl Van Nieuwkerke heeft het over de ploeg Groene Leeuw waarbij hij aanhaalt dat ze tot 1969 in competitie waren ! Hij zou best eens het boek van onze forumleden Jan en Patrick lezen om zijn kennis hieromtrent bij te schaven. Verder heeft hij het over Frank Alaphilippe, een oom van ritwinnaar Julian Alaphilippe die ooit prof geweest is volgens hem. Deze Frank als prof zegt me niets.Iemand die hier meer over weet - wanneer prof, ploegen - ?

    #2
    Geen Frank Alaphilippe in mijn database te vinden.

    T.a.v. Karl: Het boek over Groene Leeuw is nog steeds te verkrijgen bij ondergetekende

    Opmerking


      #3
      Ik vind dit terug:

      Franck Alaphilippe, geboren op 9 September 1966 te Ainay-le-Château.

      Bert.

      Opmerking


        #4
        Kan je terugvinden of hij ooit prof geweest is Bert ?

        Opmerking


          #5
          Volgens MDC een kozijn (cousin), amateur in 1988
          Patrick

          Opmerking


            #6
            Ik denk dat Van Nieuwkerke best eens rust neemt...……………...vandaag ook weer 2 x uit de bocht gegaan!

            Opmerking


              #7
              Hallo,

              Ik heb dit gevonden op Radio France Internationale:

              Op de URL "http://www.rfi.fr/depeche/tour-france-quatre-choses-savoir-julian-alaphilippe" is te lezen:

              Mais il garde le même entraîneur, son cousin Frank (Alaphilippe), un ancien coureur amateur de bon niveau qui s'occupe de lui depuis ses débuts.

              Bijgevolg is hij de neef die amateur is gebleven.

              Bert

              Opmerking


                #8
                Nog wat over stamgast Bram Tankink.
                Als ik zijn naam hoor moet ik als eerste altijd denken aan een interview (ik dacht op de radio) dat hij vlak voor de start gaf. Hij was nog druk aan het praten toen hij doorkreeg dat het peloton al aan het rijden was.
                Historisch. Helaas kan ik he bewuste geluidsfragment niet terugvinden.

                Opmerking


                  #9
                  Vanavond in Vive le Vélo: Karl Van Nieuwkerke toont een Ti- Raleigh-trui met op de linkerborst Campagnolo als opschrift en zegt dan dat deze trui gedragen werd in de Tour van 1980 door Gerrie Kneteman ! ONMOGELIJK: in 1980 ging de ploeg door het leven als TI-RALEIGH - CREDA en kan dus in dat jaar niet gedragen zijn door Kneteman. De trui die hij toont dateert uit 1976 of 1977. Graag wat meer en juist opzoekingswerk aub en lid worden van wielerarchieven !

                  Opmerking


                    #10
                    Ja Hans, triestig , vandaag in het Nieuwsblad : Maes gaat hun eerste stappen zetten in de wielersport! Van 73 tot 77 zaten ze er al in, dat is toch al 5 jaar en dat is nu toch nog geen eeuwigheid geleden!

                    Opmerking


                      #11
                      Ze zaten in de jaren 50 al als sponsor in het wielrennen.

                      Opmerking


                        #12
                        Inderdaad Jan en ook nog als co-sponsor bij Landbouwkrediet enkele jaren geleden. Wat betreft het Nieuwsblad: zij hebben voor de Belgische voorjaarskoersen steevast in hun deelnemerslijsten Androni Giocattolli vernoemd, daar waar het de ploeg Aqua Blue moest zijn. Ik heb hen daarover gemaild en antwoord gekregen met de melding dat ze het aan hun wielerredactie gingen doorspelen. Nog steeds geen reactie gekregen sinds de Ronde van België. Androni heeft dit jaar nog geen enkele koers betwist in België !
                        Laatst bewerkt door hans; 24.07.2018, 13:29.

                        Opmerking


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bericht weergeven
                          Ze zaten in de jaren 50 al als sponsor in het wielrennen.
                          1955, eerste Belgische extra-sportief.
                          Patrick

                          Opmerking


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door hans Bericht weergeven
                            Vanavond in Vive le Vélo: Karl Van Nieuwkerke toont een Ti- Raleigh-trui met op de linkerborst Campagnolo als opschrift en zegt dan dat deze trui gedragen werd in de Tour van 1980 door Gerrie Kneteman ! ONMOGELIJK: in 1980 ging de ploeg door het leven als TI-RALEIGH - CREDA en kan dus in dat jaar niet gedragen zijn door Kneteman. De trui die hij toont dateert uit 1976 of 1977. Graag wat meer en juist opzoekingswerk aub en lid worden van wielerarchieven !
                            Knetemann zijn zware val was in Dwars door België en niet in de Ronde van België.

                            Kristof

                            Opmerking


                              #15
                              Ach jongens, ik heb al een tijd opgegeven mij echt te ergeren. De dieptepunten zijn al lang bereikt, een zevental jaar geleden. Toen lukte Michel Wuyts in hetzelfde boekje over Merckx erin deze de Ballon d’Alsace in de witte trui van beste jongere te latten beklimmen en liet hij Milan-Sanremo op een weekdag plaatshebben, zogezegd omdat de vaste datum 19 maart was (dat laatste is toen al approximatief, in 1966 was het zondag 20, MDC heeft het fout, in 1967 zaterdag 18), met nog wat jeugdherinneringen ter bevestiging errond.
                              Marc Uytterhoeven deed er wat later nog een schepje bovenop, als hij in een boekje over Van Springel fier vertelt hoe hij een fles champagne van jan Janssen won, na een weddenschap dat in de jaren dat Jan het puntenklassement won, de trui niet groen maar rood was. Ik ben nog altijd nieuwsgierig wat een bewijsstuk hij daarvoor opdiepte.
                              In vergelijking vind ik het in. Vive le Velo allemaal maar pekelzonden hoor, zeker omdat het in mijn ergernis voorbeelden telkens over zelfverklaarde grote fans ging.
                              Laatst bewerkt door patfey; 25.07.2018, 21:45.
                              Patrick

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X