Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Course De La Paix

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    You iknow where can I find more about this races?

    Opmerking


      #17
      You can try:

      www.cyclebase.nl

      "Zoek wedstrijd" , "landen"

      Try a country, than you can find some races.

      Opmerking


        #18
        Look at this site about the "tour of Hungary"
        http://www.tdh.hu/verseny.php

        Opmerking


          #19
          Het volgende berichtje verscheen in een Vlaamstalige krant ( BWB tijdschrift ? ) in 1954.

          6 Liefhebbers-wegrenners voor Warschau-Berlijn-Praag

          Deze wedstrijd zal dit jaar verreden worden van 2 tot 17 Mei over een totale afstand van 2.029 km , verdeeld over dertien ritten van onderscheiderlijk 110,125,185, 180, 150 , 180, 200, 139, 117, 186, 137, 160 en 160km.
          Alle kosten voor verplaatsing en verblijf ( eetmalen en logies ) zijn ten laste van de inrichters.
          De renners die aan deze competitie wensen deel te nemen worden verzocht hun canditatuur te sturen aan het sportsecretariaat ( 8 Martelarenplaats, Brussel ) , tegen uiterlijk 9 Maart.

          Weet er iemand in welk blad dit berichtje verschenen is ?

          De Belgische ploeg voor de Vredeskoers van 1954 :

          Louis De Boeck , Norbert Van Kerkhove , Rene Van Meenen , Roger Verplaetse , Louis Van Schil en Louis Ruwet.

          Dank bij voorbaat
          Laatst bewerkt door Steponas; 10.01.2008, 00:22.

          Opmerking


            #20
            Stephan,
            Je hebt het hier over de Vredeskoers 1954, maar ik heb een boekje over deze van 1952 en hierin komt een foto voor van Raymond Van Hoven , op het podium na zijn ritwinst. Hij draagt hier zijn clubtrui , geen nationale Belgische trui ! Ook de Belg Verschueren komt op foto's voor in zijn clubtrui. Hoe zou het komen, volgens u , dat men in 1952 geen nationale trui droeg?

            Opmerking


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door hans Bericht weergeven
              Stephan,
              Je hebt het hier over de Vredeskoers 1954, maar ik heb een boekje over deze van 1952 en hierin komt een foto voor van Raymond Van Hoven , op het podium na zijn ritwinst. Hij draagt hier zijn clubtrui , geen nationale Belgische trui ! Ook de Belg Verschueren komt op foto's voor in zijn clubtrui. Hoe zou het komen, volgens u , dat men in 1952 geen nationale trui droeg?
              Hans , het zou ergens mee te maken hebben met het feite dat de Vredeskoers eerst in 1954 door de UCI officiel erkend werd. Tot 1954 dus mochten landen die bij de UCI aangesloten waren geen officiele ploeg naar de Vredeskoers sturen , als ik het goed voor heb.

              In 1952 zijn er ploegen uitgenodigd die niet bij de officiele bond van hun land aangesloten waren , ik denk bv aan Finland ( TUL ) , Engeland ( BLRC ) , Frankrijk ( FSGT ) , Denemarken ( LCC ).

              Wat Belgie betreft zou het best mogelijk zijn dat een Belgische selectie uitgenodigd werd , maar deze geen " officiele " mocht zijn , vandaar die clubtruien , en wel verschillende cluben , Van Hoven met " SC " op de borst en Verschueren met zijn streepjes en sterretjes.

              Ik weet dat de inrichters van de Vredeskoers vanaf het begin in 1948 invitaties aan nevenbonden ( eventueel " Arbeiders sportbonden " bv FSGT uit Frankrijk ) verzonden hebben.

              Het boekje van Klimanschewsky heb ik ook. Op de foto op de omslag staan er drie renners , de renner ( nummer 6 ) aan de leiding is Ian Greenfield uit Edinburgh , uiteindelijk legde hij beslag op de 8ste plaats in de einduitslag , hij woont nu in Australie.

              Zie ook in de thread Raymond Van Ho(o)ven door Journee in Renners en Ploegen , mijn beschrijving van de trui van Verschueren.
              Verder is er een bericht van Patfey in de thread De Vredeskoers ( ook door Journee geplaatst ) in Wielerverhalen en Anekdotes.
              Laatst bewerkt door Steponas; 10.01.2008, 13:22.

              Opmerking


                #22
                Heel mooie beelden en mini-reportage over de Vredeskoers van 1974 te zien op youtube , ik heb toevallig " Wyscig Pokoju " in Google getyped , en , heel belangrijk , op " ik doe een gok " geklickt.
                Je krijgt het verslag over de Vredeskoers van 1974 te zien.
                De eerste beelden zijn in het X-Lecia stadion te Warschau bij de voorstelling , bij stromende regen , van de ploegen , Polen , CZ , en Rusland etc. Nadien zie je beelden van de inluidende tijdrit over 20 km van Jablona naar Nowy Dwor , nummer 5 is Tadeusz Mytnik , de latere winnaar , nummer 6 is Stanislaw Szozda , hij werd eindwinnaar. ook zie je beelden van nummer 50 , Kjell Rodian.
                Naar het einde toe zijn er beelden van de wegrit van Plonsk naar Torun , met finish op een asenbaan , door Bartonicek gewonnen.
                Echt de moeite waard.

                Sorry ,
                Nice pictures and mini-reportage of the `74 Peace Race on youtube , , put " Wyscig Pokoju " in a Google search , click on " I`m feeling lucky " , you get a report of the`74 PR.
                First pictures are in the X-Lecia stadium in Warsaw at the team presentation PL, CZ , USSR etc , then you see the opening timetrial over 20 km from Jablonna to Nowy Dwor , won by Tadeusz Mytnik , he`s number 5 , number 6 is Stanislaw Szozda , the later overall winner , you also see pictures of number 50 , Kjell Rodian.
                Near the end there are images of the first road stage from Plonsk to Torun , Bartonicek wins it on a cinder track finish in a stadium.
                Well worth watching.
                Laatst bewerkt door Steponas; 01.05.2008, 22:50.

                Opmerking


                  #23
                  Does anyone have photos or can help me with results of this race? I would like to have an idea of the stage' profiles

                  Opmerking


                    #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Guichet Bericht weergeven
                    Does anyone have photos or can help me with results of this race? I would like to have an idea of the stage' profiles
                    All the results for the Peace Race are on Memoire du Cyclisme , info abut stage profiles is available in the programmes for the PR , or in the " Informator " , the annual race manual published in French , Czech , German and Polish. These programmes and the Informator are not generally availabe , but it`s possible to buy them on auction sites and from antiquarian bookshops.
                    In the race programmes and the Informator there is very little detailed info about stage profiles.
                    If you want detailed info about certain stages in certain years , tell me the stages and the year and I will see if I have the info you need.
                    Most foto`s of the PR were taken by photographers working for the official photographic agencies ie CAF from Poland , Zentralbild from the DDR and CTK from Czechoslovakia. There are literally tens of thousands of foto`s of the PR taken by hundreds of photographers. The most famous PR photographers are Jaroslav Skala from CZ , Herbert Kronfeld from the DDR and Stanislaw Dabrowiecki from Poland , who were all active in the early years of the PR. There are many , many other great PR photographers.

                    Opmerking


                      #25
                      vredeswedstrijd

                      Australier die in 1973 een rit won is Donald Allen.

                      Nog een aardige site met statistieken: fred-moellendorf.de

                      De beste site : friedensfahrt-info.de

                      Opmerking


                        #26
                        Vredeskoers

                        Vandaag gevonden op het web.(NUsport)

                        http://www.nusport.nl/20080521/rob-d...ers-ter-wereld

                        Opmerking


                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door George Andriesse Bericht weergeven
                          Vandaag gevonden op het web.(NUsport)

                          http://www.nusport.nl/20080521/rob-d...ers-ter-wereld
                          Niet erg genuanceerd , vind ik.

                          Opmerking


                            #28
                            Bijna 300 prachtige foto`s van de eerste VK in 1948 , Warschau-Praag , zijn te bekijken op http://www.fotohistoria.pl/
                            Links op de homepage selecteer je uit een Gallery Album , " Jump to Album " , ga naar Wyscig Pokoju , een bezoek is echt de moeite waard. Er zijn ook een 150 -tal foto`s van de Tour de Pologne.

                            Almost 300 splendid foto`s of the first Peace Race in 1948 , Warsaw - Prague , can be viewed at the above site , select from the Gallery Album on the left of the home page , go to Wyscig Pokoju , well worth a visit. There are also around 150 foto`s of the Tour de Pologne.
                            Laatst bewerkt door Steponas; 13.06.2008, 20:50. Reden: Aanvulling

                            Opmerking


                              #29
                              35éme de Prague - Varsovie 1948

                              Bonsoir,
                              sur le site "Mémoire du Cyclisme", le classement final de la 1ére Course de la Paix (Prague - Varsovie du 1/5/48 au 9/5/48) indique:
                              35. Stuc (Tch) à 1h54'33"
                              Je pense qu'il s'agit d'une erreur car "Stuc" est un inconnu total pour moi.
                              Donc je recherche le nom (et le prénom) du véritable 35éme du classement final de cette "Vredeskoers".

                              Merci d'avance,
                              Didier

                              Opmerking


                                #30
                                Ici le classement final de la 1ére Course de la Paix 1948 (Wielersite)

                                http://www.dewielersite.net/db2/wiel...hp?ritid=66798

                                George

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X