Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Archief Franstalige kranten Belgie

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Dacht ik ook allemaal, maar blijkbaar blijven zelfs erfgenamen eigenaar.

    Opmerking


      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bericht weergeven
      Ik denk dat journalisten hun rechten afstaan aan de krant waar ze voor werken. Ik denk zelfs dat dat ook voor de foto's geldt die krantenfotografen nemen.
      Zal zeker van de contracten afhangen? Ik ben zeker dart Miroir Sprint de rechten heeft (had, voor wie het na het faillissement overnam) op de foto’s.
      Patrick

      Opmerking


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door vanwinjp Bericht weergeven
        Dacht ik ook allemaal, maar blijkbaar blijven zelfs erfgenamen eigenaar.
        Volgens mij afhankelijk van de contracten. Als je research doet blij een firma, zijn de rechten normaal voor je werkgever. ik kan me moeilijk inbeelden dat dit voor een artikel verschillend is.
        Patrick

        Opmerking


          #19
          Hoe waren vele van die journalisten en fotografen verbonden aan de krant vraag ik me nu plots ook af? Waren die in vaste dienst of half of hadden sommigen een zelfstandig statuut of whatever als contractuele regeling. Misschien is onderscheid tussen wat kranten met hun teksten mogen doen, daaraan gelinkt?
          Ik denk maar hardop na ...

          Opmerking


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door vanwinjp Bericht weergeven
            Hoe waren vele van die journalisten en fotografen verbonden aan de krant vraag ik me nu plots ook af? Waren die in vaste dienst of half of hadden sommigen een zelfstandig statuut of whatever als contractuele regeling. Misschien is onderscheid tussen wat kranten met hun teksten mogen doen, daaraan gelinkt?
            Ik denk maar hardop na ...
            Ik denk ook in die richting, lijkt me een steekhoudende verklaring.
            Patrick

            Opmerking

            Bezig...
            X