Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Database

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Boys,

    ik heb zelf mijn datbase in excell gebouwd om de eenvoudige reden dat ik dit programma goed ken. Je kunt in de kolommen alle gegevens van de renner kwijt, je kunt de ploegen waarvoor ze rijden/reden vermelden en per jaar neem ik de belangrijkste uitslagen mee. Per ploeg probeer ik een foto of scan van de teamkaarten in te brengen.
    Dit is, zoals Jan terecht opmerkt, een hell of a job en zeer tijdrovend. Aleen al om het huidige peleton up to date te houden ben ik uren, wat zeg ik .. dagen bezig.
    Ik denk dat het in access misschien gemakkelijker is omgegevens te koppelen, maar ik ben daar minder bedreven in.

    Persoonlijk vind ik de website 'de Wielersite' goed opgezet. Je hebt de gegevens van de renner, de ploegen en de wedstrijden, deze worden door het gebruikte programma (welk?) gekoppeld. Dit bespaart een hoop werk. Misschien is het een idee om gezamelijk zo.n soort database op te zetten of verder te broduren op de genoemde website.

    Het blijft nog altijd mijn droom om van elke professionele renner van over de gehele wereld en van nu en vroeger een eigen fiche te hebben met minstens een foto. Maar nogmaals zoals gezegd .... hopen werk en weinig tijd.

    harrie

    Opmerking


      #17
      Het is niet zo heel moeilijk om de Wielersite geschikt te maken om lokaal op je PC te bekijken en te muteren. Of om je eigen database mee op poten te zetten.

      Eigenlijk heb je er alleen maar een extra besturingssysteem (Apache), een programeertaal (PHP) en de database (MySQL) voor nodig. Dat zijn relatief kleine programma's. En daarnaast natuurlijk een forse portie ruimte op je harddisk voor de gegevens en de foto's. Dat kan allemaal naast Windows gewoon op elke moderne PC en het werkt nog ook. Bovendien zijn deze drie programma's helemaal gratis

      Het installeren is niet al te moeilijk als je weet hoe Windows in elkaar zit en een beetje Engels verstaat.

      Wie geinteresseerd is hoeft het hier maar te roepen. Misschien kunnen we samen wel iets leuks bouwen waar we allemaal wat aan hebben

      Danny

      Opmerking


        #18
        Ik ben daar zeker in geintereseerd!

        Opmerking


          #19
          Ik vroeg me al af waar je bleef want we zijn al begonnen

          Klik Cdb.

          Danny

          Opmerking


            #20
            Heeft toevallig iemand nog de bestanden van cdb staan?

            Ik had deze een 2-tal jaren geleden gedownloaded met de bedoeling om zelf uitslagen bij te houden, maar door omstandigheden is het er nooit van gekomen. Ik zou nu opnieuw de draad willen oppikken.

            Helaas bestaat de betreffende site niet meer... , dus ik kan ze daar niet meer downloaden.

            Alvast bedankt,

            Wesley

            Opmerking


              #21
              Het is via deze link nog te downloaden:

              http://web.archive.org/web/200906230.../downloads.php

              Opmerking


                #22
                Bedankt Bart

                Opmerking

                Bezig...
                X