Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Raymond Poulidor

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Ik kan er geen jaartal op kleven. Wij namen vroeger veel foto´s bij de start, maar verzuimden om daar een datumPoulidor.jpg op te kleven. De plaats waar de foto genomen is, kan ik me meestal wel herinneren.

    Opmerking


      #17
      Zo goed als 100% zeker 1964. Zie mijn reactie hieronder.

      Opmerking


        #18
        Vandaag staat er een In Memoriam artikel in Sport-Voetbal Magazine, van Peter Mangelschots. Het ziet er aanvankelijk vrij goed uit, maar loopt toch al snel fout. Onderaan de eerste blz staat al de zeer rare stelling dat hij in zijn eerste drie profjaren slechts 6 overwinningen haalt, naast 9 tweede en 10 derde plaatsen.
        Misschien gaat de auteur zeer selectief om met de weerhouden wedstrijden (en gebruikt hedendaagse normen over te tellen wedstrijden, maar als hij enkel belangrijke wedstrijden telt, kom ik maar aan 5 zeges?), maar ik vind in ieder geval 21 zeges, 17 tweede plaatsen en 16 derde plaatsen.
        Erger wordt het naar het einde toe, waar het gewoon onzin, komend uit een ontstellend gebrek aan kennis wordt. Volgens de auteur zet Antonin Magne eind 1971 Poulidor wegens gebrek aan resultaten aan de deur en is die verplicht over te stappen naar GAN, dat hem zogezegd enkel neemt om wat publiciteit rond zijn afscheid te scheppen. Het enige dat hij hier juist heeft, is de kleur van de truien, paars voor Fagor Mercier, lichtblauw voor GAN (en zelfs dat klopt enkel voor het schoudergedeelte.
        In realiteit had Poulidor een vrij goed seizoen gereden, met zeges in de Catalaanse weekt, de Ster der Beloften en het Criterium National, een éde plaats in de Ronde van het Baskenland en een 4de inde Dauphiné (hij was wel, verrassend, weggebleven uit de Tour.
        Veel erger is dat hij net eens weet dat Antonin Magne al eind 1969 door dhr. Mercier ontslagen was en vervangen door Louis Caput en dat GAN gewoon de nieuwe co-sponsor van Mercier was, weliswaar met inbreng van zijn eigen kleuren (lichtblauw/wit/donkerblauw).
        Patrick

        Opmerking


          #19
          Ik koop al jaren Sport-Voetbal Magazine niet meer wegens (op wielrennengebied) povere journalistiek (en dan ben ik nog beleefd).

          Opmerking


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bericht weergeven
            Ik koop al jaren Sport-Voetbal Magazine niet meer wegens (op wielrennengebied) povere journalistiek (en dan ben ik nog beleefd).
            Ik heb een week geleden opgezegd. Wielrennen, inderdaad zwak (maar is HLN zoveel beter?), voetbal, minder en minder artikels die me interesseren, Sys en Colin die me meer en meer irriteren, dus inderdaad, waarom daar geld aan geven?
            Patrick

            Opmerking


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven
              Ik heb een week geleden opgezegd. Wielrennen, inderdaad zwak (maar is HLN zoveel beter?), voetbal, minder en minder artikels die me interesseren, Sys en Colin die me meer en meer irriteren, dus inderdaad, waarom daar geld aan geven?
              Van sportjournalistiek, zeker met betrekking tot het verleden en statistische gegevens, heb ik geen hoge pet op.
              Te veel aantoonbare fouten.

              Opmerking


                #22
                Recent nog een recensie gehad van een van mijn boeken door een 'top'journalist.
                O.a.: 'Er werd te weinig over doping en geldzaken geschreven'.

                Alsof dat zij (de huidige journalisten) dat durven of ooit gedurfd hebben. Je moet geen enkele renner meer interviewen als je daarover begint (en dat weten de journalisten ook). En sommige zaken zijn in vertrouwen verteld en dat hou je dan in vertrouwen.

                Dat was een van mijn redenen om o.a. indertijd Sportmagazine op te zeggen. Er werd A gezegd maar nooit B.

                Opmerking

                Bezig...
                X