Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Regeling U23

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Regeling U23

    Hoi,

    Kan iemand mij vertellen wat de officiele UCI richtlijnen zijn met betrekking tot de overgang van U23 naar elite zonder contract. Gaat dit op basis van geboortedatum of op basis van kalenderjaar. Op basis van geboortedatum zou betekenen dat je bijv. vanaf het midden van een seizoen niet meer in aanmerking kunt komen voor de WORLD UNDER 23s CHALLENGE CUP.

    Cereal

    #2
    In regel gaat men over van U23 naar Elite op basis van het kalenderjaar. België was een van de allerlaatste landen die dat klassiek overgangsmechanisme invoerde. Men deed in ons land deze operatie op het ogenblik dat de UCI de cat. Elite en U23 instelde ter vervanging van de oude indeling in profs en amateurs. Of de normale overgansregeling op basis van kalenderjaar ook gebruikt wordt voor specifieke wedstrijden zoals WK of WB voor Beloften is me niet duidelijk. Voor het WK is er de klassieke regeling denk ik. De WB kan desgevallend een afwijkend reglement hebben. Ik vrees dat er ook specifieke rittenkoersen zijn waar de UCI toestaat dat er andere regels gelden : maw : wel op geboortedatum, tot 25, etc ... Johan

    Opmerking


      #3
      Bedankt.
      Als ik het goed begrijp ben je dus een hele jaargang belofte, en is het dus niet zo dat als je bv. in april jarig bent (23 wordt) dat je dan meteen elite zonder contract bent?

      Opmerking


        #4
        Correct.

        Opmerking

        Bezig...
        X