Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Poll Wielercommentatoren

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Een interessante uitleg, Marcel, waar ik zeker kan inkomen, maar ik bedoelde enkel dat er een verschil is tussen radio en televisie omdat op de radio bijna uitsluitend informatie wordt gegeven (het zijn de tussendoor gedraaide platen die voor het entertainment zorgen), terwijl op televisie er inderdaad andere zaken komen bij kijken. Vlakke ritten uit de Tour die gedurende drie uur op het scherm komen om dan op een massaspurt te eindigen vergen heel wat "entertainment"-gaven van de (co-)commentatoren. En dat hoeft dan niet noodzakelijk louter grapjes te zijn (Uytterhoeven zijn specialiteit), maar het toerisme of de gastronomie (verrassende tussenkomsten van Johan Demuynck&#33 kunnen ook goed van pas komen. En, waarom niet, een beetje culturele weetjes...
    Enfin, de conclusie kan enkel maar zijn dat dit een "nuttige" poll is, ook voor de kandidaten. Ik hoop dat ze de commentaren goed bestuderen!

    Opmerking


      #17
      Gisteren - LBL - toch weer moeilijk gehad met de co-commentaar van José De Cauwer, die stijl echt moe, betweterig (om de 5 woorden "natuurlijk"), belerend, vermoeiend, ... Met Redant, Tourné, De Vlaeminck (herinner me dat hij 1 keer co-commentaar was bij Parijs-Brussel en dat was geslaagd), Wampers ... heb ik dat gevoel niet. Die doen dat sober, aanvullend, en loven de inspanningen van iedereen! Voor mij alles ok behalve de combinatie Wuyts - De Cauwer ... en ook nog dit: die paar keren per jaar Philippe Maertens op Kanaal 2, ook heel goed.

      Opmerking


        #18
        Ik ben en ik blijf een grote fan van José en wat stopwoorden betreft is het bij mij dan weer Hendrik Redant die me soms irriteert (al heb ik de indruk dat hij het op de een of andere manier te weten is gekomen en dat hij zijn best doet om "sowieso" te vermijden). Maar ik heb daar dan op mijn beurt negatieve reacties op gehad, o.a. van Jan ;-)
        De voornaamste conclusie is dus allicht: voor de ene is die goed en voor de andere (wellicht om exact dezelfde reden) is diezelfde juist slecht. Misschien kunnen we allemaal proberen wat toleranter te zijn. Als jij plechtig belooft José te "doorstaan", zal ik braaf naar Hendrik Redant blijven luisteren, o.k.?

        Opmerking


          #19
          En eens dat de Belgen echt weer meespelen zullen we "natuurlijk" "sowieso" veel toleranter worden denk ik.
          Over naar Karl op de moto !

          Opmerking


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Flupke Bericht weergeven
            want ik ben pas 24 jaar.
            Niet kwaad bedoeld hoor, maar ben je nu 24 of 30 jaar?
            Patrick

            Opmerking


              #21
              Interessante pol, maar zou het niet zinvol zijn het resultaat naar leeftijdscategorie op te splitsen?
              Hoe kunnen de min veertigers immers Fred De Bruyne, Piet Thys en zo meer beoordelen?
              Wielrenners kan je nog naar palmares beoordelen, maar reporters toch niet op basis van wat je pa of opa vertelt?
              Patrick

              Opmerking


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven
                Niet kwaad bedoeld hoor, maar ben je nu 24 of 30 jaar?
                Dit draadje is uit 2004 en toen was ik 24 jaar en nu dus 30

                Kristof

                Opmerking


                  #23
                  wielercommentatoren

                  Het is inderdaad al moeilijk pioniers als Dieudonné en De Bruyne te vergelijken met de jongere generatie. Maar is het dat niet des te meer als je weet dat vroeger hooguit de laatste 40 km ( en dan nog alleen van de echt grote koersen) live gingen terwijl nu soms de laatste 100 km dienen te worden volgepraat ( ook van koersen als de GP Van Steenbergen,enz.). Je kan veel meer bij de zaak blijven als de koers in volle eindstrijd bezig is dan wanneer je uren moet vol lullen over een paar irrelevante vluchters of over een ingedommeld peloton.

                  Mijn Hall of Fame: Fred De Bruyne ( alhoewel iets te veel Merckxist), Marc Uytterhoeven (als perfecte entertainer,) toch wel Michel Wuyts (ondanks soms wat te veel nietszeggend randcommentaar)

                  Hall of Shame: Marc Stassijns ( Top op radio, absolute ramp op TV), Marc Van Lombeeck ( slaapverwekkend), Jean Nelissen ( veel liefde voor de koers maar zo veel flaters en onzin verkopend), Marc Smeets ( prima taalgebruik maar zo slecht in zijn analyses en voelt absoluut het koersverloop niet aan)

                  Radio: Top: Jan Wauters ( vol pathos maar altijd boeiend en meeslepend)
                  Flop: Luc Varenne ( veel te veel pathos en wat een aartschauvinist en zo'n aartsmerckxist dat de anderen slechts meelopertjes waren in de wereld van Luc Varenne)

                  Nog een woordje over de co - commentatoren: ik vond Kevin De Weert best wel te pruimen en zijn er nog mensen die vinden dat de tussenkomsten van de " Man op de Motor" maar weinig meerwaarde bieden in een koersverslag?

                  Opmerking


                    #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Flupke Bericht weergeven
                    Dit draadje is uit 2004 en toen was ik 24 jaar en nu dus 30

                    Kristof
                    Niet opgelet van mij, en een beetje op het verkeerde been gezet door het feit dat een poll in de "nieuwe berichten" verschijnt, enkel en alleen doordat er iemand gestemd heeft. En vermits ik toen nietgestemd had, kreeg ik ook bij eht stemmen geen waarschuwing. Dus 30 en volgend jaar 31.
                    Patrick

                    Opmerking


                      #25
                      [QUOTE=diva;62034]Het is inderdaad al moeilijk pioniers als Dieudonné en De Bruyne te vergelijken met de jongere generatie. Maar is het dat niet des te meer als je weet dat vroeger hooguit de laatste 40 km ( en dan nog alleen van de echt grote koersen) live gingen terwijl nu soms de laatste 100 km dienen te worden volgepraat ( ook van koersen als de GP Van Steenbergen,enz.). QUOTE]

                      Klopt inderdaad, al gebeurde het toen ook enkele keren dat de reportage pas begon toen de koers eigenlijk al beslist was, wat ook niet evident is.

                      Veel hangt van het type van wedstrijd af : in de meeste klassiekers heb je uren koers en spektakel, een vlakke rit in de Tour kan je gerust tot de laatste 10-20 km beperken.

                      Maar reden te meer om de poll per periode uit te splitsen
                      Patrick

                      Opmerking


                        #26
                        Voor mij zal Fred De Bruyne nooit te evenaren zijn.Is dit omdat ik mijn jeugdjaren beleefde toen Fred mij begeesterde met de sport die ik toen nog volop aan het ontdekken was? Ik weet het niet echt. De finales waren toen inderdaad hooguit 50 km te bekijken en Fred was inderdaad nogal duidelijk in zijn voorliefde voor Eddy Merckx maar zijn expertise en zijn manier om deze over te brengen blijven legendarisch.Hij zag al een hele tijd voordien of een renner ging demarreren of aan de manier waarop de renner zijn voeten in zijn voethaken had of hij nog fris zat of niet.Een fenomeen.
                        Marc Stassijns vond ik een ramp, Louis De Pelsmaecker niet sterk als rechtstreeks commentator wel als inspreker van verslagen en intervieuwer in tegenstelling tot het duo Marc Van Lombeeck(ik vond het zeer spijtig dat hij naar VTM vertrok) en Marc Uytterhoven(niet enkel een entertainer maar absoluut ook een van recht uit het hart begeesterde en vakkundige wielerkenner) die ik eigenlijk vandaag nog mis.Wuyts vond ik voorheen beter dan vandaag en dan bedoel ik zijn bij momenten laagdunkende houding,te veel randtoestanden,iets te veel geboom over doping op momenten dat het niet moet en te weinig zicht op het achterste van zijn tong wat dit betreft als het wel moet en zijn manier om iedereen te laten voelen dat hij wat Italiaans kent.Carl Van Nieuwkerke is mijn absolute favoriet momenteel:echt beluisterbaar,enthousiast,echt voeling met de wedstrijd en betrokkenheid met de renners.Renaat Schotte is best wel een vriendelijke gast in de omgang naar mijn eenmalige ervaring met hem ,maar ik ben minder blij met zijn dikwijls nietsbetekende randopmerkingen en de ziekte die hij ook met Michel Wuyts deelt nl.het te pas en te onpas lanceren van nieuwe bijnamen van rennerse..... van.Iedere renner heeft wel een tiental zelf en dikwijls vergezochtte bijnamen.Wilant Van Gils is goed in het randgebeuren.De huidige motorman(ken zijn naam niet op dit moment) tja in een woord:slaapverwekkend.De Cauwer weet best wel een koers te lezen maar voor de rest kan die man mij niet echt bekoren. Inderdaad Kevin De Weert doet dat niet slecht,ook Tom Steels doet het niet slecht tot op een bepaald niveau in tegenstelling tot vroegere gastcommentatoren als Vanderaerden Eric en Peeters Ludo waar ik ooit de neiging had om het geluid af te zetten.Dirk De Wolf was dan weer perfect op een beloften en juniorsWK en Philippe Maertens om tijdens een veldrit meer te weten te komen over de veldrijders van de tweede,derde en zelfs vierde rij en over veldritreeksen in kleinere veldritlanden.Smeets? Nelissen?Ducrot? Sorry Nederlandse vrienden en echt met veel respect en niet met de bedoeling om laagdunkend over onze noorderburen te doen.:GEEEEEEEUUUWWWWWW.
                        Laatst bewerkt door de polle; 20.10.2009, 16:40.

                        Opmerking


                          #27
                          Ik probeer het steeds weer met het Nederlandse commentaar, maar schakel moedeloos geworden weer naar de Belg. Mart Smeets is het sterkst in de achtergrondverhalen en weet ook de wielerleek aan zich te binden, maar voor de kenner is het huilen met de pet op.

                          Opmerking


                            #28
                            Jammer dat er geen Nederlanders in de poll staan.

                            Fer

                            Opmerking


                              #29
                              poll wielercommentatoren

                              Nee Fer da's waar, maar als het je een troost mag wezen: Smeets, Ducrot en Nelissen zijn /waren nog tien maal beter dan de nitwits op de Franse zenders en de azijnpissers van de Duitse zenders ( zelfs voor het dopingspook zijn intrede deed in het Duitse wielrennen). En, ik vind de Nederlandse voetbalreporters door de band genomen stukken beter dan de Vlaamse hoor!

                              Opmerking


                                #30
                                Misschien is dit vloeken in de kerk, maar ik ben tevreden met het Nederlandse stel Dijkstra en Ducrot, en vroeger was ik tevreden met Smeets en Nelissen. Ik ben wel eens ooit overgeschakeld naar het Vlaamse commentaar omdat ik hoorde dat dat beter zou zijn, maar daar voelde ik me nooit echt "thuis".

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X