WielerArchieven  

Ga terug   WielerArchieven > Verzamelaars > Foto's

Reageren

Discussietools
Oud 28 mei 2020, 01:28   #11
Gerrit Stevens
Een winnaar

Leeftijd: 62
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bekijk bericht
Ja, klopt, ik zie nu ook de kleine lettertjes op MDC, ik had daar te snel gekeken. Maar geen uitleg, misschien doping, er zijn in dat jaar een aantal declasseringen voor doping in Italië geweest, ook in de Giro (Motta, Diaz en ik dacht van Schil), maar zonder schorsing of zo.
Waarschijnlijk inderdaad doping.
Deze 2e en 3e plaats zijn wel opgenomen in hun palmares zoals dat vermeld staat in de Wereldencyclopedie (WEC) van de Eeclonaar, zonder voetnoot van doping.
In `Gruppocompatto` (de Italiaanse ency) staan deze ereplaatsen niet opgenomen.
In Velo 69 en in de palmaressen Velo's staan ze wel vermeld maar met de voetnoot `mis hors course´.

Bij Gruppocompatto zijn de daaropvolgende ereplaatsen allemaal 2 posities opgeschoven in ieder geval t-m Gimondi (van 10 naar 8). Ik neem aan dat het opschuiven ook geld voor de posities 11 e.v. maar die staan niet vermeld. 11 en 12 waren Jos van der Vleuten en Ole Ritter (niet Italianen) en klasseringen buiten top werden kennelijk niet vermeld.
De Wereldencyclopedie is niet consequent. Voor Armani en Adorni bleven de ereplaatsen gehandhaafd maar ook Ziliolli (oorspronkelijk 4e) kreeg een 2e plaats. De oorspronkelijke nummer 5 Taccone werd echter niet `gepromoveerd`. De WEC vermeld alleen top 3 van Sardinie.

Vélo Gotha vermeld wel een 2e plaats voor Ziliolli maar geen 3e plaats voor Taccone, terwijl Gimondi het met zijn oorspronkelijke 10e plaats moet doen.

Kortom weinig conformiteit.

Mijn eigen beleid in dopinggevallen.
Als er sprake is van 10 minuten tijdstraf zoals in etappewedstrijden in vroegere jaren wel eens gebeurde dan krijg je een nieuwe rangschikking met daarin ook de dopinggast.
Wordt er gediskwalificeerd zoals in klassiekers altijd sprake was dan laat ik de `dopingplekken` gewoon open. Dus in 2006 na het geval Landis blijft Pereiro Sio gewoon tweede.
Gerrit Stevens is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten