Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Trui Alpecin

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Trui Alpecin

    Wat denken jullie van de nieuwe trui van Alpecin-Feniks?

    Persoonlijk vind ik het wel geslaagd. Temeer ik mij een tijdje geleden toevallig afvroeg waarom in al die jaren na Mercier er geen enkele ploeg het paars/geel overgenomen had.

    Tussen al de variaties en combinaties van blauw, rood en wit van tegenwoordig vallen die truien toch erg op (wat de bedoeling is).

    Een paar jaar terug deed Lotto een poging om de Faema-trui te kopiëren, maar het bleef bij een jaar. Sunweb deed het met een Carpano-kopie, eveneens voor een jaar.

    Zo zijn er in mijn ogen toch nog een paar oude ontwerpen die in aanmerking komen om in het oog te springen (ik denk niet dat er ergens copyright op staat).
    Ik denk maar aan Molteni, Rokado, Bianchi, Ferretti, BIC ...


    Jan

    #2
    Het is inderdaad een mooie trui. In HNB Sportwereld stond (uiteraard) weer een blunder, Poulidor zou die kleuren zijn hele carrière gedragen hebben. Zucht. in werkelijkheid 12 jaar, van 1960 tot 1971.
    Ik vraag me trouwens af in welke mate dat geel van Mercier kwam, de truien waren eerst gewoon paars, de gele mouwen kwamen pas bij de komst van BP en bleven ten tijde van Fagor. nadien domineerde eerst GAN, het geel verdween, maar de onderkant bleef Mercier paars, nadien, vanaf Miko, was er nog amper paars te zien.
    Patrick

    Opmerking


      #3
      Trui van Alpecin valt ook heel goed op in het peloton. Ik denk dat de sponsors wel tevreden zullen zijn.

      Opmerking


        #4
        In 1950 hadden de filialen volgens mij allemaal een eigen kleur van bovenstuk.
        Leducq = geel
        Magne = oranje
        Archambaud = lichtblauw of is het grijs
        Pelissier = groen
        Speicher = wit
        Le Grèves = lichtblauw
        Lapébie = rood
        Mercier zelf was geheel paars, maar kreeg dan gele mouwbandjes en gele belettering. Vervolgens weer witte belettering maar de gele mouwbandjes bleven.
        Pas in 1956 zie ik de eerste gele mouwen met BP verschijnen. Misschien om het contrast met BP beter te maken (BP dat trouwens zelf ook geel in het logo heeft).

        Opmerking


          #5
          trui

          supper spijtig dat het niet te koop is.

          Opmerking


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bericht weergeven
            In 1950 hadden de filialen volgens mij allemaal een eigen kleur van bovenstuk.
            Leducq = geel
            Magne = oranje
            Archambaud = lichtblauw of is het grijs
            Pelissier = groen
            Speicher = wit
            Le Grèves = lichtblauw
            Lapébie = rood
            Mercier zelf was geheel paars, maar kreeg dan gele mouwbandjes en gele belettering. Vervolgens weer witte belettering maar de gele mouwbandjes bleven.
            Pas in 1956 zie ik de eerste gele mouwen met BP verschijnen. Misschien om het contrast met BP beter te maken (BP dat trouwens zelf ook geel in het logo heeft).
            Dat klopt, maar Magne had ook een volledig paarse versie dacht ik, meer bepaald Diot in P-R. Of bedriegt de foto of is er een oranje band?
            Toegevoegde bestanden
            Patrick

            Opmerking


              #7
              Hallo

              Ik prijs me gelukkig met de onderstaande exemplaren in "moderne" stof uit mijn truitjesverzameling.
              Toegevoegde bestanden

              Opmerking


                #8
                Patrick: ik kan mij helemaal niet meer herinneren dat er bij GAN-Mercier nog een paarse kleur op de truien voorkwam en zeker niet het eerste jaar ( 1972), of interpreteer ik uw reactie verkeerd ?

                Opmerking


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door hans Bericht weergeven
                  Patrick: ik kan mij helemaal niet meer herinneren dat er bij GAN-Mercier nog een paarse kleur op de truien voorkwam en zeker niet het eerste jaar ( 1972), of interpreteer ik uw reactie verkeerd ?
                  Hans
                  Ik had het eerst als blauw ingeschat en dan mijn tekst aangepast naar paars, naar analogie met de filiaaltruien uit de vijftiger jaren. ik weet het ook niet goed….
                  Toegevoegde bestanden
                  Patrick

                  Opmerking


                    #10
                    Er kwam pas weer paars/mauve/purper of violet in 1976.
                    Toegevoegde bestanden

                    Opmerking


                      #11
                      OK Jan, ik had zoiets in mijn achterhoofd van paars op de mouwen , wat dus wel klopt, maar wist niet meer dat het om 1976 ging. In dat jaar vervulde ik mijn legerdienst en had bijgevolg weinig of geen tijd om mij met " de koers " bezig te houden.

                      Opmerking


                        #12
                        Hans,

                        Ik heb het ook moeten opzoeken hoor.


                        Jan

                        Opmerking


                          #13
                          De GAN trui zonder paars zie ik nog zo voor mij, de complete slijlbreuk met prachtige paars allicht dat je dan opslaat. Die, opnieuw, paarse GAN mouwen daarentegen... Toch raar hoe selectief het geheugen soms is.

                          Opmerking

                          Bezig...
                          X