WielerArchieven  

Ga terug   WielerArchieven > Overige > Baggerbox

Reageren

Discussietools
Oud 23 september 2020, 11:31   #11
SmetjeFan
Nieuweling

Leeftijd: 66
Standaard Waar of waarom verloor Roglic de Tour?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wannesto Bekijk bericht
Ik denk dat Wout van Aert er een verschrikkelijk tempo op na hield , als je ziet wie er allemaal gelost werd .Ook Dumoulin kwam een paar maal in de problemen door het tempo van Van Aert ! Een bewijs dat Roglic het niet kon afmaken !!
Eenvoudig (volgens mij): Pogacar had een schiterende ploeg ... Hij hoefde geen trap teveel te doen 'zijn'(?) gele mannen sleurden hem mee!
SmetjeFan is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2020, 21:31   #12
vanwinjp
Een winnaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bekijk bericht
Zowat met alles akkoord. Enkel twee kanttekeningen.

Zeggen we dat de beste won omdat hij de beste was, of zeggen we dat hij de beste was omdat hij won? 1989 is voor mij typerend. Nu won met Lemond de beste. Had hij 10 seconden trager gereden (en ook dan een super tijdrit gereden), hadden we gezegd en geschreven dat Fignon de beste was en zijn Tour en tijdrit goed ingedeeld had.��

En een tweede punt. Worden die klimtreintjes niet fel overschat? Volgens mij had die ploeg, die zogezegd daarmee de Tour won, “toevallig” ook de beste renner in de ploeg. Hoogstens over 2017 zou men kunnen discussiëren. Froome was zeker niet top dat jaar (evenmin als het jaar nadien), maar wie was er echt beter? Uran heeft mij toen ook niet overtuigd.
Fignon is mijn inziens toen het slachtoffer geweest van het feit dat vele ploegen nog lak hadden aan vernieuwing en wetenschap. In Frankrijk heeft dat sfeerte te lang rondgehangen. Met Geminiani als plogeleider was het hem niet overkomen
Met dezelfde snufjes als Lemond in de slottijdrit, had Fignon de Tour gewonnen. Laat me dat toch een bizare editie vinden om mee te vergelijken.

Akkoord over die treintjes van destijds, die hadden inderdaad ook telkens overduidelijk de sterkste in hun rangen.
vanwinjp is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2020, 21:47   #13
patfey
Kampioen

patfey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanwinjp Bekijk bericht
Fignon is mijn inziens toen het slachtoffer geweest van het feit dat vele ploegen nog lak hadden aan vernieuwing en wetenschap. In Frankrijk heeft dat sfeerte te lang rondgehangen. Met Geminiani als plogeleider was het hem niet overkomen
Met dezelfde snufjes als Lemond in de slottijdrit, had Fignon de Tour gewonnen. Laat me dat toch een bizare editie vinden om mee te vergelijken.
Mij ging het over je eerste zin, die van “de beste haalt het altijd”. 1989 lijkt me daar de uitzondering op, en volledig akkoord met je analyse, met identiek materiaal denk ik dat Fignon zonder problemen en met duidelijk verschil die Tour wint.

Maar die laatste rit was wel super.
Oud 24 september 2020, 14:20   #14
vanwinjp
Een winnaar

Standaard

Ik heb, vraag me niet meer naar de omstandigheden, de slottijdrit in 1989 gemist. Wellicht omdat ik dacht dat het spel gespeeld was ... en zo heb ik ook de tijdrit van vorige zaterdag gemist. Het was in Brussel monumentendag en ik dacht opnieuw: 't is beklonken.
Die ezel en die steen weet je: het zal me niet meer overkomen
vanwinjp is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2020, 23:07   #15
patfey
Kampioen

patfey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanwinjp Bekijk bericht
Ik heb, vraag me niet meer naar de omstandigheden, de slottijdrit in 1989 gemist. Wellicht omdat ik dacht dat het spel gespeeld was ... en zo heb ik ook de tijdrit van vorige zaterdag gemist. Het was in Brussel monumentendag en ik dacht opnieuw: 't is beklonken.
Die ezel en die steen weet je: het zal me niet meer overkomen
Neen, 1989 heb ik niet gemist, want toen geloofde ik dat het nog mogelijk was voor Lemond. 2020 heb ik wel gemist, want dit keer geloofde ik het niet.

Discussietools

Regels voor berichten