WielerArchieven  

Ga terug   WielerArchieven > Verzamelaars > Boeken

Reageren

Discussietools
Oud 13 januari 2004, 21:12   #21
FNauwelaerts
Elite

Standaard

Citaat:
Originally posted by Jan Soens@13 Jan 2004, 19:21
een klein vraagje - de universiteitsbibilioteek is dat deze op het Ladeuzeplein of ... ?
Jan,

de universiteitsbib is inderdaad op het Laduezeplein. Waar wij het over hadden is de biblioteek van het sportarchief en dat is gelegen aan de Tervuursevest (als ik het goed heb) niet zo ver van het AZ Gasthuisberg, op de zolderverdieping van een sportzalencomplex van de universiteit.
FNauwelaerts is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2004, 21:18   #22
FNauwelaerts
Elite

Standaard

Citaat:
Originally posted by johan van win@13 Jan 2004, 13:12
Bedankt voor de suggesties en het medeleven, maar doe geen moeite.
Johan,

Ik heb daar maandelang (wekelijkse) opzoekingen gedaan. Je moet het echter wel zelf doen dat is waar. Maar dat is overal hetzelfde hé.

Meestal werken daar ambtenaren die geen echte interesse betonen en blijkbaar geen begrip hebben voor ons speurwerk. Ik maak me daar niet meer druk om. Mijn resultaten tellen en daar mee uit. Ik heb meerdere malen verplaatsingen gemaakt en verlof genomen om uiteindelijk in Antwerpen of Brussel voor gesloten deuren te staan (ook al had ik vooraf telefonisch navraag gedaan). Blijkbaar is dat een Belgische kwaal.
FNauwelaerts is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2004, 13:11   #23
vanwinjp
Een winnaar

Standaard

Ik heb het niet zo zeer over dat soort medewerking (vanwege werknemers die gewoon hun job doen).
Daarmee kan ik ook leven en dat stoort me zelfs niet. Het gaat in mijn geval over summiere medewerking van mensen die daar iets te vertellen hebben en kunnen maken dat er (tegen kostprijs, want ik vraag geen uitzonderlijke voorkeur)
van documenten en boeken of delen ervan een copy kan bekomen worden. Zelfs dat is niet mogelijk. Men schermt dan met reglementen en gebruiken die dat in principe niet toelaten. Daar moet ik ferm mee lachen, want wanneer een prof of assistent of archiefbeheerder een copy neemt of laat nemen dan is dat gewoon zo.

Mijn indruk is dat je gewoon niet mag te kennen geven dat je grondig en wetenschappelijk wil werken, want dan dreig je kennis op te doen en 'status' (alhoewel ik daar helemaal niet op uit ben of van wakker lig) die ze liever in de gesloten academische wereld opsluiten.
Johan
vanwinjp is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2004, 16:15   #24
BVB
Elite

BVB's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard

Om op het hoofdonderwerp terug te komen : de heemkundige kring van Wachtebeke publiceerde in haar viermaandelijkse publicatie een viertal jaren geleden een uitgebreid artikel over Maurice Neyt, 29e van de Ronde van Frankrijk 1952.
BVB is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2004, 16:18   #25
Jozef Hamels
Moderator

Standaard

Bedankt BVB

Hebt u soms het adres van deze Heemkundige Kring

Jozef
Jozef Hamels is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2004, 16:28   #26
BVB
Elite

BVB's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard

Dag Jozef

Met wat geluk vind ik het artikel in kwestie vanavond nog terug. Als dat lukt, komt het wel op één of andere wijze bij jou terecht.
BVB is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2004, 19:15   #27
vanwinjp
Een winnaar

Standaard

Jozef,

In Zemst is er een deel van een 'x' maandelijks tijdschrift van de heemkundige kring dat gaat over RIK VAN ERP.
Voor enkele foto's (op goed papier) en zijn beginperiode is het nuttig. Voor z'n tijdperk als volwaardig renner en prof staat het vo fouten en onnauwkeurigheden.
Johan
vanwinjp is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2004, 20:40   #28
macces
Elite zn Contract

macces's schermafbeelding

Leeftijd: 58
Standaard

In het trimestrieel tijdschrift (nr 19 van juli-september 2003) van het heemkundig genootschap "van witthem" Beersel, staat een artikel over "Races en Renners".
Het artikel (met foto's) gaat over Jan Debusschere, Jef Wauters, August Garrebeek en René Walschot.

Ook in de geschiedenis van Sint-Genesius-Rode zijn er 20 blz. te vinden over renners en wedstrijden.
macces is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2004, 21:22   #29
harrie lemeer
Elite zn Contract

Standaard

Beste Heemkundigen,
misschien is het een goed idee om in navolging van de databank van foto's, een databank van de uitgaven van de heemkundige kringen op de site te plaatsen.
Je kunt gemakkelijk de artikelen inscannen, zo heeft iedereen er iets aan.
Pas op, het is maar een voorstel en Stefaan zal weer met het werk zitten

harrie

ik stuur bij deze de fiche mee van Tony Houbrechts, met een artikel van de Heemkring (is later in boekvorm uitgebracht).
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: xls post-7-1074108169.xls‎ (88,0 KB, 38x gelezen)
harrie lemeer is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2004, 10:53   #30
Jan De Smet
Super Moderator

Jan De Smet's schermafbeelding

Leeftijd: 60
Standaard

Ik wou toch even reageren op de kritiek op de academische wereld. Zoals voor alles moet dit genuanceerd worden. Ikzelf behoor ook tot de "academische wereld" en bij ons , weliswaar een Hogeschool, hebben wij geen probleem om wie dan ook die opzoeken doet te helpen.
Mijn ervaring met de universitaire wereld is, zoals overal, dat het gewoon afhankelijk is van de persoon waarmee je te maken hebt.

Jan
Jan De Smet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten