WielerArchieven  

Ga terug   WielerArchieven > Overige > Baggerbox

Reageren

Discussietools
Oud 6 april 2018, 17:38   #71
Wannesto
Elite zn Contract

Leeftijd: 63
Standaard

https://www.hln.be/sport/wielrennen/...ffen~a5f6ce33/
Wannesto is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2018, 19:45   #72
Steponas
Een winnaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wannesto Bekijk bericht
Je dochtertjes met Froome vergelijken is belachelijk , zonder meer
Steponas is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2018, 22:28   #73
Wannesto
Elite zn Contract

Standaard

Salbutamol is aanwezig in het sport gebeuren , ook bij niet astma lijders
heb ik al gehoord . Het is toegelaten , maar mag niet overschreden worden.
Froome is geen EPO gebruiker zoals zovele topsporters die het zelf toegeven
EPO gebruikt te hebben , dit melden ze nu zelf na hun wielerloopbaan .
Deze week nog gehoord in bepaalde TV programmas ( jullie toch ook)
Heb al veel gelezen wat Froome er allemaal voor doet voor zijn sport ,
erg jammer dat hij nu aanzien wordt als een doping zondaar .
Oud 7 april 2018, 19:37   #74
Gerrit Stevens
Een winnaar

Leeftijd: 60
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wannesto Bekijk bericht
Salbutamol is aanwezig in het sport gebeuren , ook bij niet astma lijders
heb ik al gehoord . Het is toegelaten , maar mag niet overschreden worden.
Froome is geen EPO gebruiker zoals zovele topsporters die het zelf toegeven
EPO gebruikt te hebben , dit melden ze nu zelf na hun wielerloopbaan .
Deze week nog gehoord in bepaalde TV programmas ( jullie toch ook)
Heb al veel gelezen wat Froome er allemaal voor doet voor zijn sport ,
erg jammer dat hij nu aanzien wordt als een doping zondaar .
Hij heeft de toegestane hoeveelheid overschreden.
Sorry dan ben je dopingzondaar en als je David Walsh mag geloven dan gebeurt er wel meerdere onoirbare dingen bij Sky.
Ik weet dat er onder jullie lieden zijn die geen hoge pet op hebben van DW en medejournalisten hebben hem gemeden als de pest maar wat betreft Armstrong heeft hij meer dan gelijk gekregen.
Gerrit Stevens is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2018, 20:52   #75
Steponas
Een winnaar

Standaard

David Walsh heeft zeker gelijk gehad wat Armstrong betreft , en Paul Kimmage ook , misschien gaat DW ook gelijk hebben wat Sky betreft , hier heb ik geen probleem mee , maar ik mag DW niet omdat ik geen respekt heb voor gelijk welke wielerjournalist die zich enkel voor doping interesseert
Steponas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2018, 11:14   #76
Gerrit Stevens
Een winnaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bekijk bericht
David Walsh heeft zeker gelijk gehad wat Armstrong betreft , en Paul Kimmage ook , misschien gaat DW ook gelijk hebben wat Sky betreft , hier heb ik geen probleem mee , maar ik mag DW niet omdat ik geen respekt heb voor gelijk welke wielerjournalist die zich enkel voor doping interesseert
Misschien omdat behoudens de Duitse journalistiek niemand daarover wil schrijven.
Hoeveel kritiek is er geweest op de uitnodiging van de Ronde aan LA.
Oud 2 juli 2018, 19:32   #77
Gerrit Stevens
Een winnaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bekijk bericht
Misschien omdat behoudens de Duitse journalistiek niemand daarover wil schrijven.
Hoeveel kritiek is er geweest op de uitnodiging van de Ronde aan LA.
Wederom de wielersport in diskrediet
Een dag na de verklaring van de ASO dat Froome niet mee mag doen aan de Tour komt de UCI ineens met vrijspraak voor Froome.
Petacchi en Ulissi en zijn indertijd voor lagere hoeveelheiden wel geschorst.
Dit lijkt op klassejustititie.
Oud 3 juli 2018, 07:59   #78
vanwinjp
Een winnaar

Standaard

Als je iets op de verboden lijst zet, toelaat met attest, geen intraveneus gebruik toestaat en er dan vervolgens toch maximum waarden op kleeft via 1 meetstaal op precies momentum en dat dan strafbaar maakt, dan heb je bij ventolin-achtigen een probleem. Ik heb het mij in 5 minuten laten uitleggen door een dokter. De medici bij de UCI weten dat dus verdomd goed, alleen de regeling blijft bestaat. Dan heb je wat ik al eerder vertelde een regeling die niet sluit. Leg je totaal verbod op voor ventolin en co. dan heb je een probleem met de arbeidsregels. Zo simpel is het. Ik bedoel ... zo complex is de samenleving geworden.

De reden waarom er nu er nu wel plots een uitspraak is, is de zet van ASO. Die doen niet mee aan het dopingverhaal en die sluiten als je goed luistert, eigenlijk Froome niet uit, ook al is het zo in de pers gekomen.

ASO zegt heel eenvoudig; UCI jullie doen geen uitspraak versus jullie eigen vaststellingen en laten bij sporters (in deze Froome) een vermoeden van schuld bestaan, die het aanzien en vooral de waarden van ons event aantast. Vooral dat laatste. De labeling van de Tour binnen de UCI kalender, moet garanties geven aan de inrichter en al zeker over sportiviteitsstandaarden.

Nu moet je mij niet uitleggen dat ook ASO een bedrijf is en dat ze zeer zeker hun eigen logica hebben en liever opnieuw eens een ander soort wedstrijd zouden willen zien dan deze van de Sky-trein. Doch de opstap die ze als inrichter met gewicht doen, is blijkbaar het enige dat helpt.

Als er in het wielrennen 1 boutade overeind blijft dan is het die van ASO en haar voorgangers: de Tour heeft de renners niet nodig, andersom wel.
In dat opzicht is de Tour een merk dat 1000x sterker is dan de UCI en alle andere wedstrijden waar de wereldbond voor staat.
Dat weten ze in Parijs zeer goed uit te spelen.
vanwinjp is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2018, 08:08   #79
vanwinjp
Een winnaar

Standaard

Als je iets op de verboden lijst zet, toelaat met attest, geen intraveneus gebruik toestaat en er dan vervolgens toch maximum waarden op kleeft via 1 meetstaal op precies momentum en dat dan strafbaar maakt, dan heb je bij ventolin-achtigen een probleem. Ik heb het mij in 5 minuten laten uitleggen door een dokter. De medici bij de UCI weten dat dus verdomd goed, alleen de regeling blijft bestaat. Dan heb je wat ik al eerder vertelde een regeling die niet sluit. Leg je totaal verbod op voor ventolin en co. dan heb je een probleem met de arbeidsregels. Zo simpel is het. Ik bedoel ... zo complex is de samenleving geworden.

De reden waarom er nu er nu wel plots een uitspraak is, is de zet van ASO. Die doen niet mee aan het dopingverhaal en die sluiten als je goed luistert, eigenlijk Froome niet uit, ook al is het zo in de pers gekomen.

ASO zegt heel eenvoudig; UCI jullie doen geen uitspraak versus jullie eigen vaststellingen en laten bij sporters (in deze Froome) een vermoeden van schuld bestaan, die het aanzien en vooral de waarden van ons event aantast. Vooral dat laatste. De labeling van de Tour binnen de UCI kalender, moet garanties geven aan de inrichter en al zeker over sportiviteitsstandaarden.

Nu moet je mij niet uitleggen dat ook ASO een bedrijf is en dat ze zeer zeker hun eigen logica hebben en liever opnieuw eens een ander soort wedstrijd zouden willen zien dan deze van de Sky-trein. Doch de opstap die ze als inrichter met gewicht doen, is blijkbaar het enige dat helpt.

Als er in het wielrennen 1 boutade overeind blijft dan is het die van ASO en haar voorgangers: de Tour heeft de renners niet nodig, andersom wel.
In dat opzicht is de Tour een merk dat 1000x sterker is dan de UCI en alle andere wedstrijden waar de wereldbond voor staat.
Dat weten ze in Parijs zeer goed uit te spelen.
vanwinjp is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2018, 08:16   #80
Wannesto
Elite zn Contract

Standaard

https://www.hln.be/sport/wielrennen/...-weg~a973ea17/
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten