Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Specialiteiten van de forumleden.

Samenvouwen
Dit is een vastgepinde discussie.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Specialiteiten van de forumleden.

    Beste forumleden.

    Er is hier een heleboel kennis en info in huis zonder dat we het misschien zelf van elkaar weten.

    Daarom dacht ik zo dat het misschien een goed idee zou zijn als ieder forumlid nu eens kenbaar maakt waar hij/zij zich mee bezig houdt als verzamelgebied !!!! Dus de ene houdt uitslagen bij , een ander een database van renners met alles erop en eraan, weer een ander houdt zich bezig met boeken etc. Van sommige weten we dat wel maar het is misschien nuttig omdat hier nu eens te gaan benoemen.


    Ik zal dan de eerste zijn.

    1. Samenstellingen van de ploegen vanaf 1972, en dan voornamelijk professionele ploegen.

    2. Bijhouden van het publiciteitsmateriaal van bovengenoemde ploegen.

    Dit alles in een excel database.

    Ik hoop dat er meer forumleden volgen en we zo elkaar kunnen verder helpen.

    Groetjes
    Laatst bewerkt door veloro; 06.01.2009, 21:46.
    Heb je info over publiciteitsmateriaal van de ploegen deel die met je medeverzamelaars, hier op WA of stuur ze naar : wielervelo@hotmail.com

    #2
    hummmmmmmm top idee vind ik toch wel persoonlijk

    ik wil wel de transfers doen met ook een exel bestand

    en de pronostiek met nog 2 andere leden venne en bartje (vancoillie)

    groetjes dimi

    Opmerking


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door dimi Bericht weergeven
      hummmmmmmm top idee vind ik toch wel persoonlijk

      ik wil wel de transfers doen met ook een exel bestand

      en de pronostiek met nog 2 andere leden venne en bartje (vancoillie)

      groetjes dimi
      Dimi

      Het is niet hetgeen je wel zou willen doen hier op het forum.

      Het is de bedoeling dat je kenbaar maakt wat jouw verzamelgebied is.
      Heb je info over publiciteitsmateriaal van de ploegen deel die met je medeverzamelaars, hier op WA of stuur ze naar : wielervelo@hotmail.com

      Opmerking


        #4
        ooh had ik totaal verkeerd begrepen
        ook omdat je zij het bijhouden van publiciteitsmateriaal in een exel bestandje
        ik dacht dat dat hetgene was welke ploegen wat hebben dat je telkens update

        sorry

        Opmerking


          #5
          Ploegensamenstellingen van 1966 tot nu.

          Al het publiciteits materiaal (digitaal) van de ploegen en individuelen sparen.


          Dat klinkt simpel als je het zo typt, maar dat is het verre van!

          Opmerking


            #6
            Ik verzamel eigenlijk alles met wielerafbeeldingen zoals: foto's, boeken,
            tijdschriften, en ook postzegels, FDC enveloppen, Maxi kaarten, Bierviltjes, Luciferetiketten, Sigarenbanden, Glazen, Suikerzakjes, Munten, Wijnetiketten, Speldjes, Pins, Buttons, Telefoonkaarten, Pennen, Chromo's, Speelkaarten.
            Stickers ofwel zelfklevers. dit alles als er een wielerafbeelding op is.
            Ook probeer ik zoveel mogelijk uitslagen te verkrijgen.

            Opmerking


              #7
              ik verzamel alles en nog veel meer van het wielrennen alles wat je maar kunt bedenken

              Opmerking


                #8
                Mijn verzamelgebied betreft (vooralsnog?) publiciteitsfoto's van Nederlandse renners, ploegen en buitenlanders uit die Nederlandse ploegen, en daarnaast diverse plaatjes/chromo- sigarenbandjes-, ansicht- en stickerreeksen etc. (niet alleen Nederlanders) . Ook 'rare' reclame of anderssoortige uitingen met daarop Nederlandse wielrenners zoals singletjes, jampotdeksels, wijnetiketten etc. etc.

                Daarnaast verzamel ik andere m.n. Nederlandse sportplaatjesreeksen, en dus niet per se alleen maar wielrenners.

                Opmerking


                  #9
                  Hallo

                  Ik "beperk" mij tot profwielertruien van overal en vooral alles wat ook maar iets met Freddy Maertens en Roger De Wilde te maken heeft.

                  Opmerking


                    #10
                    Ik hou mij bezig met het in kaart brengen van alle beroepsrenners vanaf de eerste in 1869 tot nu.
                    Deze bestanden hou ik bij in boekvorm en op internet via www.cycling-history.com

                    Rob

                    Opmerking


                      #11
                      ik heb speciale interesse voor de kleuren van de truien en die dan te tekenen, met voorkeur voor de periode pre 1965

                      Opmerking


                        #12
                        Ik hou me bezig met het verzamelen van uitslagen profs en amateurs. Momenteel begint mijn database met de resultaten van 1974.

                        Opmerking


                          #13
                          Ik heb speciale interesse voor de Vredeskoers , ik verzamel originele VK affiches , boeken , foto`s , programma`s , tijdschriften , zegels , kaartjes voor de aankomsten , FDC -en.
                          Ik ben aan het uitbreiden wat mijn verzamelgebied betreft bvb. , verder ben ik bezig materiaal over de Ronde van Polen , Slovakije , Baltische Koers van de Vriendschap , CZ-PL Koers van de Vriendschap etc. te verzamelen.
                          Ik hoop in de loop van het jaar een website over de Vredeskoers op poten te zetten , met het accent op foto`s van affiches en boeken.

                          Opmerking


                            #14
                            Ik heb interesse voor alles van het (prof)wielrennen uit de jaren zestig en zeventig. Ik smelt weg van nostalgische foto's uit die periode en heb een grote krantencollectie uit die tijd. Die periode lijkt me het hoogtepunt van het Belgische wielrennen. Merckx was de absolute topper, maar onder hem was er nog zo veel kwaliteit.

                            Vanaf die periode kwam het wielrennen op tv. En dan waren er ook nog eens veel criteriums en kermiskoersen die het profwielrennen dicht bij de mensen brachten. En het waren bovendien golden sixties en weliswaar wat klatergouden seventies... Daarna ging het fors bergaf...

                            Johny Vansevenant

                            Opmerking


                              #15
                              Mijn grootste interesse ligt nog altijd bij het zelf fietsen, er is niet mooiers!

                              Maar tussen mijn werk en hobby door probeer ik de resultaten van de beroepsrenners te verzamelen.

                              Gabri

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X