Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Bloed zien

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Bloed zien

    Bloed zien...bloed zien! Dat riepen we altijd in kring rond twee vechtende klasgenoten. Teleurgesteld gingen we uiteen als door ingrijpen van de bovenmeester werd voorkomen dat er ook werkelijk bloed ging vloeien. Later als opgegroeide jongere kluisterde ik me net als mijn leeftijdsgenoten s'nachts aan de buis om de knokpartijen van Muhammad Ali te volgen. Bloed zien...bloed zien! Dat vechtlust niet gepaard hoort te gaan met bloeddorst even terzijde.

    De bloedzuigers onder ons kwamen dit jaar in de ronde van Frankrijk goed aan hun trekken. Als pur sang wielerliefhebber weet je dat het risico van valpartijen altijd aanwezig is. We verafschuwen het met z'n allen en willen het liever niet zien. Als het onvermijdelijke dan toch gebeurd gebeurt er iets raars. We gaan de beelden minstens 3x terugzien, roepen; oh wat erg en vervolgens vermaken we ons aan foto's van aan elkaar gestikte ledematen en de blote billen van Johnny Hoogerland.

    Toen oud-wereldkampioen schaatsen, Erben Wennemars de afgelopen winter ten val kwam tijdens de Veluwemeertocht en een diepe snee in de kin opliep brachten cameramensen het vol in beeld. Voor de camera riep hij "Het was machtig mooi". Jammer dat hij de strijd moest staken. Aleksandr Vinokoerov kwam in de negende etappe ten val en werd bloedend met een gebroken schaambeen afgevoerd, dus bleven we verstoken van zijn martelgang. Jammer toch?

    De dood of de gladiolen en bloed aan de paal moeten we niet willen in de sport. Wie doet er iets aan? Waar is de UCI bovenmeester?
    De mensen willen bloed zien en zullen ook bloed zien en wat men moet zien zal men ook goed zien! Is de leus. Slachtoffers van valpartijen kunnen zich een heldendom verwerven, mits zij de strijd niet opgeven. In tegenstelling met sommige andere sporters willen wielrenners in de Tour de France altijd doorgaan ongeacht de kwetsuur. Bovendien, bloed en bovenal Neerlandsbloed levert geld op! Bloedgeld.
    Johnny Hoogerland met 33 hechtingen en Laurens ten Dam met 25 minder zijn bikkels en organisatoren van rondjes om de kerk haken daar gretig op in door hun totaal aan hechtingen aan het publiek te tonen. Mooi, bloedmooi!
    Hoog tijd dat er een bovenmeester ingrijpt!
Bezig...
X