Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Spoiler Michel Wuyts

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    #31
    Voor mij ook.
    MW deed hier weer een dappere poging om te tonen dat zijn pensioen echt nodig is.
    Ik was al aan het vrezen dat we weer eens een “bergkoning” van lik me vestje gingen krijgen, die op elke serieuze beklimming door de klimmers en semiklimmers vlotjes uit de wielen wordt gereden. Als je op beklimmingen als vandaag en gisteren 18de eindigt, zou het gewoon een aanfluiting zijn als je het bergklassement wint (net als dat destijds hetzelfde was voor de triomfen van Jalabert en Virenque). Dan mag je nog zo je best doen op de molshopen, dat is totààl naast de kwestie.
    Patrick

    Opmerking


      #32
      Voor mij zijn de commentaren van iedereen goed . Chapeau voor daar drie weken aan een stuk een hele namiddag commentaar te geven . De Cauwer , Wuyts , Nys en anderen , ze mogen blijven . Wie kritiek heeft moet zich kanditatuur stellen . Eurosport is zeer saai !!

      Opmerking


        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Wannesto Bericht weergeven
        Voor mij zijn de commentaren van iedereen goed . Chapeau voor daar drie weken aan een stuk een hele namiddag commentaar te geven . De Cauwer , Wuyts , Nys en anderen , ze mogen blijven . Wie kritiek heeft moet zich kanditatuur stellen . Eurosport is zeer saai !!
        Ik heb ook de pensioengerechtigde leeftijd bereikt. Mag niet meer bij de VRT werken 😁

        Opmerking


          #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bericht weergeven
          Ik heb ook de pensioengerechtigde leeftijd bereikt. Mag niet meer bij de VRT werken ��
          Jan, je bent me te snel af. Mijn kandidatuur zou al evenmin ontvankelijk zijn. Maar, in tegenstelling tot anderen, wil ik niet perse jongeren de weg versperren.
          Patrick

          Opmerking


            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bericht weergeven
            Ik heb mij net weer even geërgerd aan M.W. (alhoewel hij na de aankomst zichzelf toch wel min of meer corrigeerde).

            Het ging hem om het feit dat Wout Poels (met alle respect voor Wout) zijn bolletjestrui ging verliezen aan Pogacar. Volgens M.W. was dat niet eerlijk gezien Wout zo zijn best gedaan had op bergen van 2de en 3de categorie (dus veel punten gesprokkeld had) en nu, door het systeem van de puntentelling op de laatste col zijn trui zou verliezen.

            Ik meen mij te herinneren dat er vroeger geklaagd werd over bergkoningen die hun bergtrui veroverd hadden door punten te pakken op colletjes van 4de, 3de en 2de categorie en dat zij niet konden aanzien worden als echte bergkoningen gezien zij op de 'echte' cols, nooit in de top terug te vinden waren. Nu de Tourorganisatie dit aanpakt zou het weer niet goed zijn.

            Nu, op het einde gaf M.W. wel toe dat Pogacar de betere klimmer was en dat, indien hij er zich echt had op toegelegd, hij eerder al de bolletjestrui in zijn bezit zou gehad hebben en dus een verdiende winnaar is.

            Voor mij, met nogmaals alle respect voor Wout Poels, een terechte winnaar van de bolletjestrui.
            Nu begint Adrie van der Poel in HNB ook, dat hij die dubbele punten op de slotbeklimming niet “eerlijk” vindt, omdat daardoor renners als Poels en Woods, die toch onderweg voor spektakel zorgden, geen kan hebben om bergkoning te worden.

            Mijn bemerkingen hierbij:

            1. Het was net de bedoeling van de herziening van de puntentelling dat renners als Poels en co, die geen echte klimmers zijn, het bergklassement niet zouden winnen.

            2. Poels had wel kunnen winnen, hadden de tenoren er in de twee laatste bergritten geen spektakelstuk van gemaakt, was de buit binnen geweest.

            3. ik vind eerder dat er nog altijd te veel punten te verdienen zijn op bergjes van tweede en derde categorie, en verder ook dat de quotering van een berg niet enkel zou morgen afhangen van zijn intrinsieke moeilijkheidsgraad, maar ook van zijn plaats in het parkoers. Concreet, een beklimming in het beginnen van de rit, met hopen vlak nadien zou nooit HC of 1ste categorie kunnen zijn.
            Patrick

            Opmerking


              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven
              Nu begint Adrie van der Poel in HNB ook, dat hij die dubbele punten op de slotbeklimming niet “eerlijk” vindt, omdat daardoor renners als Poels en Woods, die toch onderweg voor spektakel zorgden, geen kan hebben om bergkoning te worden.

              Mijn bemerkingen hierbij:

              1. Het was net de bedoeling van de herziening van de puntentelling dat renners als Poels en co, die geen echte klimmers zijn, het bergklassement niet zouden winnen.

              2. Poels had wel kunnen winnen, hadden de tenoren er in de twee laatste bergritten geen spektakelstuk van gemaakt, was de buit binnen geweest.

              3. ik vind eerder dat er nog altijd te veel punten te verdienen zijn op bergjes van tweede en derde categorie, en verder ook dat de quotering van een berg niet enkel zou morgen afhangen van zijn intrinsieke moeilijkheidsgraad, maar ook van zijn plaats in het parkoers. Concreet, een beklimming in het beginnen van de rit, met hopen vlak nadien zou nooit HC of 1ste categorie kunnen zijn.
              Had het ook gelezen. Tja, misschien heeft het te maken dat Poels een Nederlander is. Wie weet hoe wij zouden reageren als bv. De Gendt op die manier de bolletjestrui zou kwijt geraken.
              Alhoewel, ik denk toch dat ik Pogacar een rechtvaardiger bergkoning zou vinden.

              Opmerking


                #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Jan De Smet Bericht weergeven
                Had het ook gelezen. Tja, misschien heeft het te maken dat Poels een Nederlander is. Wie weet hoe wij zouden reageren als bv. De Gendt op die manier de bolletjestrui zou kwijt geraken.
                Alhoewel, ik denk toch dat ik Pogacar een rechtvaardiger bergkoning zou vinden.
                Ik zou applaudisseren. Zomin De Gendt als Van Aert horen voor mij op een erelijst met namen als Trueba, Vietto, Maes, Bartali, Coppi, Bobet, Géminiani, Lorono, Bahamontes, Gaul, Massignan, Jimenez, Merckx, Van Impe, Hinault.

                Uiteraard kan, jammer genoeg, hetzelfde gezegd worden van de meerderheid der winnaars sinds 1990. Maar dat is voor mij geen excuus, en juist daarom werd de puntentelling aangepast.
                Patrick

                Opmerking


                  #38
                  Hallo

                  Vandaag bleek ook de eerste zege van Freddy Maertens in Parijs (voormiddagtijdrit 1976) vergeten te zijn bij Wuyts en De Cauwer...De tweede in 1981 konden ze zich wel nog herinneren blijkbaar.

                  Opmerking


                    #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door Flupke Bericht weergeven
                    Hopelijk gaat Michel nu naar VTM want ik hoor Wuyts toch nog liever dan de commentatoren daar.

                    Kristof
                    Het is zover, hij is in dienst van VTM.

                    Kristof

                    Opmerking

                    Bezig...
                    X