Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

1960 Faema 4

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    1960 Faema 4

    Dit is een gok. Ik heb twee foto's (scans) in mijn verzameling (de meeste collega-verzamelaars weten wel waar de originelen zitten ) die ik gesitueerd heb in 1960.

    Suarez
    Timoner
    Toegevoegde bestanden

    #2
    Volgens mij dateren die uit 1962 (de originelen zitten jammer genoeg in Spanje). Zie ook de foto van Herrero Berrendero in bijlage.
    Toegevoegde bestanden
    Laatst bewerkt door patfey; 12.07.2008, 19:37.
    Patrick

    Opmerking


      #3
      1962 komt nog

      Waarom heb ik deze twee er niet bij :

      Suarez :

      1960 : Faema
      1961 : Faema/EMI (dit zou ook kunnen. Ik heb hem daar dus ook nog eens)
      1962 : Ghigi en Funcor-Munguia
      1963 : Faema(Sp)/Faema-Flandria (hier heb ik een andere foto die wel in de reeks van 1963 past)

      Timoner :

      1958 : Faema (kan ook)
      1959 : Faema (kan ook)
      1960 : Faema
      1961-1968 : Ignis

      Opmerking


        #4
        Vermits ik ook maar repros heb, is het verre van evident uitsluitsel te geven. 1962 is echter zeker fout (ook al heeft mijn leverancier dat achteraan op de kaart geschreven), dat had ik zo voor Suarez kunnen weten.
        Na vergelijking met andere foto's, zou ik Timoner in 1958 plaatsen. Voor Suarez gok ik eerder op 1961, te meer daar ik voor dat jaar geen duidelijk zicht heb op de Spaanse reeks, die er, voor zover ze bestond, nogal heterogeen uitzag.
        Ik voeg een voorbeeld 1958 bij (Lorono) en een ander uit 1957, waarvan Timoner misschien gecopieerd is, ofwel door degene die de repro gemaakheeft, ofwel (en dat denk ik) bij het uitbrengen van de reeks 1958.
        Toegevoegde bestanden
        Patrick

        Opmerking


          #5
          De foto die je in bijlage toont Patrick van JOSE HERRERO BERRENDERO heb ik in originele versie en op de keerzijde lees ik o.a. : Publ Klein -Barcelona
          Déposito Légal, B 21957 - 1962 waarbij 1962 ongetwijfeld op het jaartal duidt.

          Opmerking


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door hans Bericht weergeven
            De foto die je in bijlage toont Patrick van JOSE HERRERO BERRENDERO heb ik in originele versie en op de keerzijde lees ik o.a. : Publ Klein -Barcelona
            Déposito Légal, B 21957 - 1962 waarbij 1962 ongetwijfeld op het jaartal duidt.
            Klopt Hans, ik heb die ook. Daarom dacht ik dat die van Timoner ook uit 1962 was, wegens een zelfde uitzicht, quod non dus.
            Patrick

            Opmerking


              #7
              Faema-renner 1962

              Een poosje geleden kwam ik deze foto van de Spaanse Faema renner Ramon Seco uit 1962 tegen. Op de wielersite.net kon ik niets over hem vinden maar op Wielrennen.hour.be vond ik hem wel terug. Misschien kan de foto jullie helpen in het "determineren" van de publiciteitsfoto's.
              Toegevoegde bestanden

              Opmerking


                #8
                Ramon SECO :

                1961 : Sicoris Club(O) en Faema(O) in de Volta
                1962 : Faema(O) in de Vuelta a Andalucia voor de rest als Onafhankelijke
                1963 : Onafhankelijke
                1964 : --
                1965 : Onafhankelijke

                De foto kan dus van 1961 of 1962 zijn.

                Opmerking


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bericht weergeven
                  Een poosje geleden kwam ik deze foto van de Spaanse Faema renner Ramon Seco uit 1962 tegen. Op de wielersite.net kon ik niets over hem vinden maar op Wielrennen.hour.be vond ik hem wel terug. Misschien kan de foto jullie helpen in het "determineren" van de publiciteitsfoto's.
                  Is het een (pers)foto of een (post)kaart?
                  Patrick

                  Opmerking


                    #10
                    Ramon Seco Faema 1962

                    Geen van beiden, ze komt van een Spaanse blog over wielrennen in Logrono.

                    Opmerking


                      #11
                      Zou dit een ons nog onbekende aparte reeks uit 1961 of 62 kunnen zijn, want ik vind in mijn verzameling deze repro met op de rug handgeschreven "Quesada 1961".
                      Toegevoegde bestanden
                      Patrick

                      Opmerking


                        #12
                        Van FAEMA 1960 heb ik 20 foto's volgens bijlage

                        Harrie
                        Toegevoegde bestanden

                        Opmerking


                          #13
                          galdeano

                          waar hoort deze foto dan bij? Is dit ook 1960?
                          Toegevoegde bestanden

                          Opmerking


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door dirk van hove Bericht weergeven
                            waar hoort deze foto dan bij? Is dit ook 1960?
                            Volgens mij nergens😃

                            Naar mijn weten dateert de oorspronkelijke cliché uit 1956, maar die is in verschillende Spaanse reeksen herbruikt. Dit is echter de eerste keer dat ik een ingekleurde versie zie. Hij hoort in geen geval bij de klassieke 1960?reeks, die zijn allemaal actie, maar kan in eender welk jaar tussen 1956 en 1961 uitgegeven zijn, en even goed geen officiële Faema zijn.
                            Patrick

                            Opmerking


                              #15
                              bedankt voor deze uitleg

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X