WielerArchieven  

Ga terug   WielerArchieven > Verzamelaars > Renners en Ploegen

Reageren

Discussietools
Oud 6 november 2010, 09:18   #1
de polle
Elite

de polle's schermafbeelding

Leeftijd: 58
Standaard West-Vlaams renner van de eeuw.

Ik las op teletekst dat Freddy Maertens door de lezers van de krant van West-Vlaanderen en een vakjury tot West-Vlaams wielrenner van de eeuw werd verkozen voor Briek Schotte en Johan Museeuw.Door wat surfwerk kwam ik te weten welke 30 renners de vakjury weerhield als kandidaten voor deze toch wel grote eer in een regio waar in het verleden de kampioenen als kool uit de westvlaamse aarde tevoorschijn kwamen.Mijn andere idool Jempi Monseré werd blijkbaar vierde.Weet iemand de rest van de uitslag en eventueel welke wielerkenners deel uitmaakten van de vakjury?Het doet mij als onvoorwaardelijke fan van Freddy alleszins enorm deugd dat hem na zijn briljante loopbaan met helaas ook de nodige hindernissen deze onderscheiding en vooral erkenning te beurt valt.
de polle is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2010, 09:24   #2
Sean Kellyfan
Elite

Standaard

Polle

Bernard Callens,Patrick Lefevre,Patrick Corneille zaten alvast in de jury
ook op de site van Roland Desmet staat daar wat van vermeld met verdere uitslag (blogggen)
Sean Kellyfan is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2010, 12:06   #3
patfey
Kampioen

patfey's schermafbeelding

Leeftijd: 66
Standaard

En Marcel Kint is niet eens top vier waard? De geheugens waren blijkbaar weer kort...

Alle respect voor Freddy Maertens en Briek Schotte (al zou ik twijfelen tussen Freddy en Marcel voor de eerste plaats, met lichte voorkeur voor laatstgenoemde), maar Musseeuw boven Kint stellen moet je durven
patfey is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2010, 16:28   #4
de polle
Elite

de polle's schermafbeelding

Leeftijd: 58
Standaard

Zoals we zelf al meermaals ervoeren in menige opmaak van lijstjes is uiteraard ook weer dit klassement voor discussie vatbaar.Er zijn en waren in West-Vlaanderen dan ook heelwat schitterende wielerparels die voor een hoge kwotering in aanmerking komen.Al hoor je mij absoluut niet klagen over de uitkomst. Ik denk dat er enkel in Vlaams-brabant(wie o wie?) en in Limburg(Eric Vanderaerden) weinig stof tot discussie mogelijk is over wie hun beste wielrennende provinciegenoot is of was.
de polle is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2010, 22:47   #5
patfey
Kampioen

patfey's schermafbeelding

Leeftijd: 66
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de polle Bekijk bericht
Zoals we zelf al meermaals ervoeren in menige opmaak van lijstjes is uiteraard ook weer dit klassement voor discussie vatbaar.Er zijn en waren in West-Vlaanderen dan ook heelwat schitterende wielerparels die voor een hoge kwotering in aanmerking komen.Al hoor je mij absoluut niet klagen over de uitkomst. Ik denk dat er enkel in Vlaams-brabant(wie o wie?) en in Limburg(Eric Vanderaerden) weinig stof tot discussie mogelijk is over wie hun beste wielrennende provinciegenoot is of was.
Een klassement is altijd voor discussie vatbaar (misschien zelfs in Vlaams Brabant), maar het moet wel redelijk blijven. En daar ging het voor mij over : je kan zowel Schotte, als Kint als Maertens als beste beschouwen, daar zou ik geen woorden over vuil maken, maar die drie zijn dan ook de topdrie, daarover zou geen discussie mogen bestaan. En in tegenstelling tot wat je denkt is eerder West-Vlaanderen de "uitzondering" waar niemand er echt boven uit steekt (Monsere had dat moeten zijn), en waar we ook nog Sylveer Maes hebben.

Zie maar voor de andere provincies :
  • Vlaams-Brabant : Merckx, maar toch een heel grote concurrent in Jef Scherens, de koning van de sprint toen dat nog het koninginnenummer was,
  • Antwerpen : Van Looy voor Van Steenbergen
  • Limburg : Vanderaerden
  • Oost-Vlaanderen : De Vlaeminck, voor De Bruyne en Van Impe
patfey is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten