Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

WielerArchieven forum loopt nu via een veilige verbinding

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    WielerArchieven forum loopt nu via een veilige verbinding

    Zonet werd het WielerArchieven voorzien van een volledig veilige verbinding via HTTPS in plaats van het standaard HTTP protocol, dat was iets wat eigenlijk reeds lang moest uitgevoerd worden, maar had wat problemen met certificaat en instellen ervan.

    Wie meer wil lezen over de voordelen van HTTPS tov HTTP kan even dit artikel nalezen

    Dit betekent kortweg dat je nu in een browser in de adres balk bovenaan een groene melding zou moeten zien, voorbeeld hoe dit eruit ziet in Google Chrome en Firefox






    Als het onverwacht gebeurd dat je een aantal afbeeldingen ziet (don't steal) ipv van het forum dan maak je best je browser cache leeg.

    Indien jullie nog ergens een pagina zien welke geen HTTPS verbinding toont, dus geen groene melding in de adres balk dan mag je deze hier altijd melden. Dat kan uiteraard ook voor andere problemen die je zou ondervinden na de aanpassing van vandaag.
    Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

    #2
    Tja en na een jaar moet je je certificaat hernieuwen en laat het net daar fout lopen. Dat was vandaag wel héél duidelijk. Je kon via een omweg nog wel op het forum komen, maar niet iedereen weet hoe dat moet en het is al zeker niet gebruiksvriendelijk. Ook het tijdelijk uitschakelen van gebruik van een veilige verbinding voor de standaard http verbinding door mezelf liep af op een sisser.

    Dit alles kwam dus deels, nou ja grotendeels , door mijn schuld en ook door een vreemde kronkel bij de instantie die me het certificaat had bezorgd.

    Normaal moet een certificaat voor veilige https verbindingen dus jaarlijks vernieuwd worden en moet dit handmatig gebeuren net voor de vorige verloopt. Voor een admin met drukke bezigheden, en vooral mindere kennis over die dingen, niet vanzelfsprekend

    Nu heb ik Alfahosting op mijn vraag een certificaat via de gratis en zeer goeie dienst Lets Encypt laten installeren, wat zichzelf jaarlijks automatisch vernieuwd.

    Dus bij deze dank aan de hosting provider Alfahosting die dit wel zéér snel opgelost heeft
    Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

    Opmerking


      #3
      Bedankt Stefaan, niet dat ik er echt iets van begrijp.



      Jan

      Opmerking


        #4
        bedankt voor de goede zorgen.

        Opmerking

        Bezig...
        X