Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Mondialisering : De Realiteit ?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bericht weergeven
    Die Impey won al een hele grote koers hoor
    Patrick

    Opmerking


      Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven
      Die Impey won al een hele grote koers hoor
      Welke?

      Opmerking


        Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bericht weergeven
        Welke?
        De Tour Down Under, de belangrijkste koers van een heel continent!
        En dan nog eens derde in de Cadel Evans Race, de belangrijkste eendagskoers van dat zelfde continent.
        Toch absolute topkoersen, neen ?
        Patrick

        Opmerking


          Niet alle middelen zijn goed om wat jullie "mondialisering" noemen af te kraken .
          Iedereen weet best dat deze stand een momentopname is en dat er binnen 2 weken al geen sprake meer is van de renners die in de Australische zomer punten hebben gepakt.

          Opmerking


            Oorspronkelijk geplaatst door vanwinjp Bericht weergeven
            Niet alle middelen zijn goed om wat jullie "mondialisering" noemen af te kraken .
            Iedereen weet best dat deze stand een momentopname is en dat er binnen 2 weken al geen sprake meer is van de renners die in de Australische zomer punten hebben gepakt.
            Mijn punt is dat de winnaar van Milaan-San Remo ueberhaupt achter Impey staat , een momentopname is het ook niet , op het einde van het jaar gaat Impey in deze stand ook veel hoger staan dankzij winst in de TDU , en die koers is de toegekende punten niet waard.

            Opmerking


              Oorspronkelijk geplaatst door vanwinjp Bericht weergeven
              Niet alle middelen zijn goed om wat jullie "mondialisering" noemen af te kraken .
              Iedereen weet best dat deze stand een momentopname is en dat er binnen 2 weken al geen sprake meer is van de renners die in de Australische zomer punten hebben gepakt.
              Johan
              Het was vooral een grapje, vroeger zou ook wie ook de eerste wedstrijd van de Super Prestige won aan kop gestaan hebben.
              Maar ik zal wel altijd blijven reageren tegen de veel te hoge punten voor eender welke rittenkoers. Daarin treed ik Steponas ten volle bij.
              Patrick

              Opmerking


                Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven
                Johan
                Het was vooral een grapje, vroeger zou ook wie ook de eerste wedstrijd van de Super Prestige won aan kop gestaan hebben.
                Maar ik zal wel altijd blijven reageren tegen de veel te hoge punten voor eender welke rittenkoers. Daarin treed ik Steponas ten volle bij.
                Te hoge punten voor sommige rittenkoersen en sommige eendagskoersen.
                Paris-Nice en Tirreno Adriatico schat ik hoger in dan E3 prijs etc.
                Punten die voor etappewinst worden uitgekeerd mag je niet op het conto van die rittenkoers schrijven. Dat is weer een aparte categorie.
                Een voorbeeld van een dergelijke renner is Marcel Kittel, Andre Greipel en in mindere mate Mark Cavendish. Deze renners halen relatief (teveel) punten met etappezeges en weinig in de gevestigde eendagskoersen en eindklassementen van rittenkoersen.
                Puiblicitair is een etappezege zeer belangrijk. Laat dat voldoende beloning zijn.

                Opmerking


                  Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bericht weergeven
                  Te hoge punten voor sommige rittenkoersen en sommige eendagskoersen.
                  Paris-Nice en Tirreno Adriatico schat ik hoger in dan E3 prijs etc.
                  Punten die voor etappewinst worden uitgekeerd mag je niet op het conto van die rittenkoers schrijven. Dat is weer een aparte categorie.
                  Een voorbeeld van een dergelijke renner is Marcel Kittel, Andre Greipel en in mindere mate Mark Cavendish. Deze renners halen relatief (teveel) punten met etappezeges en weinig in de gevestigde eendagskoersen en eindklassementen van rittenkoersen.
                  Puiblicitair is een etappezege zeer belangrijk. Laat dat voldoende beloning zijn.
                  Akkoord , maar Milaan - San Remo winnen is wel andere koek , ik wil niks afdoen aan de zege van Impey in de TDU maar een rit pakken en je ploeg alles laten controleren tot de finisj is , volgens mij , veel minder waard dan M-SR winnen.

                  Opmerking


                    Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bericht weergeven
                    Akkoord , maar Milaan - San Remo winnen is wel andere koek , ik wil niks afdoen aan de zege van Impey in de TDU maar een rit pakken en je ploeg alles laten controleren tot de finisj is , volgens mij , veel minder waard dan M-SR winnen.
                    Klopt maar niet elke ploeg is in staat alles te controleren.
                    En valt er in zware wedstrijden als PN,Catalunya, Baskenland etc. wel veel te controleren. In bergetappes en tijdritten moet de coureur het toch veelal zelf opknappen. Het is echt wel meer dan een ritje pakken.
                    Het valt me zowiezo op dat eendagskoersen in Belgie (en Nederland) hoger gewaardeerd worden terwijl dat in Frankrijk en Spanje toch wat evenwichtiger is.

                    Eendagskoersen als E3 Prijs, Dwars door Vlaanderen, London Surrey Classicm, Hamburg, Plouay worden gelijk gewaardeerd als de traditionele koersen. Bij mij zouden ze toch wel een aantal categorieën lager gewaardeerd worden. Zelfde geld voor Down Under, California en Turkije. Misschien aardige koersen maar toch niet te vergelijken met Dauphiné, Romandie etc.

                    Opmerking


                      Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Stevens Bericht weergeven
                      Klopt maar niet elke ploeg is in staat alles te controleren.
                      En valt er in zware wedstrijden als PN,Catalunya, Baskenland etc. wel veel te controleren. In bergetappes en tijdritten moet de coureur het toch veelal zelf opknappen. Het is echt wel meer dan een ritje pakken.
                      Het valt me zowiezo op dat eendagskoersen in Belgie (en Nederland) hoger gewaardeerd worden terwijl dat in Frankrijk en Spanje toch wat evenwichtiger is.

                      Eendagskoersen als E3 Prijs, Dwars door Vlaanderen, London Surrey Classicm, Hamburg, Plouay worden gelijk gewaardeerd als de traditionele koersen. Bij mij zouden ze toch wel een aantal categorieën lager gewaardeerd worden. Zelfde geld voor Down Under, California en Turkije. Misschien aardige koersen maar toch niet te vergelijken met Dauphiné, Romandie etc.
                      Akkoord maar ik bedoelde de TDU , en die koers valt niet te vergelijken met P-N, Baskenland en Catalunya , en wat die eendagskoersen betreft , er bestaan wel grote verschillen tussen die koersen bv de E3 is niet te vergelijken met de London Surrey Classic want laatstgenoemde koers is minder dan niks waard vergeleken bij E3 , DDV en GP Plouay.
                      Verder ga ik wel akkoord met wat je schrijft.

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X