Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Langdorp

Samenvouwen
Dit is een vastgepinde discussie.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Langdorp

    Waar

    Zaal achter café/duivenlokaal Den Arend, Mouthoornsteenweg 31 te Langdorp

    Wanneer

    27 Oktober 2007 om 14:00 stipt

    Contact

    Jos Van Gelder, via GSM op 0477 639 602 of via email

    Routebeschrijving



    Palmares

    Alleen de laatste vijf edities werden georganiseerd voor duo's, daarvoor werd gespeeld met ploegen van vier. Tot en met 2000 ging deze quiz door in Zichem.

    1988 : Philippe Maertens-Rik Martens-René Vermeiren-Charles Aerts
    1989 : Freddy Demeersman-Ludo Wollants-Jean Decock-Eddy Comand
    1990 : Philippe Maertens-Rik Martens-René Vermeiren-Charles Aerts
    1991 : Guy Crasset-Denis Coulon-Claude Degaucquier-Van Tendeloo
    1992 : Guy Crasset-Denis Coulon-Claude Degaucquier-Wilfried Journee
    1993 : Guy Crasset-Denis Coulon-Claude Degaucquier-Wilfried Journee
    1994 : Guy Crasset-Denis Coulon-Claude Degaucquier
    1995 : Guy Crasset-Denis Coulon
    1996 : Guy Crasset-Denis Coulon
    1997 : Jaak Decoster-Tino Boddin-Paul Truyen-Fer Schroeders
    1998 : Didier Colpaert-Maurice De Vreese
    1999 : Didier Colpaert-Maurice Vanderhaeghen
    2000 : Didier Colpaert-Maurice De Vreese
    2001 : Didier Colpaert-Maurice De Vreese
    2002 : Didier Colpaert-Franky De Nijs (15 ploegen)
    2003 : Didier Colpaert-Georges Reniers (16 ploegen)
    2004 : Didier Colpaert-Georges Reniers (13 ploegen)
    2005 : Alex De Cupere-Philippe Maertens (13 ploegen)
    2006 : Didier Colpaert-Georges Reniers (13 ploegen)
    2007 : Didier Colpaert-Georges Reniers (9 ploegen)

    Speciaal

    De kwis in Langdorp/Aarschot is zowat de oudste wielerkwis van de lage landen, en fungeert ondermeer voor die reden als de start van het Super Prestige Quiz Circuit seizoen.
    Flupke
    Super Moderator
    Laatst bewerkt door Flupke; 30.10.2007, 22:31.
    Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

    #2


    Opmerking


      #3
      Palmares Wielerkwis Zichem .
      Ik vind het niet fair dat in dit palmares de ploegen meestal maar uit drie man bestaan en dat de vierde man toen ook kwiste, niet alleen zorgde voor de bestelling van drankjes, maar zelfs zorgde voor vertaling en voor de overwinning, zoals bv. door te weten dat Paul Egli de eerste Zwitser was die de gele trui droeg.
      Die vierde man, zoals bij de musketiers, was zeer belangrijk , vooral omdat hij de naam Wilfried Journee droeg in de ploeg Coups de Pédales - .

      WJ.

      Opmerking


        #4
        Hallo Wilfried,

        Mijn verontschuldigingen maar ik wist helemaal niet dat jij
        de vierde man was bij de 'kannibalen'-ploeg van de vroege
        jaren negentig daar in Zichem.

        Meteen de nodige aanpassingen doorgevoerd onder het
        motto ... ere wie ere toekomt.

        In ieder geval bedankt om me dat even te melden. En ook
        een dankwoordje aan Jozef om nog wat ontbrekende
        gegevens door te geven.


        TLM
        Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

        Opmerking


          #5
          Hallo,

          Ik zou graag deelnemen aan de kwis in Langdorp 21/10/06 , kan ik mij vooraf inschrijven.

          Bij wie, waar en wanneer?


          Groeten,

          Filip Peeters

          Opmerking


            #6
            Originally posted by Siriki@1 Sep 2006, 18:53
            Hallo,

            Ik zou graag deelnemen aan de kwis in Langdorp 21/10/06 , kan ik mij vooraf inschrijven.

            Bij wie, waar en wanneer?


            Groeten,

            Filip Peeters
            Dag Filip,

            Stuur langs dit forum maar een mailtje naar Andreas. Dit is namelijk Jos, de motor achter de quiz van Langdorp.

            Jaak

            Opmerking


              #7
              Dank u Jaak,


              Filip.

              Opmerking


                #8
                Flauwe plezante "guest" is hier precies ook in actie.

                Opmerking


                  #9
                  Nu niet meer Andreas :lol: ... zijn bericht werd vakkundig gewist
                  Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

                  Opmerking


                    #10
                    Er is nog ruimte voor 5 ploegen in de wielerquiz van 21 oktober a.s. Als er sommigen zijn die zich geroepen voelen, zij zijn altijd welkom. Wel verwittigen op voorhand.

                    Opmerking


                      #11
                      Ik heb alle reacties gegeven op de kalender 2006-2007 hier dus naar hier verplaatst omdat die allen te maken hebben met de quiz van Langdorp en eigenlijk niets met de kalender.

                      Gelieve in de toekomst dus jullie vragen en opmerkingen te storten in het draadje van de desbetreffende quiz en niet het draadje van de kalender.

                      Bedankt voor jullie begrip

                      Kristof

                      Opmerking


                        #12
                        En deze jongen heeft de kalenderonderwerpen meteen maar
                        gesloten om ze lekker clean te houden.

                        Prima eerste moderatie Flupke


                        TLM
                        Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

                        Opmerking


                          #13
                          Hopelijk komt dit op de juiste plaats.
                          Door hospitalisatie kan een deelnemer niet aanwezig zijn op de wielerquiz van 21 oktober. Daarmee zit Marc Bogaert, een zeer sterk kandidaat, weer zonder ploegmaat. Voelt er iemand zich geroepen om hem versterking te bieden om de topploegen ongetwijfeld het vuur aan de schenen te leggen?

                          Opmerking


                            #14
                            Aangenaam verrast dat een paar ploegen die veel van het forum gebruik maken aanwezig waren op de wielerquiz te Langdorp. Nog meer verrast dat alle ploegen (op uitzondering van ééntje) ruimschoots meer dan de helft van het aantal punten behaalden. En dat de leden aanwezig op het forum ruim scoorden verbaast me al helemaal niet. Zelfs op de laatste vraag om de acht Belgen en de 4 Nederlanders te noemen die elk minimum één rit wonnen in zowel de Tour, Giro en Vuelta werd procentueel hoog gescoord. Er was hier immers een beperking opgelegd want de renners die één van de drie grote ronden wonnen werden niet meegerekend zodat Merckx, Maertens,en Pollentier als antwoord uit de boot vielen. Een klip die moeilijker te nemen viel was de tweede gebruikte naam voor de Grote Prijs Fourmies. Die tweede naam had te maken met de organiserende krant. Maar vragen wie de enige renner was die bij zijn eerste deelname de drie grote ronden won of de ploeg waar Axel Merckx in 1993 stagiair was vooraleer hij een jaar later overstapte naar Telekom werden vrij vlot genomen net als de naam van de twee Amerikanen die de rit in lijn wonnen in de Tour met aankomst op l'Alpe d'Huez of de naam van de fanclub van Tom Boonen in eigen Balen. Natuurlijk moesten er ook moeilijkere vragen zijn om het verschil in de top van de rangschikking te maken zoals wie de bijnaam kreeg in het peloton van "Monsieur Propre" of de naam van de Belg die dit jaar deel uitmaakte van de monsterontsnapping van acht in Milaan-San Remo maar tegen dat de finale losbarstte werden ingelopen.
                            Einstand op 160 punten
                            1. Didier Colpaert-Georges Reniers 142p
                            2. Philippe Maertens-Alex De Cupere 137p
                            3. Vanderhaeghen Maurits-Martin Stepman132p
                            4. Marc Bogaert- Guy Crasset 129p
                            5. Pol Truyen-Fer Schroeders 124p
                            6. Alex Bracke-Eric Begijn 117p
                            7. Filip Peeters-Marc Hoymans 114p
                            8. Kristof Dewulf-Steven Ostyn 113p
                            9. Johan Van De Peer-Eric Coenen 113p
                            10.Stefan Degryse-Eric Vandekeere 107p
                            11.Steven Moyens-Stijn De Boeck 103p
                            12.Maarten-Vanderdonck-Vaneyndt 90p
                            13.Kurt Alaerts-Tom Harding 71p
                            Spijtig dat een paar ploegen ontbraken maar ziekte of een andere reden hield hen van een zoveelste deelname af. Wij wensen hen de nodige sterkte en hopen hen volgend jaar terug te zien.
                            Een ploeg die hier 1Ode op de 13 eindigt heeft ogenschijnlijk een mindere uitslag maar als men bekijkt dat die ploeg nog meer dan 70% van de te verdienen punten behaalde werpt dit een ander licht op de zaak. De top van de Vlaamse wielerkwissers is hier ontegensprekelijk aanwezig en als het aantal ploegen moest oplopen tot bijvoorbeeld 50 dan eindigen zij nog altijd in de top 15. Vele ploegen hebben immers hun tanden al stuk gebeten om een ploeg uit dat selecte groepje achter zich te houden.

                            Opmerking


                              #15

                              Bedankt voor de lovende woorden, Jos.
                              Ik ben Marc Hoymans (met maar één O) en nam voor het eerst deel aan een wielerkwis. Ik weet dat ik (nog ?) niet het niveau haal van pakweg Didier Colpaert, Philippe Maertens, Fer of zelfs mijn maat Filip Peeters maar ik was dus helemaal niet voorbereid en moest het bijgevolg stellen met mijn parate kennis. Sorry dat we er na de kwis zo snel vanonder muisden maar we moesten in Duisburg dezelfde avond nog deelnemen aan een andere (algemene) kwis.
                              Ben blij dat ik er bij was en denk dat ik in de toekomst nog zal meedoen, als ik nog mag van Filip natuurlijk

                              Nogmaals bedankt en hopelijk tot ziens.
                              Groetjes,
                              Marc HOYMANS

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X