Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Gezocht : ansichtkaarten Willem II en informatie erover.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Gezocht Gezocht : ansichtkaarten Willem II en informatie erover.

    WILLEM II – glimmende zwartwit ansichtkaartenen, plusminus 9,0 x 14,0 cm.

    De kaarten hieronder in het overzicht heb ik. 1966 en 1967 zijn denk ik compleet, 1968, 1969 en 1970 denk ik niet. In die jaren de voorkanten van de kaarten (de foto’s) in veel gevallen hetzelfde.


    – 1966, “766” rechtsonder op achterkant, foto bovenlichaam renner:
    ploeg, breure, drewell, franssen, , hitchen, koopmans, nico lute, snepvangers, stolker, swaneveld, van amsterdam.

    – 1967, “367” rechtsonder op achterkant, foto buste of zittend of leunend op fiets:
    ploeg, breure, de roo, derboven, dewolf, drewell, fransen, grosselimhaus, hitchen, leyten, nico lute, ottenbros, post, schroder, stevens, tummers, van looy, van seggelen.

    – 1968, “1267” rechtsonder op achterkant. 1968 linksboven, foto buste:
    breure, derboven, de roo, de wolf, grossimlinghaus, maes, ottenbros, steevens, timmermans, tummers, van der flaas, van loo, van looy, wagtmans.

    – 1969, 1969 linksboven in tekst, foto buste:
    ploeg, breure, de wolf, dolman (NK-trui), haast, hoogzaad, jacobs, maes, ottenbros, pijnen, poortvliet, post, seeuws, serpenti, timmermans, tummers, van der flaas, van der lans, van der vleuten, van der winden, jan van katwijk, van loo, van looy, van nueten, van seggelen, wagtmans, zilverberg.

    – 1970, “170” rechtsonder op achterkant. 1970 linksboven, foto buste:
    dolman, hoogerheide (smaller geknipt), hoogzaad, nuelant, ottenbros (WK-trui), pepels, pijnen, poortvliet, sels (smaller geknipt), serpenti, timmermans, van der vleuten, van der flaas, jan van katwijk, van midden, van nueten, wagtmans.

    -1970, “470” rechtsonder op achterkant (vermoedelijk privé-uitgave)
    van midden.


    Wie weet welke kaarten er nog meer bestaan? Wie heeft er dubbelen? Ik heb een aantal dubbelen om te ruilen.
    Laatst bewerkt door Stefaan; 30.04.2022, 17:41.

    #2
    Hieronder de kaarten waarvan ik weet dat het om dezelfde voorkant/foto gaat:

    Timmermans, Van der Flaas, Wagtmans hebben in 1968, 1969 en 1970 zelfde foto

    Breure, Ottenbros, Tummers, De Wolf, Maes, Van Loo, Van Looy hebben in 1968 en 1969 zelfde foto.

    Hoogzaad, Poortvliet, Serpenti, Van der Vleuten, Van Katwijk, Van Nueten hebben in 1969 en 1970 zelfde foto.

    Opmerking


      #3
      Blijft de renner in de ploeg, dan blijft de buste foto gelijk voor de jaren 1968, 1969 en 1970. Tekst achter op de foto verandert, "Willem II Gazelle professional wielerploeg met jaartal. Bij een kampioenschap, kampioensfoto, 1969 Dolman (NK '68) en 1970 Ottenbros (WK '69). De jaren 1966 en 1967 kloppen, zijn inderdaad compleet.
      Zelf zoek k nog de kaarten van:
      1968 Wouters en Zilverberg (bestaan deze foto's ?)
      1969 Hoogzaad - Nijdam(?) - Pijnen - Van Nueten - Wagtmans en Wouters (?)
      1970 Timmermans -Van Loo - Van Looy en van der Lans(?)
      Mocht iemand één of meerdere foto's hebben, dan graag bereid tot een ruil. Vele foto's voor een ruil aanwezig

      Peter

      Opmerking


        #4
        Heb even mijn manco’s wat betreft de Willem II-ansichten 1968, 69 en 70 op een rijtje gezet. Maar ze zullen waarschijnlijk niet allemaal bestaan:

        1968: fransen, hugens, jacobs, lute, post, van der lans, van der winden, van katwijk, van seggelen, wouters, zilverberg.

        1969: hogerheide, nijdam, wouters.

        1970: post, van der lans, van loo, van looy, wuytack.
        1970, vervangen: hogerheide, sels.

        Te koop of te ruil gevraagd (heb dubbel materiaal, ook van dit type kaarten),
        groet, josvannierop@hetnet.nl
        Laatst bewerkt door jovanni; 30.12.2020, 18:20.

        Opmerking

        Bezig...
        X