Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Trofeo Laigueglia

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Trofeo Laigueglia

    Dag,

    Onze Franse vrienden van de site "Mémoire du Cyclisme" hebben de erelijst geplaatst van de "Trofeo Laigueglia". Ze hebben daarbij het boek van Carlo Fontanelli als bron genomen. Hier en daar heb ik een twijfelgeval. Miscchien dat jullie dit kunnen ophelderen. Alvast bedankt. Hier volgt het lijstje:

    1968:
    27ea. Joseph Carletti (was amateur)
    69. Joop Zoetemelk (was amateur)

    1973:
    70ea. Jacques Martin (was amateur)

    1974:
    22. Vittorio Algeri (was amateur)

    1976:
    28ea. Alessandro Bettoni (was amateur)

    1987:
    32. Johan Museeuw (was amateur)

    Een logische verklaring zou zijn dat die wedstrijd toen open was voor amateurs. Maar ik vindt daar geen spoor van. Wellicht dat er dan ook méér amateurs te vinden zouden zijn in de uitslag.

    Jaak

    #2
    Jaak,

    Ik heb dat boek ook en voor 1973 staan daar noch voornamen noch nationaliteiten bij, in 3 Belgische kranten geven ze 69 ea Spruyt, Mintjens en De Schoenmaecker zonder Martin dus. Volgens mij is het dus Raymond Martin die wel vanaf begin 1973 prof was en bovendien staat zijn ploegmaat Joop Zoetemelk ook in de uitslag.

    In 1974 staat in het boek V. Algeri, Pietro was wel prof en zijn ploegmaat Felice Gimondi was 3de.

    Voor 1976 staat in het boek gewoon Bettoni, Osvaldo Bettoni was dat jaar wel prof en zijn ploegmaat Gianbattista Baronchelli was 2de.

    Over '73 en '76 ben ik bijna 100% zeker.

    Opmerking


      #3
      Bedankt Flupke,

      Als het boek ook in 1968 de voornaam niet geeft zou het wel eens kunnen Lino Carletto zijn ipv Joseph Carletti. Wat denk je?
      En geeft het boek echt Zoetemelk en Museeuw?

      Jaak

      Opmerking


        #4
        Inderdaad ook geen voornaam bij Carletti in '68, Lino Carletto is dus best mogelijk en er staat helaas wel degelijk Zoetemelk en Museeuw.

        Opmerking


          #5
          Hier nog iemand enig nieuw inzicht in?

          Opmerking


            #6
            1968
            Ik denk dat het waarschijnlijk Bart Zoet is.

            Opmerking


              #7
              Bart Zoet is goed mogelijk want die reed in die periode ook de Ronde van Sardinie en Sassari-Cagliari.

              Museeuw, misschien Eddy Museeuw ??

              Opmerking


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Jaak Bericht weergeven
                Dag,

                Onze Franse vrienden van de site "Mémoire du Cyclisme" hebben de erelijst geplaatst van de "Trofeo Laigueglia". Ze hebben daarbij het boek van Carlo Fontanelli als bron genomen. Hier en daar heb ik een twijfelgeval. Miscchien dat jullie dit kunnen ophelderen. Alvast bedankt. Hier volgt het lijstje:

                1968:
                27ea. Joseph Carletti (was amateur)
                69. Joop Zoetemelk (was amateur)

                1973:
                70ea. Jacques Martin (was amateur)


                Jaak

                Op basis van de deelnemerslijsten van 1968 en 1973 (de andere heb ik niet):

                1968:

                Carletti = n° 112 Carletto (Salvarani)
                Zoetemelk = n° 99 Zoet (Smiths)

                1973:

                Martin = Martin n° 132 (Mercier)

                Opmerking


                  #9
                  1987
                  Ik maak een hypothese zou kunnen zijn Andrè Meuwissen, want er zijn andere lopers in de rangschikking van de Hitachi-team en de laatste naam is zeer vergelijkbaar met die van Johan Museeuw.
                  Ik kan me voorstellen dat degenen die de ranglijsten hebben getranscribeerd geen Andrè Meuwissen kenden en het ruilden voor de veel bekendere Johan Museeuw, denkend aan een fout in de bron.

                  Opmerking


                    #10
                    Hij reed een paar dagen later de Tour du Haut-Var, wat niet ver uit de buurt is, dus zou kunnen. Maar ja, veel koersen in die buurt in die tijdspanne....

                    Opmerking

                    Bezig...
                    X