Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

1973 Molteni

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    1973 Molteni

    Ploegfoto Groot Training


    Janssens E

    Merckx Groot




    Volgens Coups de Pédales ook :

    Di Lorenzo
    Parecchini

    #2
    toevoegen ook willy in 't ven, lievens, bonacina en ludi van der linden.
    tevens ploegfoto

    harrie

    Opmerking


      #3
      Harrie,




      Ben je hier zeker van? Ik heb 2 lijsten waarop de Molteni-kaarten beschreven staan. Eén van Coups de Pédales (en meestal komt daar achteraf wel reactie op). Daarin staat dat er in 1973 maar 3 kaarten verschenen nl. Di Lorenzo, Janssens en Parecchini. De lay-out is wel dezelfde van 1972. In 1972 varschenen wel deze van In 't Ven, Lievens en Vander Linden. Van Bonacina is er in die lijst geen sprake.

      In de andere lijst die ik heb staat eigenlijk hetzelfde. Ook hier van Bonacina geen sprake. Volgens mij reed die in 1973 voor Zonca.

      Opmerking


        #4
        Dat klopt Jan, die Bonacina heb ik nooit bij Molteni weten rijden.

        Opmerking


          #5
          foutje van mij Jan

          het moet parecchini aldo zijn
          Toegevoegde bestanden

          Opmerking


            #6
            M.Lievens, L.v.d.Linden en W. in 't Ven zijn van 1972 +diverse van E. merckx in WK trui groot en klein + H. v. Springel in BK trui groot en klein.
            In 1973: 2 ploegfoto's E. Janssens, G di Lorenzo en A. Parecchini.
            De foto's werden in die jaren wel in 2 of 3 jaren uitgegeven zoals de meeste foto's van 1971. Koos

            Opmerking


              #7
              Koos,


              Gedeeltelijk akkoord. Maar de foto's van 71 verschillen van die van 72 en 73. In 71 staat het logo van Molteni onderaan in de witte boord. In 72 en 73 staat het op de foto.

              In 74 staat er onderaan Alimentari Molteni.
              In 75 is het weer hetzelfde als in 72 en 73.
              In 76 staat er weer Alimentari Molteni en hebben de renners een grote witte struik achter zich.


              Jan

              Opmerking


                #8
                Daar zit het verschil: die diverse plaatsen van de logo's. Maar voor 1976 moet het toch MOLTENI-CAMPAGNOLO zijn en niet Alimentari hé Jan?

                Opmerking


                  #9
                  Hans,


                  Neen, het is wel Molteni-Campagnolo op de truien maar onderaan, in het witte gedeelte, van de foto staat Alimentari Molteni (niet verwarren met Molteni-Arcore van de truien).

                  Opmerking


                    #10
                    Ik bedoelde inderdaad de truien met Campagnolo.

                    Opmerking


                      #11
                      Jan

                      Extra foto Eddy Merckx van Rodania.

                      Laatst bewerkt door veloro; 24.08.2020, 12:55.
                      Heb je info over publiciteitsmateriaal van de ploegen deel die met je medeverzamelaars, hier op WA of stuur ze naar : wielervelo@hotmail.com

                      Opmerking


                        #12
                        Eddy

                        Het hele forum doorgevlooid, maar ik kom er nergens achter waar ik deze moet dateren. Op basis van de trui, de plaats van het logo en het onderschrift kom ik op 1973... Iemand die dit kan bevestigen of ontkennen?

                        Opmerking


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door donatelli Bericht weergeven
                          Het hele forum doorgevlooid, maar ik kom er nergens achter waar ik deze moet dateren. Op basis van de trui, de plaats van het logo en het onderschrift kom ik op 1973... Iemand die dit kan bevestigen of ontkennen?[/IMG]
                          Eigenlijk 1972 (cliché van 1971 herbruikt), en opnieuw gebruikt in 1973 (de reeks 1973 is grotendeels identiek aan 1972, op de nieuwkomers na.
                          Patrick

                          Opmerking


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door patfey Bericht weergeven
                            Eigenlijk 1972 (cliché van 1971 herbruikt), en opnieuw gebruikt in 1973 (de reeks 1973 is grotendeels identiek aan 1972, op de nieuwkomers na.
                            Okay, dan houd ik hem op 1973, omdat Eddy ten tijde van de publiciteitsfoto's in 1972 de regenboogtrui zou moeten dragen

                            Opmerking


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door donatelli Bericht weergeven
                              Okay, dan houd ik hem op 1973, omdat Eddy ten tijde van de publiciteitsfoto's in 1972 de regenboogtrui zou moeten dragen
                              Die kaart is er ook.
                              Patrick

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X