Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Fotogalerij - Reacties

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Willem,


    Voor Flandria- De Clerck mag je Cornet, Hellebuyck en Rasson inderdaad klasseren bij het jaar 1968. De foto van Crapez is geen verkeerde renner maar inderdaad Crapez zelf. Waarom hij samen met Schoep en Thomas een Flandria-foto heeft is mij ook niet duidelijk Ik meen van Crapez te weten dat hij de stap naar de profs zou zetten voor dat seizoen, maar in laatste instantie ervan afzag en nadat de foto's dus al gemaakt waren. Dat was misschien ook het geval voor Schoep en Thomas of zoals vermoedelijk bij Goldor hadden deze mannen op hun beurt nauwe banden met Flandria door toedoen van één of andere fietshandelaar bijvoorbeeld. Van De Bisschop heb ik 2 verschillende foto's van Goldor-Gerka en die was inderdaad in 1968 nog geen prof. Onafhankelijken bestonden er ook niet meer en als liefhebber kon hij toch geen wedstrijden rijden in Goldor-trui? Dus....vermoedelijk banden met één of andere bierhandelaar van Goldor of caféuitbater want dat bestond wel in die tijd en alzo als publiciteit een foto..
    De ploeg werd geleid door Florent Van vaerenbergh en die paste dat systeem wel eens toe. Ter verduidelijking ga ik je hiervan een voorbeeld uit mijn gemeente aanhalen. In de publiciteitsfoto's van RENO-M.KINT groot formaat bestaat een foto van RUELENS HUGO. Hij was een beloftvolle jongere en won tamelijk veel wedstrijden bij de juniores en liefhebbers maar was nooit onafhankelijke of prof en heeft toch een foto van RENO-M.KINT. Ik heb hem enkele jaren terug eens gevraagd hoe dat kwam. " Wel" zei hij " ik was lid van Stoempersclub Leuven waar ook Florent Van Vaerenbergh in het bestuur zat en die was op zijn beurt ploegleider bij RENO. Hij vroeg mij op een dag of er een publiciteitsfoto mocht gemaakt worden in trui van RENO en natuurlijk heb ik niet geweigerd. Hij deed dat ook nog met enkele andere renners in mijn geval en alzo tref je van mij een RENO-foto aan alhoewel ik nooit voor die ploeg gereden heb "
    Zo zie je hoe een foto al eens tot stand komt!

    HANS

    Opmerking


      #17
      Okee Hans, bedankt.

      Wat een gedoe zeg, publiciteit halen via een renner die niet in je ploeg zit.
      Dus Stefan, ze horen er niet bij, de foto's. Eruit halen dus, lijkt mij.

      Toch moeilijk, die oude foto's.

      Okee, het lijkt mij dat het is opgelost, dus er kan een nieuwe lading geplaatst worden, wielerarchievaris.

      Opmerking


        #18
        'k ben zelf absoluut geen kei in de 'oudere' foto's Ik had wel al hetzelfde gemerkt ivm Flandria zoals Willem hier aangeeft.

        Zou het kunnen dat deze renners als cooperatieven reden voor de Flandria ploeg? Ik weet dat Norbert Dedeckere nooit prof is geweest maar wel als cooperatieve renner reed. Vraag is wanneer werd deze klasse gestart en wanneer werd ze weer opgegeven.

        Ik laat de foto's voorlopig maar staan, behalve degene die moeten verhuizen naar een ander jaar natuurlijk. Amai plezant werkje zeg

        TLM
        Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

        Opmerking


          #19
          succes
          succes
          succes
          ....

          Opmerking


            #20
            TLM,

            In het geval Norbert Dedeckere zou ik zeggen dat hij publicitair zéér interessant was voor Flandria, hij was toch wereldkampioen veldrijden bij de liefhebbers in die periode en werd op materieel vlak dan ook als West-Vlaming steeds gesteund door Flandria. Dat hij corporatief is geweest zou ik zo niet kunnen zeggen,ik denk dat je hiermee eerder zijn broer Kamiel Dedeckere bedoelt die naar mijn mening wel een tijd corporatief is geweest; Men spreekt hier dus wel over de categorie CORPORATIEF en niet COOPERATIEF.van wanneer tot wanneer deze categorie bestaan heeft weet ik niet zojuist, maar dat moet wel te achterhelen zijn via de B.WB. bijvoorbeeld. Feit is dat een aantal ex-profs wel degelijk deel uitmaakten van deze categorie .

            HANS

            Opmerking


              #21
              Aha, nieuwe foto's!!!

              Dus ook weer nieuwe vragen. :lol:

              Bij Beaulieu / Flandria 1972 staat Robert Vermeire, terwijl hij pas in 1979 prof werd, zelfde verhaal als Dedeckere???

              Opmerking


                #22
                Die ongeduldige Nederlanders ook hé :lol:

                'k vermoed dat de story van Vermeire indentiek loopt met die van Dedeckere ja.

                Heb er eentje opgemerkt die niet direct 'thuishoorde', Georges Claes bij Hertekamp. Claes I reed voor Hertekamp in 1970 maar dat was toen nog Hertekamp-Magniflex, Claes II reed pas in 1973 voor Hertekamp, maar ik zie geen verschil in de truitjes.

                TLM
                Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

                Opmerking


                  #23
                  En bij Hertekamp 1972 staat Georges Cleas, die kwam pas in 1973 bij de ploeg.
                  In 1972 zat hij nog bij Beaulieu / Flandria.

                  De andere Georges Claes reed in 1972 voor Goldor.

                  Opmerking


                    #24
                    Ha, we deden het tegelijk!

                    inderdaad, volgens de site van Zingoni zit er geen verschil in de truitjes 1972 & 1973.
                    Dus die hoort gewoon bij 1973.

                    Opmerking


                      #25
                      Willem en TLM,

                      De story Vermeiren bij Flandria is inderdaad identiek aan deze van Dedeckere.
                      De truitjes Hertekamp zijn inderdaad dezelfe in zowel 1972 als 1973n et als het overgrote deel van de publiciteitsfoto's. Ik bedoel hiermee dat de renners die in 1972 voor Hertekamp reden en ook in 1973 in dit laatste seizoen eveneens dezelfde foto's ter beschikking hadden als het seizoen voordien en bij Claes gaat het inderdaad over G. Claes 2 uit 1973.

                      HANS

                      Opmerking


                        #26
                        Flandria-DeClerck 67/68/69

                        Hallo,

                        ik merk op dat bij sommige renners het DeClerck-logo op de linkermouw staat, bij andere op de rechter. Kan dat een aanwijzing zijn of is dat "muggenziften"?

                        groetjes en aan iedereen een gezond en wieler-fantastich 2004!

                        Bart

                        Opmerking


                          #27
                          Bart,

                          Dat is inderdaad een terechte opmerking en absoluut geen muggenzifterij. Ook bij Flandria-De Clerk- Kruger uit 1969 zie je die verschillen op foto's met het opschrift Kruger eens links of rechts op de mouw. Maar waarom? Ik weet het ook niet! Het is dus wel geen kenmerk van een of ander jaartal Flandria.

                          HANS

                          Opmerking


                            #28
                            OK, net een aantal foto's geplaatst van de vroege jaren zestig (met de nodige moeite om uit te pluizen wat in welk jaar hoorde)

                            Nu heb ik nog één twijfelpunt; ik heb Bölke in de Peugeot ploeg van '63 (volgens Harrie was die van '64) maar toen reden o.a. Cerami en de Haan daar niet meer voor). Kan hier iemand een lichtje op werpen, of is het terug een geval van foto's die over meerdere jaren werden gebruikt?

                            TLM
                            Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

                            Opmerking


                              #29
                              Hallo,
                              Die foto van de Duitser Bolke is inderdaad uit 1963 , met dat onderschrift in grote letters.
                              HANS

                              Opmerking


                                #30
                                Maar volgens de ploegenfiches van Jan De Smet was hij in '63 geen lid van Peugeot. De Wielerencyclopedie beweerd dan weer dat hij in oktober van dat jaar prof werd maar vermeldt geen ploeg.

                                Rarara dus

                                TLM
                                Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X