Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Wk En Os Baanwielrennen

Samenvouwen
Dit is een vastgepinde discussie.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Wk En Os Baanwielrennen

    Een tijdje geleden ontving ik van Fer een bestand met een klassementsoverzicht
    voor de Wereldkampioenschappen en Olympische Spelen voor de 1 km. discipline.

    Fer vroeg me of dit kon geplaatst worden. Natuurlijk kan dat, en bij deze gebeurd
    het dan ook

    Ik vermoed dat Fer ook voor andere disciplines een dergelijk overzicht zal maken.
    In ieder geval zijn aanvullingen/opmerkingen op de aangeboden informatie van harte
    welkom.

    En omdat dit me een interessant gegeven lijkt wordt dit onderwerp alvast 'gepind',
    zodat het altijd bovenaan de lijst komt te staan in dit forumonderdeel.

    De informatie wordt aangeboden in enerzijds het Word formaat en als HTML bestand
    voor degenen die geen Word hebben geinstalleerd op hun favoriete computer.

    Zonder verder dralen hierbij de documenten;

    Word document formaat (128 KB)
    HTML formaat (88 KB)


    TLM
    Uitstelgedrag: alleen Robinson Crusoe had alles op Vrijdag gedaan

    #2
    Schitterend werk Fer,

    Opmerking


      #3
      Inderdaad schitterend werk Fer,

      Een verzoekje van mezelf is, of je soms de datum er niet wil bij plaatsen? Als je die kunt vinden uiteraard.

      Alvast bedankt,

      Jaak

      Opmerking


        #4
        Uitstekend initiatief!
        Kleine aanvulling: Montevideo 1968, 11.Gonzalez Echevarria (Peru)

        Opmerking


          #5
          Fer vraagt zich n.a.v. de O.S. in Mexico '68 af of dit de eerste maal was dat de kilometer op de O.S. werd betwist. Nou, zeker niet! De kilometer staat reeds op het programma van de O.S. sedert Amsterdam 1928.

          Opmerking


            #6
            Aanvulling 1969:
            11.King (Trinidad) 1.09.47
            12.Mountford (VS) 1.10.06
            13.Jordanov (Bulgarije) 1.11.27
            14.????
            15.Teramoto (Japan) 1.11.73
            16.Gamiani (Libië) 1.12.44
            17.Skola (Oostenrijk) 1.13.55
            18.Soar (Roemenië) 1.13.81
            19.Espinoza (Cuba) 1.14.33

            Opmerking


              #7
              Aanvulling 1971
              11.King (Trinidad) 1.09.747
              12.Snellinx (België) 1.09.902
              13.Danny Clark (Australië) 1.09.935
              14.Steger (Zwitserland) 1.10.158 (= Steiger?)
              15.Iwasaki (Japan) 1.10.630
              16.Laibner (Roemenië) 1.10.652
              17.Bennett (GB) 1.11.96
              18.Vanegas (Colombia) 1.11.211
              19.Bundli (Noorwegen) 1.11.378
              20.Zubieta (Spanje) 1.11.713

              Opmerking


                #8
                alle uitslagen van de OS zijn ook de wereldkampioenen van dit betreffende jaar

                Opmerking


                  #9
                  Ik wil Fer er even opmerkzaam op maken dat in 1976 (OS Montréal) de renner op plaats zes ontbreekt.

                  Opmerking


                    #10
                    In 1977 (San Cristobal) ontbreekt dan weer nr.7.
                    In 1978 lezen we overigens dat RUDY Weller 16de werd, terwijl in 1977 en 1980 DAVID Weller zich plaatste. Ik neem aan dat Rudy dan ook een verschrijving is voor David?

                    Opmerking


                      #11
                      Ik ben er ondertussen zelf achter gekomen dat Rapp de zevende was in San Cristobal.

                      Opmerking


                        #12
                        Hoi allemaal.

                        De webmaster was een beetje te vroeg met het plaatsen. Ik was bezig met een concept en vroeg hem of hij interesse had voor dit werkje. Uiteraard weet ik dat de OS in 1928 al een 1 km tijdrit had en daarom had ik voor mezelf een vraagteken gezet om dit verder door te ploeteren. Ik heb ook alle andere uitslagen bijna compleet, maar het ging mij niet om de volledige uitslagen, maar om te zien hoe renners in de eerste tien gescoord hadden en wat ze ervoor of erna hebben gepresteerd. Ik wilde de loopbanen van renners herkennen. Die van een Jocelyn Lovell is bijvoorbeeld interessant. Ik was dus niet uit op volledige resultaten. Begrijp ik nu dat jullie, zoals altijd, volledige resultaten willen hebben ? WK en OS zouden niet misstaan op deze goede site. Je zou er ook een brok statistiek in kunnen bouwen. Die Juan Esteban Curutchet is niet uit de WK-uitslagen weg te denken. Zoals ik al eens heb gemaild: bundel de krachten.

                        Als andere leden dit onderwerp ondersteunen met gegevens zou dat prachtig zijn. Het gaat met name om voornamen en soms zelfs de spelling van achternamen. Tijden verschillen etc. Ik hoor of lees van jullie.

                        Groetjes, Fer

                        Opmerking


                          #13
                          Nog een keer over de 1 km. Ik merk dat je in het document 1 km wijzigingen kunt aanbrengen. Misschien is het mogelijk om dit in een PDF bestand te zetten, zodat niemand zo maar wijzigingen kan aanbrengen. Of ben ik nou een computer no-no.

                          Groetjes, Fer

                          Opmerking


                            #14
                            Hoi allemaal,

                            WK 1978 1 km
                            Ik twijfelde ook over David Weller, maar Velo is erg expliciet over Rudy Xavier Weller. Is hij een broer ? Of is Velo abuis ? Ik kan hierover verder geen bronnen vinden.

                            Zo'n zelfde geval kom ik in 1978 tegen:
                            1978 17.Stoyav Petrov Bulg.; 1979 12.Roumen Petrov Bulg.; 1980 12.Stoyan Petrov Bulg.

                            Kent iemand de voornaam van de Australiër Perkins ? o.a. 7e in 1970.

                            De bronnen zijn ook niet helder over de naam van de Bulgaar Dimo Angelov / Anguelov / Angulov ? Misschien heeft iemand van jullie een oplossing.

                            Groetjes, Fer

                            Opmerking


                              #15
                              Volgens mij is het Dar®yl Perkins (de schrijfwijze wisselt voortdurend, zodat ik de knoop niet durf doorhakken). Als spelling voor die Bulgaar hanteer ik Anghelov. Er is hier op het forum al eens een discussie gevoerd over de transcriptie van Cyrillische namen. Iemand die meer van computers afweet dan ik kan hier zeker een link naar leggen.

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X