Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Freddy Maertens , Flandria en de 1981 Tour

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    Freddy Maertens , Flandria en de 1981 Tour

    Heeft er iemand ooit specifiek geschreven over deze Tour mbt FM en de Boule d'Or - Sunair - Sport 80 ploeg ?

    Ook graag de samenstelling van de 1981 Boule d'Or - Sunair - Sport 80 Tour ploeg , inclusief mecaniciens , verzorgers en ploegleiders etc

    Dank bij voorbaat
    Laatst bewerkt door Steponas; 02.11.2017, 21:36. Reden: Domme fouten verwijderen , zie titel !

    #2
    Hallo

    De ploeg van de Tour 1981: Gery Verlinden, Alain Deroo, Ronald De Witte, Freddy Maertens, Frits Pirard, Eric Vandeperre, Jan Van Houwelingen, Paul Wellens, Leo Wellens, Johan Wellens.
    Leiding: Lomme Driessens

    Opmerking


      #3
      Hallo

      Nog een aanvulling: deze renners droegen (in de hierboven opgesomde volgorde) de rugnummers 121 tot en met 130.

      Opmerking


        #4
        Bedankt Marc !

        Opmerking


          #5
          Hallo

          Assistent-ploegleider moet Willy Jossart geweest zijn. De manager van het team was Willy Delabastita.

          Opmerking


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Marc Bericht weergeven
            Hallo

            Assistent-ploegleider moet Willy Jossart geweest zijn. De manager van het team was Willy Delabastita.
            Bedankt , Marc , weet je ook de namen van de verzorgers ?

            Opmerking


              #7
              Hallo

              Ik vermoed dat Jef D'hont er toen ook wel was als verzorger. Wellicht kan het boek over Jef D'hont hier uitsluitsel brengen.

              Opmerking


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Marc Bericht weergeven
                Hallo

                Ik vermoed dat Jef D'hont er toen ook wel was als verzorger. Wellicht kan het boek over Jef D'hont hier uitsluitsel brengen.
                Merci Marc , zou Gust Naessens ook mee zijn geweest ?

                Opmerking


                  #9
                  In het boek Jef D'Hont memoires staat een passage over het jaar 1981 en Freddy Maertens. Hierdoor mag ik veronderstellen dat hij toen verzorger was ...?

                  Opmerking


                    #10
                    Hallo

                    Ik heb de vraag aan Freddy Maertens zelf gesteld. Hij zegt dat Jef D'hondt de verzorger was in 1976, in 1981 was het volgens hem Gust Naessens.

                    Opmerking


                      #11
                      anyone has sport 80 magazine of tour Italie 1980-83 or tour France 1983?


                      regards

                      Opmerking

                      Bezig...
                      X