WielerArchieven  

Ga terug   WielerArchieven > Overige > Baggerbox

Reageren

Discussietools
Oud 15 januari 2009, 08:42   #1
jovanni
Elite

Leeftijd: 54
Standaard boetes bij Rabo

zie:
http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/
jovanni is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2009, 22:16   #2
Fer Schroeders
Kampioen

Leeftijd: 68
Standaard

Wat bedoelt men met het verhaal hotel gast/relatie ??
Bedoelt men daarmee dat een renner vreemd gaat ??

Ik zal nog niet direct reageren wat ik echt denk, maar mijn gedachten zijn niet fraai m.b.t. de ploeg Rabobank: American way of thinking ofwel Big Brother is Watching you.

Fer
Fer Schroeders is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2009, 22:21   #3
dimi
Elite

dimi's schermafbeelding

Leeftijd: 28
Standaard

hhhhhhhhhhhhooooooooooooooo

nog voor geen miljoen euro zou ik daar gaan rijden jongens toch waarzijn we mee bezig is dat wielrennen het belangrijkste is dat er zuiver wordt gereden

het is niet meer gelijk welke onderbroek je draagt na 4 keer knal 5000 euro
oké dat ze hun sponsers in de watten moeten leggen maar ik denk dat ze geen betere reclame kunnen maken dan winnen in de koers
dimi is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2009, 22:47   #4
Fer Schroeders
Kampioen

Leeftijd: 68
Standaard

Hoi Dimi,

Een beetje ongenuanceerd antwoord, maar misschien wel waar.
Ik probeer te achterhalen wat men precies bedoelt.

Ook ik zou niet in zo'n ploeg willen rijden. Ik moet me dadelijk nog verantwoorden dat ik na de koers zonder valhelm de berg afgereden ben. Of zou het zo kunnen zijn, dat ik "mijn" jonge leven de vrouw van mijn leven tegenkom en daarover verantwoording moet afleggen t.a.v. mijn ploeg.

De Rabobankploeg zou op deze manier zich echt te buiten gaan aan incidentwetgeving: Boonen op een party en hup in het reglement opgenomen. Wie ontzegt iemand om een leuke relatie op te bouwen via een incidentele ontmoeting ?

Ik heb altijd al gevonden dat de Rabobank een elitair stelletje is en dat neemt alleen maar toe: een onbereikbaar geheel dat nog veel erger is dan het voetbal.

Dit druist in tegen elke privacy, maar daar is deze maatschappij helaas mee bezig en dus ook de Rabobank-ploeg.

Overigens goede berichtgeving van de Telegraaf. In België lees ik zoiets niet.

Fer
Fer Schroeders is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2009, 23:35   #5
patfey
Kampioen

patfey's schermafbeelding

Leeftijd: 67
Standaard

Fer,

Stond ook op de site Sportwereld.be van Het Nieuwsblad en dit "boetreglement" is al prompt afgekraakt door Professor (emeritus) Blanpain als totaal strijdig met de arbeidswetgeving en dus, toch in België, onwettig (een arbeidsreglement staat niet boven de wet, zelfs als beide partijen het aanvaarden).
patfey is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2009, 09:43   #6
venne
Junior

venne's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

stond ook op sporza.be
http://www.sporza.be/cm/sporza.be/wi...abobank_boetes

en nog vrij overzichtelijk ook.

Verder staat er boete indien de gast zonder toestemming het hotel betreed. (ze kunnen altijd een bosje gaan opzoeken )

Het gaat inderdaad ten koste van de charme van wielrennen, de renners worden behandeld als gaat het om een kleuterklasje. Terwijl ik denk: professioneel ingestelde renners weten zelf wat goed voor ze is.

Venne
venne is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2009, 10:44   #7
veloro
Merckxiaans

veloro's schermafbeelding

Leeftijd: 66
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door venne Bekijk bericht
stond ook op sporza.be
http://www.sporza.be/cm/sporza.be/wi...abobank_boetes

en nog vrij overzichtelijk ook.

Verder staat er boete indien de gast zonder toestemming het hotel betreed. (ze kunnen altijd een bosje gaan opzoeken )

Het gaat inderdaad ten koste van de charme van wielrennen, de renners worden behandeld als gaat het om een kleuterklasje. Terwijl ik denk: professioneel ingestelde renners weten zelf wat goed voor ze is.

Venne
Helaas Venne weten de renners dat dus niet , zie de vele doping gevallen en andere randverschijnselen, die we de laatste tijden meemaken.

Het gaat misschien wat ver maar laten we eens kijken hoe het evolueert in het seizoen. Misschien krijgt het wel navolging en zeggen we straks dat was toch nog niet zo'n gek initiatief. En laten we wel zijn als je als renner denkt dit gaat me te ver je kan altijd ontslag nemen he of niet voor die ploeg gaan rijden .
Oud 18 januari 2009, 11:43   #8
venne
Junior

venne's schermafbeelding

Leeftijd: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door veloro Bekijk bericht
Helaas Venne weten de renners dat dus niet , zie de vele doping gevallen en andere randverschijnselen, die we de laatste tijden meemaken.
Deze boetes helpen er absoluut niet toe om doping de kop in te drukken. de straf op dopinggebruik die rabo oplegt is bij elke ploeg van toepassing.
die randverschijnselen doen dan ook weer geen goed aan de sport, en sommige renners komen er makkelijk van af, das absoluut waar. (alhoewel direct ontslag ook niet echt de gepaste straf is want de renner kan een week later terug koersen bij een ander team). Maar een boete geven als er wat stof op de fiets hangt...
en dan ook nog "schadelijke info verstrekken". als ze daarmee bedoelen dat een renner bij een interview net na de koers ieder woord moet wikken en wegen, dat neemt dus de charme van de sport weg.
venne is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2009, 15:51   #9
veloro
Merckxiaans

veloro's schermafbeelding

Leeftijd: 66
Standaard

Door te zeggen dat helpt niet en dat zet ook geen zoden aan de dijk,daar schiet men toch ook niets mee op. Men moet ergens beginnen. Ik kan mij nog herinnneren dat Peter Post zijn intrede in het peloton deed. Het eerste wat hij de renners bij zijn ploeg bijbracht waren de tafelmanieren en zich ,, netjes,, kleden voor en na de koers. Nu vind men dat heel gewoon. Ik heb toen niemand gehoord die zei van is dat nu nodig. En ja de discipline begint bij een fiets ,, proper,, houden en ja nadenken wat je zegt voor tijdens en naar een koers. Het is wel degene die op de truitjes staat die hun salaris elke maand netjes overmaakt. En die sponsor mag dan ook wel enige loyaliteit verwachten toch ??
Oud 18 januari 2009, 17:41   #10
patfey
Kampioen

patfey's schermafbeelding

Leeftijd: 67
Standaard

Die tafelmanieren en dat netjes kleden hadden ze wel al in de jaren vijftig bij Carpano ingevoerd, blijkbaar heeft het veel tijd gevergd vooraleer dat tot in Nederland geraakte?

Verder kom ik terug op de belangrijkstre vraag : is dat boetereglement conform aan het arbeidsrecht? In België neen dus. Iemand een idee over Nederlands arbeidsrecht, specifieek over de toegelate grootte van boetes? Het is vooral dat deel dat in België strijdig is met de wet : je werkgever kan niet zomaar aan je centen zitten.
patfey is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten