Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Chris Froome

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Bart den Blanken Bericht weergeven
    Waar heb jij gevonden dat Ullrich positief testte op Salbutamol? En in welk jaar was dit?

    Ik heb 20 coureurs maar geen Ullrich...
    Ik heb staan dat hij in 2001 in de Giro d'Italia positief testte, maar een verklaring dat hij aan astma leed kon geven, en niet bestraft werd.

    Opmerking


      #17
      Al een behoorlijk lijstje met grote namen zie ik die dit product gebruikt hebben
      en dan misschien nog veel anderen die bijna nooit naar de controle moeten !!!!!

      Opmerking


        #18
        https://www.independent.ie/sport/oth...-36414204.html

        Artikeltje over CF door Paul Kimmage , in het Engels

        Opmerking


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door ikkes Bericht weergeven
          Wil je dan bedoelen dat wij, die het niet deden, uiteindelijk fout waren ?
          Zeker niet.

          Waar ik het wel van op m'n heupen krijg is van renners die na hun loopbaan van niets weten en blijkbaar in een heel andere wereld hebben rondgereden dan de anderen. Doping? Ik niet gedaan, ik nooit iets van gezien, vraag het aan de anderen ... Mijn overwinningen? Nooit tegen iemand merci moet zeggen of een wederdienst moeten doen... Geld delen in de koers? Ik nooit aan meegedaan... Deze of gene koers dankzij een ploegmaat gewonnen. In geen geval ...
          Dat truitje past De Vlaeminck volkomen.
          Let wel : als renner, een grote mijnheer
          De mens moet ik niet.

          Opmerking


            #20
            Er moet een einde komen aan de attesten die gebruikt worden om verboden middelen toch toe te staan. Niet 100% dan niet aan de start....

            Opmerking


              #21
              Ik deel die mening, dat zou zeer duidelijk zijn. Alleen, arbeid rechterlijk zal dat aangevochten worden. Iemand verbieden om te werken, omdat hij geen beroep mag/kan doen op geattesteerde medische zorg. Bij topsport is dat een moeiljke discussie, want zo iemand valt natuurlijk terug op een minimum vastgestelde maandwedde. Alleen is er potentiële inkomstenderving.

              Opmerking


                #22
                De huidige dopingreglementering is al strijdig met een hele hoop wetgeving. Als je blijft overdrijven zou een rechter wel eens alles in de vuilbak kunnen gooien. Wat denk je dat er zou gebeuren als jij met een klein kwaaltje, dat perfect onschadelijk is en met een simpel doktersvoorschriftje zonder schadelijke gevolgen opgelost wordt, thuis blijft van je werk en er kont een controle arts langs ?
                Patrick

                Opmerking


                  #23
                  https://pvcycling.wordpress.com/2017...roomes-doping/

                  Nog een artikeltje in het Engels over CF zijn doping , de moeite waard zou ik zeggen

                  Blijkt dat CF eerst in 2014 plots aan " astma " leed , zoals de Amerikanen zeggen : Go figure !
                  Laatst bewerkt door Steponas; 20.12.2017, 20:42.

                  Opmerking


                    #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Steponas Bericht weergeven
                    https://pvcycling.wordpress.com/2017...roomes-doping/

                    Nog een artikeltje in het Engels over CF zijn doping , de moeite waard zou ik zeggen

                    Blijkt dat CF eerst in 2014 plots aan " astma " leed , zoals de Amerikanen zeggen : Go figure !
                    Zeer interessant om te lezen. De erelijsten van de grote ronden mogen weer herschreven worden.

                    Opmerking


                      #25
                      Welke renner is in staat om drie weken lang op eigen kracht deel te nemen
                      aan topsport . En de klassiekers van 5 tot 7u op de fiets . Allerlei bal -en
                      atletiek sporten duren meestal anderhalf uur en ook vallen hierbij positieve
                      tests , en wordt er bijna niet over gesproken . Jammer voor de wielersport.
                      Bij velen is de interesse aan het weg kwijnen omdat ze niet meer geloven
                      in het zuiver rijden . Er wordt over niets anders meer gepraat dan over doping.
                      Als een renner een periode goed presteerd wordt hij al aanzien als een
                      doping gebruiker . Doping of niet , de besten komen toch naar voor .
                      Iemand die de bergen niet op kan , zal het met doping ook niet kunnen .
                      Ben het kotsbeu steeds over die doping , de wielersport waarvan ik zoveel
                      verzameld heb en die me steeds zo geboeid heeft . Erg jammer !!

                      Opmerking


                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Wannesto Bericht weergeven
                        Welke renner is in staat om drie weken lang op eigen kracht deel te nemen
                        aan topsport . En de klassiekers van 5 tot 7u op de fiets . Allerlei bal -en
                        atletiek sporten duren meestal anderhalf uur en ook vallen hierbij positieve
                        tests , en wordt er bijna niet over gesproken . Jammer voor de wielersport.
                        Bij velen is de interesse aan het weg kwijnen omdat ze niet meer geloven
                        in het zuiver rijden . Er wordt over niets anders meer gepraat dan over doping.
                        Als een renner een periode goed presteerd wordt hij al aanzien als een
                        doping gebruiker . Doping of niet , de besten komen toch naar voor .
                        Iemand die de bergen niet op kan , zal het met doping ook niet kunnen .
                        Ben het kotsbeu steeds over die doping , de wielersport waarvan ik zoveel
                        verzameld heb en die me steeds zo geboeid heeft . Erg jammer !!
                        Op eigen kracht deelnemen zal wel gaan alleen zullen er dagen komen waarmee ze met (meer) inzinkingen te maken krijgen. Die zie je nu haast nooit meer. Bovendien zullen er meer uitvallers zijn. Dat percentage wordt nu ook steeds kleiner ondanks zwaardere parkoersen en hogere snelheden.
                        Maar is dat erg.
                        En medicijnen waarvoor je een attest hebt dienen alleen door de Tour-dokter verstrekt te worden.

                        Opmerking


                          #27
                          http://sporza.be/cm/sporza/wielrenne...jden/1.3122745

                          Volgens MVDP moet CF geschorst worden

                          Opmerking


                            #28
                            In dat gesprek met MVDP heeft hij waarschijnlijk niet gedacht aan papa Van Der Poel , die tweemaal positief heeft getest . Was volgens mij toch ook niet gezond wielrennen in zijn periode !!!

                            Opmerking


                              #29
                              AVDP testte positief en kreeg de toen geldende straffen (denk ik toch want anders was hij niet positief).

                              CF heeft een probleem nu en moet de nu geldende regels ondergaan.

                              AVDP had toen waarschijnlijk ook geen legertje advocaten die een uitweg konden zoeken voor zijn positieve plas. De rechtsbeginselen werden toen zeker niet gevolgd.

                              Had Merckx dezelfde mogelijkheden gehad toen zoals CF nu, dan waren 2 van zijn positieve resultaten recht de vuilbak ingekieperd (procedurefouten, antidatering van voorschrift of schuldbekentenis van de ploegarts).
                              En best voor Coppi en Van Steenbergen e.a. dat doping indertijd niet verboden was.

                              Het wielrennen, de maatschappij, de wereld is gewoon veranderd. Kijk maar naar het #Metoo gebeuren. Wat vroeger getolereerd werd, wordt nu niet meer getolereerd.

                              Als je begint met de geschiedenis te herschrijven .... dan kan je stellen dat alle Tourwinnaars sedert 1903 t.e.m. 1967 moeten geschrapt worden wegens niet gecontroleerd, alle winnaars sedert 1968 tot ??? schrappen wegens geen bewaarde urinestalen enz...

                              Toen was toen, nu is nu. En als je nu zondigt tegen de regels wordt je geschorst.
                              Bravo voor MVDP en andere jonge renners dat ze voor die mening opkomen.

                              En stellen dat de TdF rijden niet kan zonder doping, betekent dat je moet zeggen dat de marathon lopen in iets meer dan 2 uur ook niet kan, de 100 m vrije slag zwemmen in minder dan 50 seconden kan ook niet, de 100 m lopen in minder dan 10 seconden ook niet, hoog tempo spelen en blijven lopen in het voetbal kan ook niet enz ...

                              Hoe meer de valsspelers en de grensopzoekers, die er net over gaan, gestraft worden en eruit vliegen hoe beter. Maar ze zullen blijven komen en velen zullen tegen de lamp blijven lopen.

                              Trouwens ik geef eerlijk toe dat ik vroeger ook sneller dan 120 durfde te rijden op de autosnelweg of 60 in de bebouwde kom. De pakkans was nihil en de boetes waren niemendal. Nu zijn er andere regels en ik probeer mij zo goed mogelijk aan de snelheid te houden. Dus als de limiet 70 is, dan is 80 teveel en word je beboet.
                              M.a.w. vergelijken met het verleden heeft geen zin. Misschien heeft AVDP wel aan MVDP en DVDP verteld hoe het eraan toe ging en heeft hij zijn zonen op het hart gedrukt van niet diezelfde weg op te gaan. Zelfs opa Poupou zal misschien wijze raad gegeven hebben.

                              Je kan een zoon van een dief, die op het rechte pad wil blijven, en die een andere dief beschuldigt van diefstal toch niet verwijten dat zijn vader een dief was.

                              Opmerking


                                #30
                                Als de logica gerespecteerd wordt, moet Froome inderdaad geschorst worden en speelt hij minstens zijn overwinning in de Vuelta kwijt.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X