WielerArchieven  

Ga terug   WielerArchieven > Verzamelaars > Andere

Reageren

Discussietools
Oud 12 april 2010, 18:58   #1
Marc
Elite

Leeftijd: 58
Standaard Belga sport nieuwe reeks

Hallo

De tweede aflevering die volgende week maandag uitgezonden wordt zal gaan over Criquelion en Bauer in Ronse.
Marc is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2010, 16:40   #2
Gerrit Stevens
Een winnaar

Leeftijd: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc Bekijk bericht
Hallo

De tweede aflevering die volgende week maandag uitgezonden wordt zal gaan over Criquelion en Bauer in Ronse.
Ik kan het aanraden.
Wat zijn de andere onderwerpen. Volgende week vader en zoon Everts maar daarna?
Hebben ze overigens ooit al eens Beheyt/Van Looy behandeld.
Gerrit Stevens is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2010, 00:07   #3
de polle
Elite

de polle's schermafbeelding

Leeftijd: 57
Standaard

Maandag nieuwe aflevering over de memorabele terugkeer in 1981 van mijn grote idool Freddy Maertens.
de polle is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2010, 17:11   #4
Marc
Elite

Standaard

Hallo Polle

Ik ben benieuwd wat de bovenhand zal halen: groot respect voor die formidabele (weliswaar kortstondige) terugkeer of alweer de verdachtmakingen allerhande. Ik vind Praag nog altijd het mooiste moment uit zijn hele loopbaan voor mij als rasechte Maertensfan. De tweede en de derde in de uitslag, zelf ook alle twee wereldkampioen geweest, maken de overwinning nog zoveel waardevoller.

Laatst gewijzigd door Marc; 12 mei 2010 om 17:13
Oud 12 mei 2010, 18:02   #5
de polle
Elite

Standaard

Was zeker een zeer emotioneel moment toen hij het onmogelijk gewaande waarmaakte in Praag.Samen met een pak andere prestaties een topmoment voor zijn fans.Ben het al jaren gewoon dat men ofwel voor of tegen is als men hoort dat Freddy steeds mijn idool was en is gebleven .Is uiteraard zeer spijtig want Freddy verdient veel beter.Ze doen maar.Voor mij blijft hij een kanjer en een van de absolute toppers van de Belgische en wereld (wieler)sport.Vandaag zou men maar wat blij zijn met dergelijke crack:groot klassiek renner,wereldspurter,tijdritkanjer en een meer dan behoorlijk klimmer wat men daar toen ook over dacht.de Vuelta winnen,8ste worden na een ongelooflijke Tour doet men niet als men geen cols kan bedwingen.Ben er ook helemaal van overtuigd dat de val in Mugello 1977 ons nog enorm veel bewijzen van zijn grootse kwaliteiten onthouden heeft,te beginnen met de betreffende Giro.
Oud 12 mei 2010, 20:37   #6
Marc
Elite

Standaard

Helemaal akkoord natuurlijk.
Mugello 1977 was letterlijk en figuurlijk een breekpunt. Ik heb daarnet de huiveringwekkende beelden van die val nog eens bekeken. In feite kon het nog veel erger geweest zijn want zowel Rik als Freddy hadden hun helm thuisgelaten. Ik wil trouwens ook van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat geen van beiden volgens mij eigenlijk verantwoordelijk kan gesteld worden voor die val.
Oud 18 mei 2010, 01:00   #7
de polle
Elite

Standaard

prachtige reportage over Freddy.heerlijk om die fantastische momenten nog eens opnieuw te beleven.mijn haren op de armen stonden constant recht.Doet mij enorm veel deugd om te zien hoe het nu met Freddy en zijn gezin gaat na al die moeilijke jaren en om te zien hoe nuchter en met veel relativiteitszin hij en zeker ook zijn schat van een vrouw nu terugblikken op al hun mooie en moeilijke momenten samen en dat hun liefde voor elkaar er niet onder geleden heeft maar integendeel alleen maar gegroeid is.heerlijk.
Oud 18 mei 2010, 11:03   #8
Jan De Smet
Super Moderator

Jan De Smet's schermafbeelding

Leeftijd: 59
Standaard

Heb de reportage ook gezien. En ik moet toegeven, je moet respect tonen voor de manier waarop Freddy al zijn tegenslagen relativeert. Ik denk dat zijn mooiste en beste overwinning ooit, zijn Carine moet zijn.

Zelf was ik nooit supporter van Freddy, maar met de jaren heb ik toch wel meer respect gekregen voor wat hij verwezenlijkt heeft in soms moeilijke (persoonlijke) omstandigheden.

Was hij beter omringd geweest, wie weet wat hij nog allemaal gewonnen had.

Het waren echt hoogdagen voor het Belgische wielrennen toen.
Jan De Smet is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2010, 11:55   #9
de polle
Elite

Standaard

inderdaad,dit doet een mens meer dan mijmeren over die topjaren voor de Belgische wielersport en sport in het algemeen.Vond het vooral ook mooi hoe het respect voor Freddy en zijn prestaties werden gewaardeerd door de woorden en hun aanwezigheid van De Vlaemininck(de renner waar Roger bang voor was),Hinault,Saronni en Moser.
Oud 18 mei 2010, 16:16   #10
Gerrit Stevens
Een winnaar

Leeftijd: 61
Standaard

Niet geheel tot het onderwerp behorend maar het kwam in de documentaire ter sprake.
Pollentier werd na zijn ontdekte fraude uit de Tour gezet. Werd dit vergrijp zwaarder gezien als een postieve plas. De normale straf op dopinggebruik was immers terugzetting naar de laatste plaats in de etappe en 10 minuten straftijd.

Gerrit
Gerrit Stevens is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten