Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

1966 Queen Anne

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Weergeven
Clear All
nieuwe berichten

    1966 Queen Anne

    Wie weet in welke wedstrijden de ploeg Queen Anne aan de start kwam in 1966?

    #2
    Dag Jan

    Volgens een eerder op dit forum verschenen bijdrage (zoek "queen anne") zou de ploeg in elk geval de Ronde van Zwitserland gereden hebben (12 juni-18 juni 1966). De ploeg eindigde blijkbaar vijfde in het ploegenklassement.

    Opmerking


      #3
      Dag Jan

      Ik vond ondertussen een deelnemerslijst van de XVIII Giro del Ticino van 17 juli 1966. Voor Queen Anne komen de volgende namen voor: 21 Oreste Magni 22 Renato Bongioni 23 Danilo Ferrari 24 Sepp Dubach 25 Konrad Pfeiffer 26 Bill Lawrie 27 Roger De Wilde 28 Juna José Timon 79 Giorgio Zancanaro 80 Mario Zanin.
      De overige deelnemende ploegen zijn GS Ford France, GS Tigra, GS Filotex, GS Ignis, GS Salvarani, Molteni, Mainetti, Torpedo, Sanson, Legnano, Vittadello;

      Mijn oom reed op 27 maart 1966 de Ronde van de 4 Kantons (Zürich) en werd volgens zijn notities 20e. Op 22 mei 1966 reed hij in Gippingen (ook Zwitserland) en hij vermeldt een lekke band maar ook weer een 20e plaats. Op 1 mei 1966 wordt hij als 13e vermeld in het Kampioenschap van Zürich maar daar vind ik in zijn aantekeningen niets van terug. Hij zou daar trouwens volgens diezelfde bron voor Flandria gereden hebben maar hij ging pas op 21 juli naar Flandria. Op 5 juni 1966 vermeldt hij een wedstrijd in Solothurn (Zwitserland) waar hij blijkbaar 5e eindigde.

      Misschien zijn die Zwitserse wedstrijden wel in dienst van Queen Anne...?
      Laatst bewerkt door Marc; 24.11.2013, 11:18.

      Opmerking


        #4
        Dag Jan

        Aldo Moser (Queen Anne) werd tiende in de eindstand van de Ronde van Zwitserland in 1966.

        Opmerking


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Marc Bericht weergeven
          Dag Jan

          Ik vond ondertussen een deelnemerslijst van de XVIII Giro del Ticino van 17 juli 1966. Voor Queen Anne komen de volgende namen voor: 21 Oreste Magni 22 Renato Bongioni 23 Danilo Ferrari 24 Sepp Dubach 25 Konrad Pfeiffer 26 Bill Lawrie 27 Roger De Wilde 28 Juna José Timon 79 Giorgio Zancanaro 80 Mario Zanin.
          De overige deelnemende ploegen zijn GS Ford France, GS Tigra, GS Filotex, GS Ignis, GS Salvarani, Molteni, Mainetti, Torpedo, Sanson, Legnano, Vittadello;

          Mijn oom reed op 27 maart 1966 de Ronde van de 4 Kantons (Zürich) en werd volgens zijn notities 20e. Op 22 mei 1966 reed hij in Gippingen (ook Zwitserland) en hij vermeldt een lekke band maar ook weer een 20e plaats. Op 1 mei 1966 wordt hij als 13e vermeld in het Kampioenschap van Zürich maar daar vind ik in zijn aantekeningen niets van terug. Hij zou daar trouwens volgens diezelfde bron voor Flandria gereden hebben maar hij ging pas op 21 juli naar Flandria. Op 5 juni 1966 vermeldt hij een wedstrijd in Solothurn (Zwitserland) waar hij blijkbaar 5e eindigde.

          Misschien zijn die Zwitserse wedstrijden wel in dienst van Queen Anne...?
          Marc,



          Is het mogelijk een kopie van die deelnemerslijst te krijgen? Trouwens, ik ben geïnteresseerd in alle soorten deelnemerslijsten.

          Opmerking


            #6
            Dag Jan

            In bijlage de gevraagde lijst
            Toegevoegde bestanden

            Opmerking


              #7
              Hartelijk dank Marc.

              Opmerking

              Bezig...
              X